رویدادها

ثبت زلزله ۴.۸ در فین هرمزگان و ۴.۲ در بشرویه خراسان جنوبی/خوی با ۳ زلزله لرزید

در هفته گذشته فین استان هرمزگان با زلزله ۴.۸ و بشرویه استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزید و بیشه‌بنه استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد.

به گزارش مجله ایرانی، در هفته گذشته، فین استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۸ و بشرویه استان خراسان جنوبی با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۲ لرزیدند.

همچنین خوی استان آذربایجان غربی با زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۲، ۳ و ۲.۵ لرزید. همچنین بیشه‌بنه استان مازندران زلزله ۳.۸ و نورآباد استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کردند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۵ اسفند
مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری مهران، ۳۱ کیلومتری صالح آباد و ۳۸ کیلومتری ارکواز این استان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۷ کیلومتری شوسف، ۳۱ کیلومتری نهبندان و ۶۳ کیلومتری درح این استان به ثبت رسید.

فین استان هرمزگان با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۲۱ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۲ کیلومتری فارغان و ۴۳ کیلومتری قلعه قاضی این استان گزارش شد.

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری خوی، ۳۳ کیلومتری قطور و ۳۵ کیلومتری سلماس این استان بوده است. زلزله ۲.۵ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

یکشنبه ۶ اسفند

در  دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله ۲.۶ رخ داد.

دوشنبه ۷ اسفند

در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۸، در کاکی استان بوشهر زلزله ۲.۸، در آغاجاری استان خوزستان زلزله ۲.۷، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۸ و در علی‌آباد استان گلستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۸ اسفند

در میناب استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در امیریه استان سمنان زلزله ۲.۸ رخ داد.

چهارشنبه ۹ اسفند

سیرچ استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۲ کیلومتری سیرچ، ۲۶ کیلومتری شهداد و ۳۴ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای با بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری قطور و ۳۳ کیلومتری سلماس این استان به ثبت رسید.

در کندر استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در طبس استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در یک کیلومتری طبس، ۴۳ کیلومتری ارسک و ۵۵ کیلومتری بشرویه این استان گزارش شد.

بشرویه استان خراسان جنوبی با زمینلره‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری بشرویه، ۳۵ کیلومتری ارسک و ۴۰ کیلومتری طبس این استان به ثبت رسید.

پنج شنبه ۱۰ اسفند

در نورآباد استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری نورآباد، ۲۷ کیلومتری قائمیه و ۲۸ کیلومتری مصیری این استان بوده است.

در فیروزآباد استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

بیشه‌بنه استان مازندران زلزله ۳.۸ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زلزله در ۲۱ کیلومتری بیشه‌بنه و ۳۵ کیلومتری کیاسر استان مازندران و ۳۱ کیلومتری دیباج استان سمنان بوده است.

جمعه ۱۱ اسفند

مصیری استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ لرزید و رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری مصیری، ۲۹ کیلومتری نورآباد و ۳۰ کیلومتری اردکان این استان گزارش شد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا