دانش و سلامت

سنگینی سقف چهاردیواری‌ها بر سر کودکان!

مجله ایرانی / بوشهر شیوع ویروسی که تا دو سال پیش برای مردم جهان ناشناخته بود ، نوعی سردرگمی در نحوه مقابله با آن ایجاد کرده است و این توهمات سرانجام به چالش های بزرگ و کوچک روانشناختی تبدیل شده است …

حتی اگر این روزها با مشکلات روحی روبرو نیستیم ، اما در اطراف خود دیده ایم که آنها به دلیل محدودیت های عروق ویروس کرونا ، به ویژه محدودیت ارتباطاتشان ، آسیب های مختلف روانی متحمل شده اند.

کودکان یکی از اصلی ترین گروه های سنی هستند که به دلیل ایجاد قرنطینه در خانه به دلیل همه گیری و کاهش حضور افراد در جامعه در معرض آسیب های متعدد قرار دارند. ممنوعیتی که ادامه دارد و پایان آن مشخص نیست. یک روانشناس ارشد بالینی به مجله ایرانی گفت ، “پرخاشگری و عصبانیت غیرقابل کنترل در کودکان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که این روزها مشتریان با آن روبرو هستند ، بیشتر به دلیل آموزش آنلاین ، فعالیت بدنی کم و سرکوب.” احساسات در کودکان بروز می کند و آنها را تخلیه نمی کند.

فروزان هاشم زاده ادامه می دهد: کرونا زمان مشترک اعضای خانواده ، کودک قبل از همه گیری کرونا را در مدرسه و خارج از خانه افزایش داده و با افراد زیادی سپری کرده است ، اکنون در یک خانه محدود و تنها با اعضای خانواده سپری شده است. .

وی با اشاره به پیگیری مداوم اخبار مربوط به حوادث ویروس کرونا بر روان کودکان گفت: “از آنجا که این روزها بحث پیرامون محور تاج در همه جا داغ است ، کودکان داوطلبانه در معرض اخبار مربوط به این موضوع قرار می گیرند ، اما آنها به دلیل کمبود دانش و آگاهی در مورد مسئله و در نهایت رفتار پرخاشگرانه از آسیب روانی رنج می برند.

این روانشناس ارشد بالینی گفت: نحوه برخورد کودکان با بیماری ویروس کرونا قلب چالشی جدی است که بسیاری از خانواده ها با آن روبرو هستند. از ژانویه 2009 ، زمانی که شیوع ویروس کرونا در کشور شناسایی شد ، بسیاری از کودکان در قرنطینه در خانه قرار گرفته اند. بنابراین ، والدین باید سعی کنند ضمن توضیح عواقب بیماری ویروس کرونا قلب برای فرزندان ، وضعیت موجود و محدودیت های اعمال شده را توجیه کنند تا از آسیب روانی ناشی از ترس در آنها جلوگیری شود.

هاشم زاده توضیح داد: شما ممکن است کودکان پرخاشگری را دیده باشید که دائماً فریاد می زنند ، فحش می دهند و به سمت یکدیگر اشیا throw پرتاب می کنند یا به سر و صورت مادران خود مشت می زنند. این مسئله اغلب برای والدین به یک موضوع مهم و نگران کننده تبدیل می شود.

وی در مورد راه حل مناسب برای کنترل خشم و رفتار پرخاشگرانه گفت: “با کمک روانشناس و شناخت احساسات و عواطف کودک ، مردم می توانند از روش های کنترل خشم ، یکی از 10 راه مهارت زندگی استفاده کرده و عصبانیت فرزندان خود را کنترل کنند.” در کودکان. اما باید توجه داشت که پاسخ نامناسب والدین به این نوع رفتارهای کودک می تواند رفتار پرخاشگرانه را تقویت کند.

وی گفت: “آموزش كودك با استفاده از ابزارهایی مانند گفتگو یا تعامل با والدین و خواهر و برادر برای حل مشكلات و درخواستهای كودك بسیار مهم است.” به عنوان مثال ، وقتی کودکی با پرخاشگری چیزی را می خواهد و ما به او پاسخ می دهیم ، ساده ترین راه را برای انجام آن به دلخواه خود می بیند و در واقع ما صبر کودک را سرکوب کرده ایم.

فروزان هاشم زاده گفت که کودکان برخی رفتارهای پرخاشگرانه را در دنیای مجازی و برخی دیگر را در دنیای واقعی می آموزند. وجود ایده ها و کلیشه ها ، به گونه ای که پسران رفتار به اصطلاح قلدری بیش از دختران دارند ، بر افزایش آماری پسران خشن تأثیر می گذارد. طبق آخرین تحقیقات مداخله ای و مقالات علمی ، می توان گفت که دختران پرخاشگری بیشتر هستند در پسران

آنها گفتند: “برای جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه ، من به والدین پیشنهاد می كنم كه برای خود و فرزندانشان برنامه ریزی كنند – در این بین – بازی با كودكان و مطالعه كتاب از جمله راههایی است كه می تواند در جلوگیری از عصبانیت كودكان تأثیر مثبتی داشته باشد.”

“كودكان پرخاشگری را می آموزند و اولین شرط كنترل این رفتارها در كودك كنترل پرخاشگری در والدین است و اگر والدین و اطرافیان آنها رفتارهای سالمی دارند ، آنگاه بالینی” استاد ارشد روانشناسی گفت: مشكلات رفتاری كودكان نباید مربوط به تاج باشد. ” کودک کمک می کند ، زیرا کودکان با چشم و نه با گوش یاد می گیرند و والدین و صحنه های درگیری همه جا هستند ، بنابراین کنترل و نظارت در این موارد بسیار مفید است.

هاشم زاده اظهار داشت: اضطراب ناشی از بیماری ویروس کرونا قلب در مادران می تواند بر افکار و رفتار و کیفیت تعاملات آنها با کودکان تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به انواع اختلالات رفتاری و مقابله ای در کودکان شود ، بنابراین دوره کرونا را با حساسیت دنبال کنید تا پایان واکسیناسیون طبیعی و روشهای فرزندپروری قرنطینه به طوری که تأثیر منفی بر سلامت روان کودکان نداشته باشد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا