اقتصادی

فعالان اقتصادی از اول آنلاین برای حمل یکسره کالا از گمرکات هزینه انبارداری پرداخت نخواهند کرد

مجله ایرانی/مرکزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ابتدای آنلاین امسال(۱۴۰۲) حمل یکسره‌ای که فعالان اقتصادی از گمرکات کشور انجام خواهند داد، دیگر نیازمند پرداخت شرکت انبارهای عمومی نخواهد بود که این از مطالبات بحق تولیدکنندگان و تجار کشور بود.

سید احسان خاندوزی، سوم شهریور در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان استان تراز تولید صنعت کشور، یکی از قطب‌های پیشرفت و یکی از بهترین فضاهای سرمایه‌گذاری شاخص محسوب می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی از استان‌های پیشرو در حوزه اشتغال است اما برخی شرکت‌ها با موانعی در تامین مالی از شبکه بانکی و  بازار سرمایه مواجه هستند که امروز با حضور مدیرعامل بانک ملی دستورات لازم صادر شد.

خاندوزی ادامه داد: با توجه به سهمی که ارزش افزوده پرداختی در گمرکات کشور دارد و واردکنندگان ماشین‌آلات بخش تولید به‌صورت علی‌الحساب مکلف شده بودند ضمانت بانکی در اختیار گمرک بگذارند، برای تسهیل این مهم، از هفته آینده قرار شد این افراد با سپرده چکی محموله خود را ترخیص کنند.

وی تاکید کرد: استان مرکزی استان واردکننده مواد اولیه و ماشین‌آلات است و جزو استان‌های تولیدکننده و صادرکننده‌ی محصولات صنعتی محسوب می‌شود و امید است این مهم گشایشی برای فعالان تولیدی باشد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا