اقتصادی

تعیین تکلیف ۳۱ هزار متقاضی خودروی وارداتی تا پایان سال/ حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا قبل از پایان سال، ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت‌نام کرده بودند تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: تاخیری در واردات خودرو نیست و اکنون سامانه‌ها برقرار شده و تعداد زیادی از متقاضیان خودرو دریافت کرده‌اند، عده‌ای هم در مسیر شماره‌گذاری هستند و بقیه هم تا چند ماه آینده خودرو تحویل می‌گیرند.

به گزارش مجله ایرانی، عباس علی‌آبادی در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری در جمع خبرنگاران درباره  وضعیت خودروهای وارداتی گفت: تا دو ماه آینده و قبل از پایان سال، ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت‌نام کرده بودند، تعیین تکلیف می‌شوند.  اکنون ۱۷ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند و تعدادی از خودروها در مسیر استاندارد است؛ بنابراین مشکل اساسی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها به‌طورکلی ایده اصلی وزارت صمت، گفت: این امر نیازمند سلسله اقداماتی است. باید انحصارها را شکست و شرایط رقابتی را فراهم کرد. تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه‌ها ‌و شرکت‌ها است باید مدیریت و کنترل انجام شود. هدف از اختصاص رانت‌ها بهبود وضعیت و فرصت بهتر برای مردم است؛ بنابراین در قیمت‌گذاری ورود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک در حوزه خودرو به شرایطی نزدیک می‌شویم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نیست، تصریح کرد: تولید در حال افزایش است و دولت در تعرفه واردات خودروهای برقی تجدیدنظر کرده و این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم بدون محدودیت و انحصار نیاز خود را فراهم کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه در صنعت خودرو باید به سمت تولید دانش‌بنیان‌ها رفت؛ چون شغل و حداکثر بهره‌وری را ایجاد می‌کند، گفت: ضمن اینکه صنعت خودرو دانش‌بنیان و صادرات محور است. الآن هم در یک رویداد دائمی قرار داریم که تلاش می‌شود شهرک‌های صنعتی را به دانش‌بنیان‌ها متصل کند و این هدف اصلی است. در این رویداد مسائل صنعت به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده می‌شود تا به سمت حل مسائل کشور حرکت کرده و نیازهای فناورانه را پاسخ دهند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی به شهرک‌های تخصصی تبدیل و شهرک فناوری ایجاد می‌شود که نیازهای فناورانه را حل کنند، شهرکی که از حیث فناوری و تجهیزات به سایر صنایع و شرکت‌ها کمک کند.  این شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران فناوری هستند که ایده‌ها را تبدیل به محصولات فناورانه می‌کنند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا