رویدادها

ماجرای جابجایی یک «کلیه» در تهران

مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران از انتقال موفقیت آمیز کلیه پیوندی با موتورلانس از بیمارستان سینا به بیمارستان شهید هاشمی نژاد خبر داد.

ابوالفضل ماهرخ در گفت‌وگو با مجله ایرانی با بیان اینکه مسئولیت انتقال ارگان پیوندی در کشور که با هماهنگی مرکز پیوند اعضای وزارت بهداشت انجام می‌شود؛ به عهده سازمان اورژانس است، گفت:امروز یکشنبه ۲۹ بهمن، برای اولین بار در اورژانس پیش بیمارستانی، انتقال اعضا توسط موتورلانس اورژانس انجام شد.

وی افزود: برای سهولت و سرعت انتقال با توجه به ترافیک پایتخت، انتقال این عضو بدن حوالی ساعت ۱۵ از بیمارستان سینا در خیابان امام خمینی (ره) به بیمارستان هاشمی نژاد در حوالی میدان ونک توسط یکی از بهترین کارشناسان موتورلانس سازمان اورژانس استان تهران صورت گرفت.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: یک دستگاه موتورلانس دیگر به عنوان پشتیبان در طول مسیر موتورلانس انتقال دهنده را همراهی کرد و تمام هماهنگی های لازم با مرکز اداره پیوند وزارت بهداشت، بیمارستان مبدا و بیمارستان مقصد انجام گرفته است.

ماهرخ با بیان اینکه عمل انتقال و پیوند عصر امروز با موفقیت انجام گرفت، گفت: این دو دستگاه موتورلانس خارج از چرخه عملیات بوده و هیچگونه خللی در روندها و ماموریت های جاری این سازمان ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا