عمومی

هزینه ۲۰هزار تومانی قبوض تلفن‌ ثابت قانونی است؟

اگر به طور متوسط ​​از هر خط تلفن حدود 15 هزار تومان دریافت شود که در مجموع 24 میلیون می شود، این رقم در سال به حدود 4320 میلیارد تومان می رسد. بر اساس این بیانیه، درآمد شرکت مخابرات حداقل 360 میلیارد روپیه در ماه افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش روزنامه مربای مربا نوشت: «تابستان آسام افزایش قیمت ماهانه تلفن ثابت را تایید کرد و بازار سازمانی نیز افزایش قیمت تلفن ثابت را تایید کرد، اما این موضوع با انتقادات زیادی همراه شد و فضای مجازی را لکه دار کرد. جدیدترین تلفن ثابت تلفن ثابت با قیمت های جدید صادر شد و تا کنون هیچ تلفن ثابتی در کشور به ارزش کمتر از 10 هزار دلار وجود ندارد. حداقل میزان تماس تلفنی به 20 هزار روپیه رسید. بر اساس این قیمت، ساماندهی بازار ساخت از ابتدای سال جاری اجرایی شده است. در جلسه بیست و ششمین روز جلسه، ساماندهی بازار مصوب شد، برای تلفن ثابت حداقل میزان مصرف در ماه در نظر گرفته شود و بر این اساس هر تلفن خط تا سقف تعیین شده می تواند کار کند. شماره و همان مبلغ را پرداخت کنید. شماره های تعیین شده برای خطوط تلفن ثابت در سه سطح مختلف تنظیم شده است که بیشترین تعداد مربوط به شهر تهران است. در جدول مصوب بازار سازمان جایگاه، مبلغ برای شهر تهران 20000 روپیه، برای سایر مراکز استان 15000 روپیه و برای شهرستانها 10000 روپیه در ماه تعیین شده است و پرداخت هر خط تلفن می تواند باشد. با این مقدار تعیین می شود که در شهرستان قابل استفاده است تهران بیش از 4400 دقیقه مکالمه است.

در آخرین صورتحساب صادر شده، ارقام مورد تایید سازمان بازار قرار گرفته و با احتساب حقوق سهم، مالیات و مالیات، این صورت حساب به بیش از 20 هزار روپیه در ماه به مشترکان رسیده است. این هزینه تنها هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت برای عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً برای نگهداری این خطوط باید بپردازند، اما اخیراً اعلام شد در این زمینه شورای رقابت دستور داده است. برای جلوگیری از هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن تا زمان ارسال هزینه دقیق تکمیل شده است. البته پس از آن مرکز افزایش رقابت ملی را تشخیص داد و پاسخ داد و اعلام کرد که در پنجاه و پنجمین جلسه این شورا بر اساس ماده 58 اجرای سیاست ها هسته اصلی قانون اساسی چهل و چهارم و با توجه به ماده 3 466 جلسه شورا با موضوع مسابقه «راهنمای تعیین هزینه ماهانه تلفن ثابت»، شرکت مخابرات ایران دارای سیستم حسابداری مستقر است و سیستم خود را به گونه ای اصلاح کرده است که بهای تمام شده هر سرویس انجام شده توسط شرکت به صورت کلی و دقیق و در قالب صورت های مالی محاسبه می شود.این شرکت حسابداری شده است اما شرکت مخابرات ایران این سفارش را اجرا نکرده است. بنابراین تا زمان ارائه دقیق هزینه ماهانه خدمات تلفن ثابت درج شده در حساب های مالی شرکت مخابرات ایران، هرگونه تغییر در قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و اخذ وجوه اضافی رقابتی ناعادلانه است و باید فورا متوقف شود.

تاثیر تغییر بر بورس اوراق بهادار

بسیاری از عملکردهای جدید در تلفن های ثابت پیاده سازی شده است، اگرچه با وجود تنظیم بازار، مقررات آیین نامه کمیسیون 237 ارتباطات هنوز منتشر نشده است. همچنین پس از انتشار خبر تنظیم مقررات سازمان بازار، مدیران شرکت مخابرات ایران طی نامه ای به بورس سازمان اعلام کردند که با توجه به اینکه هنوز آیین نامه این شرکت ابلاغ نشده است، اثر آن قابل تلقی نیست. حساب در وضعیت مالی شرکت مخابرات. بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و مقررات ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران در پایان بهار امسال کمی بیش از 25 میلیون خط تلفن ثابت در کشور داشت. همچنین ارقام مالی منتشر شده در سایت کدال نشان می دهد که این شرکت در سال جاری 83 میلیارد و 92 میلیون دلار در شهرستان درآمد داشته و نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته است.

تصحیح را بعد از 12 سال بدانید

شرکت تلکام ایران نیز اعلام کرد که این شرکت علیرغم پایدار ماندن در شرایط کنونی همواره کلیه فعالیت های خود را بر اساس قوانین بازرگانی، مقررات و الزامات نظارتی و رعایت الزامات مجوزهای قانونی صادره و صادره انجام خواهد داد. 12 سال گذشته، رشد نرخ برابری چندگانه و خدمات مرتبط با تورم به نفع همه ذینفعان است. این شرکت همچنین تاکید کرد: ابلاغیه “مدیریت نحوه تعیین هزینه ماهانه تلفن ثابت” پس از پیشنهاد و تایید کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و پس از بررسی بازار تنظیم ستادی، با اخذ شرکت تلکام ایران همواره به گسترش خدمات خود در سراسر کشور و در چارچوب مشتری مداری ادامه می دهد. مدیرعامل مخابرات ایران اخیرا بار دیگر تاکید کرده است که ثبات شرکت مخابرات ایران در سال های گذشته زیان هایی را برای این شرکت به همراه داشته است و به گفته مدیرعامل، زیان مالی مخابرات ایران از 1400 تا 2000 میلیارد دلار عبور کرده است. وی معتقد است: هزینه های نگهداری خطوط تلفن برای ارتباطات که از سال 88 ثابت مانده و چرخ شرکت توسعه مخابرات را به سمت ایران چرخانده است.

نحوه محاسبه

بر این اساس، هر مبلغ با مشتریان خطوط صورت‌حساب می‌شود، در صورت عدم پرداخت در دو دوره متوالی، حداقل مبلغ اعتبار 100 هزار روپیه یا میانگین سه دوره بعدی برای کارکردها بیشتر در نظر گرفته می‌شود. و در صورت رسیدن به سقف اعتبار، سیستم اعتبار قطع و هوشمند خواهد شد. بر اساس اطلاعیه شرکت مخابرات، برای کلیه مشتریان شهری پیامکی و برای مشتریان روستایی فقط برای فاکتورهای بالای 5000 ریال پیامک ارسال می شود. در محاسبه بهای تمام شده قبوض تلفن ثابت طبق قوانین 9 درصد ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.

نرخ خدمات با توجه به افزایش نرخ تلفن ثابت افزایش یافته است، به طوری که بر اساس این افزایش نرخ برای 4444 دقیقه مکالمه در استان تهران معادل 20000 تومان، برای سایر مراکز استان حداقل هزینه هر تماس 3333 دقیقه است. باید 15000 تومان باشد و دیگران در ماه 2666 دقیقه مکالمه معادل 10 هزار تومان طول کشید.

محمدرضا بیدخام مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با جام جم درباره این موضوع گفته بود: می دانید تلفن ثابت حدود 12 سال قدمت دارد که با وجود افزایش تورم تغییری نکرده است. برای این منظور درخواست تغییر نام را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرده ایم که بررسی کرده و کار انجام شده است.

وی افزود: همچنین در آیین نامه سازمان، ارتباطات تنظیم مقررات رادیویی و کمیسیون نیز تصویب و در نهایت به بازار مقررات کمیسیون ارسال شد. آنجا با این شرط موافقت کردند و پس از آن به وزارت ارتباطات ابلاغ شد.

بدخم اظهار داشت: برای توسعه خدمات در بخش ارتباطات منابعی در اختیار نداریم. در برنامه ای که در نهایت تصویب شد اصلاح قیمت باید اینگونه انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که در سال گذشته هزینه نگهداری هر تلفن ثابت حدود 30 هزار تومان بوده و نرخ 20 هزار تومان حداقل قیمت تعمیر است.

به گفته وی، برخی از مشترکان قبوض خود را به موقع پرداخت نمی کنند و همین موضوع باعث شده حدود 1000 میلیارد روپیه از برخی مشترکان مطالبه شود.

تعداد مشترکین

حدود 29 میلیون مشترک داریم که خطوط تلفن آنها فعال است. شرکت مخابرات اعلام کرده است که برای 5 میلیون خط روستایی افزایش تعرفه اجرا نشده و پیش بینی می شود برای 24 میلیون مشترک دیگر نیز اصلاح تعرفه اعمال شود. اگر به طور متوسط ​​از هر خط تلفن حدود 15 هزار تومان دریافت شود که مجموعاً 24 میلیون می شود، این رقم در سال به حدود 4320 میلیارد تومان می رسد. بر اساس این بیانیه، درآمد شرکت مخابرات حداقل 360 میلیارد روپیه در ماه افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، لازم به ذکر است که نرخ افزایش نرخ اعمال شده در قبض تلفن ثابت ثابت بوده و حتی در صورت عدم استفاده از خدمات ارائه شده، باید پرداخت شود.»

پیام پایانی

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا