اقتصادی

پرچمدار سامسونگ با هوش مصنوعی به میدان آمد

سامسونگ، هوش مصنوعی را محور اصلی رونمایی سالانه گوشی‌های گران قیمت خود قرار داده و گلکسی اولترا، وارث گلکسی نوت را به عنوان قهرمان روز معرفی کرده است.

به گزارش مجله ایرانی، هیچ چیز شگفت‌انگیز جدیدی در مورد سری گلکسی اس ۲۴ وجود ندارد. همانند سال‌های گذشته، سامسونگ یک مدل استاندارد، یک مدل پلاس که کمی بزرگ‌تر است و یک مدل اولترای مجهز به قلم S-Pen دارد. همه این گوشی ها، منشورهای مستطیلی با صفحه نمایش لمسی و دوربین هستند. مدل اولترا، با وجود قیمت ۱۲۹۹ دلاری، به جای دو مدل دیگر، قهرمان نمایش آنلاین سامسونگ بود.

سامسونگ با به نمایش گذاشتن ترجمه صوتی فوری که با هوش مصنوعی و به طور دقیق، با استفاده از مدل های هوش مصنوعی جمنای گوگل ممکن شد، این نمایش را پیش برد. برنامه ضبط صدای سامسونگ هم از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن ضبط‌ها استفاده می‌کند.

قابلیت دیگری که در این مراسم معرفی شد، «جستجوی دایره ای» (Circle to Search) بود که توسط گوگل با همکاری نزدیک با سامسونگ، طراحی شده بود. این ابزار به کاربران محدوده اس ۲۴ اجازه می‌دهد دایره‌ای روی صفحه بکشند تا هر آنچه را که دوست دارند برجسته کنند، در نتیجه جستجوی گوگل، مورد را شناسایی می‌کند و پیوندهایی به اطلاعات بیشتر یا فرصت‌های خرید ارائه می‌دهد. طبق توضیحات کتی ادواردز، مهندس نرم افزار، به عنوان مثال، اگر خالق آنلاین مورد علاقه شما فراموش کند طراح لباسی را که می پوشد در یک عکس برچسب گذاری کند، مفید خواهد بود و آرزوهای شما را برای تقلید از سبک آنها ناامید می‌کند.

هوش مصنوعی بارها و بارها در ارائه سامسونگ ظاهر شد و توانایی طیف اس ۲۴ را برای گرفتن عکس و فیلم، به ویژه هنگام زوم کردن برای نمای نزدیک با لنز اپتیکال ۵ برابری اولترا، بهبود بخشید، سپس لکه ها یا قطعات ناخواسته را شناسایی کرد تا بتوان آنها را حذف کرد. حتی این مطلب گفته شد که هوش مصنوعی، به مدیریت انرژی کمک می کند. تِم کلی سامسونگ نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا هوش ذاتی خود را، هم از طریق کار کردن و هم با انجام خودکار انواع کارهای تخصصی مانند ویرایش عکس که زمانی به افراد ماهر یا ابزارهای خاص نیاز داشت، ابراز کنید.

مدل اولترای اس ۲۴ در انواع ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی عرضه می شود که همگی دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای و صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰ در۱۴۴۰ هستند. چهار دوربین پشتی، سنسورهای ۲۰۰، ۵۰، ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی دارند. دوربین قاب جلویی ۱۲ مگاپیکسلی است. یک پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپ دراگون۸ جن ۳، دارای هسته‌هایی با فرکانس‌های ۳.۳۹ گیگاهرتز، ۳.۱ گیگاهرتز، ۲.۹ گیگاهرتز  ۲.۲ گیگاهرتز است. ۱۲ گیگابایت رم و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هم، همه چیز را کامل می کند.

مدل پلاس اس ۲۴ از قیمت ۱۱۱۹.۹۹ دلار شروع می شود. یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰، رم ۱۲ گیگابایتی و تنها سه دوربین پشتی با رزولوشنهای ۵۰، ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی دارد. دوربین جلویی مانند اولترا است اما باتری آن به ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش می یابد.

مدل اس ۲۴ استاندارد، از قیمت ۷۹۹.۹۹ دلار شروع می شود و رم ۸ گیگابایتی دارد. اندازه صفحه نمایش این مدل، ۶.۲ اینچ و وضوح آن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ است و با مشخصات اس ۲۴ پلاس مطابقت دارد. دوربینهای این مدل هم با مدل گرانتر مطابقت دارند.

بر اساس گزارش رجیستر، سامسونگ برای این گوشیها، وعده‌های هفت ساله به‌روزرسانی‌های امنیتی و سیستم‌عامل گوگل را عرضه کرده است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا