دانش و سلامت

رشیدی کوچی: واکسیناسیون عمومی باید به سرعت پیش برود

یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمعیت کشور باید در اسرع وقت نسبت به کرونا واکسینه شوند ، اما مردم نیز باید در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با مجله ایرانی ، در مورد دولت و وظیفه مردم برای کنترل شیوع گسترده کرونا اظهار داشت: مهمترین وظیفه دولت در این زمینه این است که موضوع واکسیناسیون را در اسرع وقت پیش ببرد. جمعیت کشور باید در اسرع وقت واکسینه شود ، چه با تولید واکسن و چه با وارد کردن آن.

وی افزود: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در منطقه هستیم و روزانه حدود 800 تا 900 هزار نفر واکسینه می شوند اما این روند باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر علاوه بر وظایف دولت ، در ارائه واکسن و امکانات پزشکی ، افراد نیز باید در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه طبق آخرین گزارشات میزان پایبندی مردم به پروتکل های بهداشتی به 60 درصد رسیده است ، تاکید کرد: برای کنترل شیوع گسترده این بیماری ، لازم است پروتکل ها به طور جدی رعایت شود. مردم و به شدت اجرا می شود. رعایت 60 درصد برای غلبه بر این بیماری قابل قبول نیست.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه کنترل کرونا توسط دولت باید عاقلانه باشد ، گفت: “تجربه نشان داده است که تعطیلی ادارات یا مغازه ها برای کنترل این بیماری چندان مثر نیست ، اما کنترل باید عاقلانه باشد. باید اجرا شود.”

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا