اقتصادیمجله کسب و کار

چگونه بازی های ایکس باکس را ارزان بخریم

ما هم این مطلب را برای افرادی تدارک دیده‌ایم که به دنبال خرید بازی از اپیک گیمز به شکلی ارزان‌تر اما قانونی هستند. زومجی در این مطلب به روش‌های غیرقانونی و هک کنسول نمی‌پردازد و در هیچ شرایطی دسترسی به بازی‌ها از این طریق را حمایت نمی‌کند.

بازی‌ها را با دوست یا آشنای خود به صورت دیجیتالی بخرید

یکی از بهترین روش‌های ممکن برای خرید ارزان‌تر بازی‌ها به صورت قانونی، اشتراک بازی بین دو اکانت مختلف است. شما می‌توانید با دوست یا آشنای خود اکانت خود را به اشتراک بگذارید و هزینه خرید بازی‌ها را با یکدیگر نصف کنید. سازندگان کنسول‌های بازی و فروشگاه‌های ویندوزی، این امکان را برای خریداران فراهم کرده‌اند تا اعضای یک خانواده زمانی که دارای دو کنسول یا دو سیستم هستند، دیگر نیازی به خرید دو بازی مشترک به صورت جداگانه نداشته نباشند.

تنها با خرید یک بازی، می‌توانید آن را روی کنسول شخص مورد نظر به اشتراک بگذارید. این روش کاملا قانونی است و کمپانی‌های سونی، مایکروسافت و ولو، به راحتی این امکان را برای خریداران فراهم کرده‌اند. در ادامه مطلب به چگونگی فعال کردن این قابلیت روی کنسول، و  می‌پردازیم و سپس روش خرید ارزان بازی‌ها را هم روی هر پلتفرم مرور می‌کنیم.

مایکروسافت هم هر هفته تخفیف‌های جذابی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. همانند پلی‌استیشن، اگر اشتراک ایکس‌باکس گلد داشته باشید، حتی تخفیف‌های به مراتب بیشتری نصیب‌تان می‌شود. برای دیدن تخفیف‌های بازی‌های ایکس‌باکس و ویندوز استور، کافی است در سایت ایکس‌باکس یا از طریق Store کنسول، به قسمت بروید.

در نهایت این استیم است که به تخفیف‌های جذابش مشهور است. استیم در هر حالی و در هر مناسبتی، تخفیف‌های شگفت‌انگیزی را برای مخاطبانش در دسترس قرار می‌دهد. تخفیف‌هایی از ۱۰ تا ۷۰ درصد که لیست بلند بالایی از بازی‌ها را هم شامل می‌شود. شما می‌توانید با رفتن به بخش ، تخفیف‌های مختلف استیم را مشاهده کنید.

خرید بازی‌های دست دوم یا کرایه اگر باز هم عجله‌ای برای خرید بازی در روز اول انتشار ندارید، خرید بازی‌های دست دوم می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. چرا که هم می‌توان بازی مورد نظر را با قیمت مناسب‌تری خریداری کرد و هم بعد از تمام کردن بازی می‌توانید دوباره آن را بفروشید. البته از مشکلات خرید دست دوم بازی‌ها این است که شاید نتوانید بازی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید، اگر هم پیدا کردید، باید مراقب باشید که از چه شخصی خریداری می‌کنید و دیسک و قاب بازی را سالم تحویل بگیرید.

از دیگر موارد تجربه بازی‌ها با روش ارزان، می‌توان به کرایه بازی‌ها اشاره کرد. این روز‌ها سایت‌های داخلی و فروشندگانی هستند که بازی‌ها را با شرایط خاص خود به شما کرایه دهند. هرچند آن‌ها هم به ناچار با توجه به افزایش قیمت بازی‌ها، هزینه کرایه را افزایش می‌دهند، اما باز هم در هر صورت، این روش، از خرید خود بازی به‌صرفه‌تر است.

شاید خنده‌دار به نظر برسد، اما اگر چند نفر هستید و با یکدیگر هم کنار می‌آیید، پس چرا با تشکیل یک گروه و خرید بازی فیزیکی با هم، هزینه‌ها را کاهش ندهید؟ برای مثال اگر ۴ نفر هستید، یک بازی ۸۰۰ تومانی برای هر کدام از شما ۲۰۰ تومان تمام می‌شود و پس از اتمام بازی می‌توانید آن را به عنوان یک بازی دست دوم بفروشید و بخشی از هزینه بازی بعدی خود را تامین کنید. هر چند این کار برای بازی‌های مولتی پلیر جواب نمی‌دهد و نمی‌توانیدسال های اخیر و با ارائه کنسول های xbox series x|s بازی ها به صورت دیجیتال شده اند و دیسک های بازی به سرعت کنار رفته اند.

با توجه به این موضوع روشهای متنوعی برای خرید بازی های ایکس باکس در دسترس وجود دارد مانند خرید مستقیم از مایکروسافت و یا شرکای تجاری آنها که به صورت قانونی این بازی هارا در کشور های مختلف به فروش میرسانند. اما ما ایرانی ها به دلیل تحریم ها و نداشتن کارت بانکی بین المللی نمیتوانیم به صورت مستقیم بازی را خریداری کنیم اما امروز میخوایم روشهای ارزان و راحتی را به شما پیشنهاد بدیم پس تا آخر این مطلب با ما باشید و اگر راه بهتری هم سراغ دارید داخل نظرات همین مطلب با ما و بقیه به اشتراک بزارید.

خرید بازی ایکس باکس با کد اورجینال

اولین و بهترین راهی که وجود داره برای خرید بازی های xbox خرید بازی با کد دیجیتال است برای این کار کافیه بازی مورد نظر خود را در یا در قسمت انتخاب کنید و بعد از تکمیل سفارش کد بازی را دریافت کنید. بعد از دریافت کد دیجیتال بازی باید به اکانت مایکروسافت خود وارد شوید و در قسمت ردیم کد را وارد کنید تا بازی برای شما فعال شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با آی پی ایران این بازی فعال نمیشود و باید از v.p.n کشورهای دیگه مانند آرژانتین یا ترکیه (بعد از خرید بازی گفته میشود چه کشوری) استفاده کنید.  در این روش فرقی نمیکنه ریجن اکانت شما برای چه کشوری است. همچنین در این روش قیمت های بازی ها حتی از قیمت دلاری بازی ها که در مایکروسافت ارائه میشود هم ارزان تر است.

خرید بازی ایکس باکس با گیفت کارت در روش دوم شما باید با توجه به قیمت دلاری بازی مد نظر خود تهیه کنید و بعد با ردیم کرد گیفت کارت در اکانت خود () بالانس خود را شارژ کنید و بعد اقدام به خرید بازی مورد نظر خود در مایکروسافت کنید. در این روش برای ما ایرانی ها به دلیل قیمت های بالای گیفت کارت ها بازی گران تمام میشود و اصلا پیشنهاد نمیکنیم از این راه استفاده کنید.

خرید بازی xbox series x|s به صورت کد

ما در والاها جدیدترین و محبوب ترین بازی های ایکس باکس برای کنسول X|S را ارائه میکنیم و میتوانید در قسمت بازی خود را انتخاب کنید و کد فعال سازی را دریافت کنید. بعد از دریافت کد آموزش استفاده از کد نیز برای شما ارسال میشود و همچنین پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته در خدمت هست تا به سوال های شما پاسخ بدهیم. بهترین راه خرید بازی xbox one همانطور که در بالا گفته شد بهترین و ارزان ترین راه برای خرید بازی ایکس باکس وان استفاده از کد دیجینتال بازی است چون هم قیمت بسیار پایینی دارد هم روی اکانت خود شما فعال میشود و هم نیاز به کارت بانکی خارجی برای خرید ندارید.

خرید بازی هکی و ظرفیتی xbox

بدترین و خطرناک ترین روش خرید بازی ایکس باکس استفاده از اکانت های هکی و ظرفیتی است چون این اکانت ها به افراد زیادی فروخته میشود و بعد از استفاده با آی پی های مختلف مایکروسافت متوجه میشود که ابرخلاف تمام انتقاداتی که در نسل هشتم بر سیاست‌های ایکس باکس وارد می‌شد، این زیرمجموعه ارزشمند مایکروسافت باری دیگر پتانسیل‌های خود را به کار گرفته و اکنون بالای ابرها پرواز می‌کند.

کیفیت مناسب سخت‌افزار، پشتیبانی قابل ملاحظه، بازی‌های انحصاری رو به گسترش و در نهایت، برنامه‌های جاه‌طلبانه نظیر گیم پس، کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس را در اولویت خرید خانواده‌های ایرانی قرار داده تا جایی که پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آینده، حجم عظیمی از خرید بازار به این محصولات تعلق داشته باشد. در حقیقت حتی همین حالا هم ایکس باکس وان پراکندگی کمی در بازار ندارد و به لطف بازگشت مایکروسافت به عرصه رقابت، محبوبیت خود را دوباره به دست آورده است.

با این وجود، شرایط و نحوه خرید بازی برای این کنسول‌ها هنوز برای تعداد زیادی از کاربران مبهم است. آن‌ها نمی‌دانند چطور از درون ایران، دست به خرید از شرکتی مانند مایکروسافت بزنند که کاربران ایرانی را تحریم کرده است. خوشبختانه حساب‌های قانونی و ظرفیتی و همچنین گیم پس این مشکلات را رفع کرده‌اند، از همین‌رو ما در این مقاله به معرفی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

ظرفیت کامل ایکس باکس

همان‌طور که گفتیم حتماً از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید مستقیماً از فروشگاه آنلاین مایکروسافت به خرید بازی بپردازید. در حالت عادی، انجام این کار برای شما با مقداری زحمت همراه است. در عوض می‌توانید با تهیه پلن ظرفیت کامل، اجازه دهید یک واسطه معتبر این کار را برای شما انجام دهد. اگر این مورد مناسب شماست و قصد دارید یک بازی ایکس باکس ظرفیت کامل را خریداری کنید، باید اکانت خود را برای وب‌سایت ارسال کنید تا به عنوان یک واسطه معتبر، بازی را مستقیماً روی حساب خود شما تهیه کند.

در این روش، بازی به کتابخانه حساب شما اضافه می‌شود و برای همیشه در آن‌جا باقی می‌ماند. با توجه به این که از روش کاملاً قانونی و ارز معتبر برای خریداری چنین بازی‌هایی استفاده می‌شود، می‌توانید با اطمینان خاطر به تجربه بازی مورد نظر خود مشغول شوید و از تمام امکانات مورد انتظار برای یک حساب استاندارد، بهره‌مند شوید.

ظرفیت هوم ایکس باکس

ظرفیت هوم ایکس باکس یکی دیگر از ظرفیت‌های قانونی برای تجربه بازی‌های کنسول‌های مایکروسافت است. این روش به دلیل ماهیت اشتراکی خود، قیمت مناسب‌تری دارد و کاربران فوق‌العاده زیادی هم به آن علاقه نشان می‌دهند. البته بازی‌های موجود روی این اکانت‌ها هم با ارز قانونی خریداری شده‌اند و هیچ خطری کاربر را تهدید نمی‌کند. در حقیقت این یکی از معروف‌ترین روش‌های قانونی تجربه بازی‌ها در داخل ایران به شمار می‌رود. با خرید آن، ظرفیت کامل یک حساب ایکس باکس قانونی در اختیار شما قرار می‌گیرد و بعداً می‌توانید آن را روی کنسول خود فعال کرده یا دست به فروش مجدد آن بزنید.

در نتیجه اگر نگه داشتن بازی در حساب شخصی شما معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد، با تهیه این اشتراک نه تنها همان ویژگی‌ها را به دست می‌آورید، بلکه هر زمان که اراده کنید، می‌توانید دست به فروش آن و خرید یک بازی دیگر بزنید. از جمله ویژگی‌های اکانت ظرفیت هوم تجربه آنلاین و آفلاین بازی‌ها روی حساب یا همان یوزر خودتان است و از این نظر، فرقی میان خرید مستقیم بازی وجود ندارد. بعد از انجام این کار دیگر نیازی به ورود به حساب مذکور نیست. از این پس بعد از ورود به حساب شخصی خود، می‌توانی از بازی موجود روی آن حساب استفاده کنید و لذت ببرید.

ظرفیت غیرهوم ایکس باکس

کاربران و علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی این حساب اشتراکی قانونی را با نام ظرفیت غیرهوم، عادی یا آنلاین هم می‌شناسند. تنها تفاوت این ظرفیت با مورد پیش، ضرورت تجربه بازی‌ها به صورت آنلاین است. غیر از این مورد، شما قادر به فروش مجدد اکانت هستید و هیچ محدودیت خاصی برای اشاره وجود ندارد.

در تمام این مراحل، نیازمند اتصال اینترنت هستید و با قطع اتصال اینترنت، شما هم قادر به ادامه بازی نخواهید بود. با اتصال مجدد اینترنت، بازی دوباره در دسترس شما قرار می‌گیرد. گفتنی است در این حالت، حجمی از اینترنت شما مصرف نمی‌شود و شاید مقدار آن حداکثر به کمتر از ۱۰ مگابایت برسد. فرض کنید قصد خرید بازی Elden Ring برای ایکس باکس را دارید. ظرفیت غیرهوم آن را تهیه می‌کنید، روی کنسول خود که به اینترنت متصل است، وارد نموده و سپس با سوییچ روی اکانت شخصی‌تان، از آن لذت می‌برید!

گیم پس

احتمالاً دیگر کسی نیست که اشتراک گیم پس ایکس باکس را نشناسد. در این سرویس با تهیه یک اشتراک با مدت زمان مشخص تحت یکی از ظرفیت‌های هوم یا غیرهوم که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید از کتابخانه عظیم بازی‌های گیم پس لذت ببرید. خرید در ظرفیت هوم یا غیرهوم هر دو از جمله بهترین روش‌های دسترسی به بازی‌ها هستند. شما تا پایان اشتراک خودتان، قادر به دانلود تمام بازی‌های موجود روی سرویس گیم پس هستید. با تهیه ظرفیت هوم، بازی‌ها بدون نیاز به اینترنت نیز قابل اجرا هستند

اما در ظرفیت غیرهوم، باید هر بار دستگاه را به اینترنت متصل کنید اما مانند حالت‌های گذشته، حجم خاصی از اینترنت شما مصرف نمی‌شود. ین اکانت را چند نفر استفاده میکنند و کنسول اون افراد را بن میکند و عملا اون کنسول به هیچ دردی نمیخوره و ضرر زیادی میبینید و همچنین شما صاحب اون بازی ها نیستید.  با یکدیگر بازی کنید، اما برای بازی‌های تک نفره، این یک روش اقتصادی‌ است.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا