عمومیمجله کسب و کار

اقامت و تحصیل در دبی

و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های امارات در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد مهاجرت به امارات و تحصیل در دبی را دارند، با این قبیل سوالات مواجه می شوند. شرایط تحصیل در امارات چیست؟
برای تحصیل در امارات به مدرک زبان نیاز است؟ چگونه می توان از دانشگاه های امارات پذیرش دریافت کرد؟ بهترین دانشگاه های امارات کدام دانشگاه ها هستند؟ تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در امارات چه شرایطی دارد؟ هزینه تحصیل در امارات چقدر است؟ چگونه می توان از بورسیه تحصیلی امارات استفاده کرد؟

در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده مفید و کاربردی باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در امارات و تحصیل در دبی می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  کلیک کنید.

هزینه زندگی و تحصیل در امارات

امارات از واحد پول درهم امارات استفاده می کند. موسسات مختلف در امارات مجاز به تعیین شهریه هستند. بنابراین هزینه های تحصیل در امارات با توجه به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.
علاوه بر مکان تحصیل، هزینه ها به سطح و مدرک تحصیلی مورد نظر نیز بستگی دارد. به طور متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 13000 دلار و تحصیل در برخی مقاطع تحصیلات تکمیلی تخصصی 32700 دلار می باشد.

ممکن است، برای تامین هزینه های تحصیل در امارات بتوانید از بورسیه های تحصیلی استفاده کنید. البته بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی شود و در مقاطع دیگر نیز بیشتر به اتباع امارات تعلق می گیرد. اما برخی موسسات برای دانشجویان بین المللی نیز بورسیه تحصیلی را در نظر می گیرند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در امارات را دارند، باید علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه های زندگی در امارات را نیز در نظر بگیرند. اجاره یک آپارتمان خصوصی در امارات می تواند حدود 1000 دلار در ماه هزینه داشته باشد. هزینه خدمات شهری حدود 120 دلار در ماه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیک کنید.

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در امارات

کلیه دانشجویانی که به دنبال تحصیل در امارات متحده عربی هستند، باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنند. برای دریافت ویزا عموما باید شخص متقاضی توسط یک مقیم کشور حمایت مالی شود. اکثر موسسات این خدمات را ارائه می دهند.
بهتر است، پیش از هر اقدامی با دانشگاه مورد نظر تماس گرفته و از این موضوع مطمئن شوید. اما باید توجه داشته باشید، که حمایت مالی ویزای شما را تضمین نمی کند. درخواست به صورت آنلاین انجام می شود و هزینه آن می تواند حدود 817 دلار باشد.

در نوامبر 2018 دولت امارات متحده عربی قانونی برای اعطای ویزای 5 ساله به دانشجویان برجسته تصویب کرد. برای اعطای این ویزا لازم است:

  • دانش آموزان دبیرستان باید با کسب حداقل 95% نمره فارغ التحصیل شوند.
  • دانشجویان دانشگاه باید با معدل مشخص حداقل 3.75 از دانشگاه های خارج یا داخل فارغ التحصیل شده باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیک کنید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی امارات

هنگام درخواست ویزای دانشجویی امارات باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک را از قبل جمع آوری کرده و در روز مصاحبه به سفارت تحویل دهید.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه تاریخ اعتبار و دو صفحه خالی
  • 4 عدد کپی پاسپورت
  • 12 قطعه عکس
  • اظهارات بانکی که تمکن مالی شما را اثبات کند.
  • قرارداد اجاره یا اثبات محل زندگی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • کپی رسید شهریه برای سال تحصیلی جاری
  • کپی رسید هزینه ویزا
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید مدرک کارشناسی خود را ارائه دهند.

ویزای دانشجویی امارات 1 سال اعتبار دارد. در صورتی که مدت زمان تحصیل شما بیش از 1 سال باشد، باید ویزای خود را تمدید کنید. برای تمدید ویزا باید هزینه ویزای بیشتری پرداخت کنید.

تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی

دوره های کارشناسی در امارات در طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی موجود است. این دوره ها را می توان به صورت تمام وقت یا نیمه وقت گذراند.
دوره های تمام وقت عموما 3 تا 4 سال طول می کشند. شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف متفاوت است. اما عموما دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی گواهی پایان تحصیلات دبیرستان یا معادل آن را از شخص متقاضی می خواهند.
افراد بالای 17 سال می توانند برای پذیرش در مقطع کارشناسی اقدام کنند. در این دوره ارائه مدرک زبان لازم نیست.

تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی ارشد

ساختار برنامه های کارشناسی ارشد در امارات شبیه به برنامه های تحصیلی سایر کشورها بوده و از استاندارد های بین المللی تبعیت می کند. برای پذیرش در این دوره باید مدرک کارشناسی داشته و آن را ارائه دهید.
برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد، تمام وقت بوده و عموما 1 تا 2 سال زمان می برند. البته برخی گزینه های تحصیل به صورت پاره وقت، آنلاین یا از راه دور وجود دارد، که طول زمان آن ها ممکن است، به 5 سال هم برسد.

رشته های محبوب در مقطع کارشناسی ارشد شامل مدیریت بازرگانی، معماری، علوم انسانی و علوم مهندسی است. در امارات نیز مانند بسیاری از کشورها، اتمام اکثر دوره های کارشناسی ارشد نیاز به تکمیل پایان نامه دارد.
در این دوره ها بیشتر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. اما ممکن است، برخی موسسات آموزشی اثبات مهارت زبان عربی را از شما بخواهند.

تحصیل در امارات در مقطع دکتری

برای گذراندن دوره دکتری در امارات مشابه دیگر کشورها دانشجو مستلزم انجام تحقیقات مستقل و ارائه پایان نامه است. دوره دکتری با توجه به رشته مورد نظر می تواند 3 تا 4 سال طول بکشد.
برای پذیرش در مقطع دکتری باید مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهید. محبوب ترین رشته ها در این دوره معمولا بیو تکنولوژی، اقتصاد، مهندسی و علوم و فناوری است.

کار حین تحصیل در امارات

امکان داشتن شغل پاره وقت یکی از دغدغه های اصلی برای دانشجویان بین المللی است. امارات متحده عربی این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند، که بتوانند خارج از دانشگاه به صورت نیمه وقت کار کنند. دانشجویان برای کار نیمه وقت نیاز به اجازه دانشگاه یا کالج دارند.

همچنین می توانند در دانشگاه، کتابخانه ها، دپارتمان ها و دفاتر اداری که فرصتی برای کسب تجربه است، مشغول به کار شوند. دانشجویان تا 15 ساعت در هفته می توانند کار کنند. در تعطیلات تابستان ساعت کار افزایش پیدا کرده و می توان 40 ساعت در هفته یا 160 ساعت در ماه کار کرد.

تحصیل در دبی

دبی بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر امارات محسوب می شود. بیش از 3.1 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. دبی قطب تجاری امارات بوده و یک شهر جهانی محسوب می شود.
موسسات آموزشی زیادی در دبی وجود دارد، که ترکیبی از دولتی و خصوصی هستند. این موسسات مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف ارائه می دهند. موسسات آموزشی در دبی وابسته به دانشگاه های بین المللی هستند. امکانات آموزشی در دبی بسیار عالی است.

هزینه های تحصیل برای دوره کارشناسی در دبی از 37500 درهم (10200 دلار)  تا 70000 درهم (19000 دلار) و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دبی از 55000 درهم (15000 دلار)  تا 75000 درهم (20400 دلار) است.
هزینه زندگی در دبی بسته به سبک زندگی و همچنین محل زندگی شما متفاوت است. به طور کل می توان هزینه ماهانه را از 3000 (817 دلار) تا 4000 درهم (1100 دلار) در نظر گرفت.

دانشگاه های برتر دبی

5 کالج و دانشگاه دولتی به همراه 58 دانشگاه خصوصی در دبی وجود دارد، که هم به امارات و هم به کشورهای دیگر خدمت می کنند. این موسسات به صورت مستقل اداره شده و هر کدام از آن ها برنامه تحصیلی خاصی را ارائه می دهند.
برخی دانشگاه ها فقط در 1 یا 2 رشته بسیار تخصصی عمل کرده و برخی تنها برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.

دانشگاه های دبی به 2 دسته تقسیم می شوند. برخی دانشگاه ها محلی بوده و در دبی مستقر هستند. برخی دیگر دانشگاه های شعبه محسوب می شوند، که در کشوری دیگر تاسیس شده و شعبه ای در دبی نیز دارند.
دانشگاه های برتر دبی در ادامه معرفی شده و توضیحاتی در رابطه با آن ها ارائه شده است.

آکادمی مدیریت نست واقع در دبی

آکادمی مدیریت نست یک مدرسه تجارت جدید در دبی است و مجوز و اعتبارات لازم را دارد. این آکادمی به مدت 18 سال است، که در 7 پردیس خود، در 6 شهر برنامه هایی برای مشاغل در عصر جدید ارائه می دهد.
بیش از 1000 دانشجو در این آکادمی تحصیل کرده اند. دوره های این آکادمی به طور خاص برای ایجاد مهارت های مورد نیاز جهت موفقیت در صنعت طراحی شده اند. در ماه های فوریه، جون و سپتامبر پذیرش دانشجویان انجام می شود.

هزینه تحصیل در این آکادمی سالانه حدود 4500 دلار و هزینه ویزا و مدیکال 1200 دلار می باشد. با احتساب متوسط هزینه زندگی در دبی، دانشجو باید سالانه حدود 9700 دلار برای تحصیل در آکادمی مدیریت نست هزینه کند.
دانشجویان می توانند خوابگاه یا آپارتمان اجاره کنند، که هزینه اجاره حدود 200 تا 700 دلار خواهد شد. این آکادمی مزیت هایی برای دانشجویان دارد. برخی از مزایا وشرایط آن به شرح زیر است:

  • می توان با هزینه کم با مدرک تحصیلی انگلستان فارغ التحصیل شد.
  • با پذیرش در این آکادمی احتمال دریافت ویزای دانشجویی 99% خواهد بود.
  • برای شرکت در دوره های آکادمی مدیریت نیازی به اثبات تمکن مالی و اظهارات بانکی نیست.
  • می توان با حمایت مالی آکادمی، ویزا دریافت کرد
  • هزینه تحصیل به طور متوسط 4500 دلار در سال است.
  • بورسیه تحصیلی این آکادمی 50% از هزینه ها را پوشش می دهد.
  • می توان شهریه آکادمی را به صورت اقساطی پرداخت کرد.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.
  • هزینه اقامت از ماهی 300 دلار شروع می شود.
  • دانشجویان تا 36 ساعت در هفته اجازه کار دارند.
  • دانشجویان در رشته مدیریت مهمان نوازی کارآموزی با پرداخت تضمین شده دارند.

برنامه های تحصیلی در آکادمی مدیریت نست دبی

رشته های تحصیلی این آکادمی در مقاطع مختلفی ارائه می شود. در این آکادمی دوره دیپلم، دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دوره زبان انگلیسی برای دانشجویان در دسترس قرار دارد.
برای پذیرش در مقطع کارشناسی معدل دانشجو باید بالای 11 بوده و در بازه سنی 17 تا 30 سال باشد. برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی مهم بوده و سن شخص متقاضی می تواند حداکثر 40 سال باشد.
در هیچ یک از این دوره ها ارائه مدرک زبان لازم نیست. در جدول زیر می توانید رشته های هر مقطع را مشاهده کنید.

مقطع تحصیلی رشته های موجود در آن مقطع
دوره دیپلم (1 تا 2 سال) مدیریت کسب و کار مدیریت همایش رویدادهای بین المللی مدیریت ورزشی کامپیوتر مهمانداری (منظور شخصی است، که در هتل کار می کند و مهماندار هواپیما در این حوزه نیست) آموزش PGCTL – لایسنس آموزش در دبی
دوره کارشناسی (4 سال) مدیریت مهمانداری: شهریه 4 سال جمعا 21000 دلار است. فیلم و مدیا
دوره کارشناسی ارشد (2 سال) مدیریت رویدادها و جلسات مدیریت استراتژیک ورزشی MBA
دوره زبان انگلیسی انگلیسی پایه (3 ماهه): 2000 دلار انگلیسی سطح متوسط (6 ماهه): 3500 دلار انگلیسی سطح پیشرفته (12 ماهه): 5000 دلار

دانشگاه الغریر اولین بار به عنوان دانشگاهی خصوصی تاسیس شد، تا دانش و مهارت لازم را برای کمک به توسعه و بهره وری جوامع فراهم کند. این دانشگاه دارای مجوز از MOHESR است.
مدرک کارشناسی را در 3 کالج خود ارائه می دهد. در کالج مطالعات بازرگانی می توان در حوزه مدیریت تجارت آموزش دید. کالج محاسبات دارای دوره هایی در سیستم های اطلاعات رایانه است. در کالج مهندسی و علوم کاربردی، مهندسی برق و الکترونیک آموزش داده می شود.

دانشگاه دبی (UD)

دانشگاه دبی یک دانشگاه بین المللی و ملی معتبر بوده، که در مرکز شهر دبی واقع است. این دانشگاه برای کسب مهارت در نیروی کار ایجاد شده است.
در دانشگاه دبی برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارائه می شود. رشته های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از: مدیریت بازرگانی، مدیریت، بازار یابی، امور مالی، بانکی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی، اقتصاد، زنجیره تامین، مدیریت تدارکات و فناوری اطلاعات.
برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت بازرگانی، سیستم های اطلاعاتی و قانون ارائه می شود.

دانشگاه زاید

دانشگاه زاید جز جدیدترین دانشگاه های مورد حمایت دولت در امارات است. دارای 3 پردیس اصلی است. این پردیس ها در ابو ظبی و دبی قرار دارند. دانشگاه زاید در دبی از 6 کالج تشکیل شده است.
مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه معتبر بوده و در رشته های هنر، تجارت، علوم ارتباطات و رسانه، آموزش، علوم پایدار، علوم انسانی و نوآوری در طراحی ارائه می شوند.
دانشگاه زاید همچنین میزبان انستیتوی مطالعات جهان اسلام و کالج دانشگاه است. کالج دانشگاه در واقع دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه و تحصیل در امارات آماده می کند.

کالج دانشگاه بیوتکنولوژی دبی (BUC)

کالج دانشگاه بیوتکنولوژی دبی یک کالج بسیار معتبر بوده و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه های تحصیلی ارائه می دهد. این کالج در رشته های بیوتکنولوژی، مطالعات پزشکی و دارویی، مطالعات زیست محیطی، کشاورزی، مطالعات نفت و صنایع، پزشکی قانونی و بیوانفورماتیک فعالیت دارد.

کالج عالی تکنولوژی (HCT)

کالج عالی تکنولوژی یکی از بزرگ ترین موسسات آموزش عالی در امارات است. بیش از 55000 از این موسسه فارغ التحصیل می شوند. این کالج دارای 17 پردیس و دو دانشگاه در دبی (کالج مردان دبی (DMC) و کالج زنان دبی (DWC)) است.
برنامه های تحصیلی این دانشگاه در زمینه تجارت، علوم رایانه و اطلاعات، ارتباطات و مهندسی کاربردی، علوم بهداشتی و آموزشی ارائه می شوند.

رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه شامل مدیریت بازرگانی، کامپیوتر و علوم اطلاعات، مدیریت مهندسی، مهندسی ساخت و فناوری ارتباطات است.
در سال 2004 این دانشگاه به شهر آکادمیک بین المللی دبی نقل مکان کرد. در این مکان امکانات گسترده ای در زمینه فناوری، ورزش، امکانات آموزشی و تفریحی ارائه می شود.

دانشگاه های شعبه در دبی شامل موارد زیر است:

دانشگاه Wollongong در دبی

این دانشگاه یک موسسه آموزشی خصوصی بوده و زیر مجموعه دانشگاهی است، که در سال 1993 در استرالیا تاسیس شده است. طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.
از جمله امور مالی و حسابداری، کسب و کار و مدیریت، مهندسی، هنر و علوم انسانی. در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان محلی بورسیه های تحصیلی تعیین شده است.
همچنین دارای یک مرکز مطالعات زبان اختصاصی است، که طیف وسیعی از دوره های زبان و برنامه های توسعه ارتباطات را ارائه می دهد.

دانشگاه بریتانیا در دبی (BUiD)

این موسسه آموزشی، دانشگاهی مبتنی بر تحقیق و تحصیلات تکمیلی است، که با چندین دانشگاه در انگلستان همکاری دارد. دانشگاه هایی مثل ادینبرگ، دانشگاه منچستر، دانشگاه کاردیف و کالج کینگ لندن از این دست هستند.
رشته های تحصیلی این دانشگاه شامل مدیریت بازرگانی، انفورماتیک، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، آموزش، امور مالی و بانکی، معماری و مدیریت منابع انسانی است.

این موسسه طیف وسیعی از گواهی نامه ها و دیپلم های تحصیلات تکمیلی معتبر را ارائه می دهد. میزان تامین بودجه و بورسیه های تحصیلی این دانشگاه در میان سازمان های محلی و بین المللی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سخن پایانی شرایط تحصیل در امارات

سیستم آموزش عالی امارات تحت تاثیر سیستم‌های آموزشی غربی قرار گرفته است و برخی از بهترین دانشگاه‌های منطقه خلیج فارس در این کشور واقع شده‌اند. تعداد موسسه‌های آموزشی در امارات متحده در حال افزایش است؛ اما  در حال حاضر سه دانشگاه دولتی و بیش از ۵۰ موسسه خصوصی در این کشور وجود دارد. میان دانشجویان بین‌المللی رقابت زیادی برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد؛ ولی پذیرش در دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی ساده‌تر است.

بسیاری از موسسه‌های بین‌المللی هم حضور رو به رشدی در امارات دارند و همین باعث شده است دانشجویانی که به دنبال کسب تحصیلات بین‌المللی معتبر هستند به سراغ این نوع موسسه‌ها بروند.

یادگیری زبان عربی از جمله شرایط تحصیل در امارات نیست؛ زیرا اکثر دانشگاه‌ها و موسسه‌ها برنامه‌های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. با وجود اینکه هزینه‌های تحصیل در امارات زیاد است ولی فرصت‌هایی هم برای دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجوهای بین‌المللی وجود دارد، همچنین دانشجوها می‌توانند با دریافت ویزای دانشجویی در امارات شغل پاره‌وقت داشته باشند.

دانشجوهای بین‌المللی برای سفر به امارات نیاز به یک ویزای دانشجویی خواهند داشت. متقاضیان بعد از دریافت نامه پذیرش دانشگاه باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند، این ویزا یک ساله است و تنها به شرطی تمدید می‌شود که دانشجو در یک برنامه دانشگاهی در امارات ثبت‌نام کرده باشد.

شرایط تحصیل در دبی

دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی وجود دارند که دانشجوهای بین‌المللی می‌توانند در آن‌ها تحصیل کنند، اما متقاضیان باید شرایط پذیرش را داشته باشند. قبل از صدور ویزای دانشجویی متقاضیان باید تمام تشریفات مربوط به پذیرش در دانشگاه را انجام داده باشند.

شرکت در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مثل آیلتس PTE یا تافل از جمله شرایط تحصیل در دبی نیست و بدون مدرک زبان هم امکان پذیرش در دانشگاه‌های دبی وجود دارد. برخلاف دانشگاه‌های بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا یا هر دانشگاه بین‌المللی دیگری، دانشجوها نیازی به اثبات مهارت انگلیسی خود ندارند و همین باعث می‌شود فرآیند پذیرش راحت‌تر صورت بگیرد.

شغل‌های پاره‌وقت یکی از دغدغه‌های اصلی برخی از دانشجوهای بین‌المللی است. در امارات فرصت‌های شغلی پاره‌وقت خارج از دانشگاه برای دانشجوها فراهم می‌شود؛ اما متقاضیان برای انجام این کارهای پاره‌وقت باید از دانشگاه یا کالج محل تحصیل خود مجوز دریافت کنند. دانشجوها می‌توانند در داخل دانشگاه هم در کتابخانه‌ها، بخش‌ها و دفاتر اداری کار کنند. زمان کار مجاز برای دانشجوها در طی ترم تحصیلی ۱۵ ساعت در هفته یا ۶۰ ساعت در ماه است. این زمان در طول تعطیلات تابستان به ۴۰ ساعت در هفته یا ۱۶۰ ساعت در ماه افزایش پیدا می‌کند.

منبع: اجاره ماشین شورلت در دبی

ادامه تحصیل در دبی

متقاضیان مقاطع تحصیلی دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند برای ادامه تحصیل در دبی اقدام کنند. برای تحصیل در هر یک از مقاطع مورد نظر خود باید ابتدا در یک موسسه آموزشی پذیرفته شوید و سپس ویزای تحصیلی امارات را دریافت کنید.

شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع دبیرستان

سیستم تحصیلی امارات در مقطع دبیرستان در امارات مشابه آمریکا است و دانش‌آموزها بعد از گذراندن دوره آموزشی چهار ساله می‌توانند دیپلم خود را دریافت کنند. مدرک دیپلم دبیرستان‌های دبی فرصت ورود به موسسه‌های آموزشی معتبر سراسر جهان را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. نکته اصلی داشتن شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع دبیرستان است.

درست مانند سایر کشورها، در امارات هم تمام موسسه‌های آموزشی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. فقط شهروندان امارات امکان تحصیل در مدارس دولتی را دارند و دانش‌آموزن بین‌المللی فقط می‌توانند در مدارس خصوصی تحصیل کنند.

برای تحصیل در دبیرستان‌های دبی لازم نیست مدرک زبان داشته باشید. در دبی حدود ۲۰۰ موسسه آموزشی خصوصی وجود دارد که دارای برنامه‌های پیشرفته‌ای هستند و علاوه بر دوره‌های اروپایی، دوره‌های هندی و ایرانی هم ارائه می‌دهند. کودکان از ۱۱ سالگی در دبیرستان‌های دبی پذیرفته می‌شوند و امکان تحصیل در مدارس مختلط که درآن دختران و پسران با هم آموزش می‌بینند هم وجود دارد.

شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دبی بین سه تا چهار سال زمان می‌برد. برخی از افراد به قصد دریافت اقامت ایالات متحده، بریتانیا و کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دبی اقدام می‌کنند؛ دلیلش هم این است که دانشجویان بعد از دو تا سه سال می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ایالات متحده، انگلستان و کانادا اقدام کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی در دبی می‌توانند در هفته ۱۰ ساعت کار کنند، حقوق هر ساعت کار ۱۲ دلار است که می‌تواند بخشی از شهریه دانشگاه را پوشش دهد. دانشجویان برای پیدا کردن کار در دبی به مهارت‌هایی مانند تسلط به زبان انگلیسی، ویژگی‌های شخصیتی مناسبو سابقه کار نیاز دارند.

شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در دبی در مقطع کارشناسی ارشد حدود دو سال طول می‌کشد و دوره‌های این مقطع به دو زبان عربی و انگلیسی ارائه می‌شوند. دانشجوها بعد از فارغ‌التحصیلی در این مقطع یک سال فرصت دارند تا در صورت عدم تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، یک شغل مناسب پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند.

از جمله شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع کارشناسی ارشد این است که دانشجویان در حین تحصیل خود می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و هر ساعت حدود ۱۰ تا ۱۲ دلار درآمد داشته باشند؛ این درآمد بخش زیادی از شهریه دانشجوها را پوشش می‌دهد.

شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع دکتری

تحصیل در دبی در مقطع دکتری حدود سه تا چهار سال زمان می‌برد. دانشجویان این مقطع می‌توانند تحصیلات خود را در دبی یا در سایر شعبه‌های دانشگاه خود در کشورهای دیگر ادامه دهند. برای مثال دولت انگلستان شعبه‌های دانشگاه هریوت وات و دولت استرالیا دانشگاه ولونگونگ و کوئینزلند جنوبی را در دبی تأسیس کرده‌اند. موسسه‌های ارائه دهنده مقطع دکتری در دبی کیفیت بسیار بالایی دارند و شامل رشته‌های متنوعی می‌شوند.

از جمله شرایط ادامه تحصیل در دبی مقطع دکتری داشتن رزومه خوب از مقطع کارشناسی ارشد و پیشینه علمی خوب است. برای پذیرش در دانشگاه‌های دبی در مقطع دکتری، متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشند. دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان متخصص در موسسه‌های تحقیقاتی، مراکز دولتی یا حتی مراکز و مشاغل خصوصی مشغول به کار شوند.

دانشجویانی که به صورت تمام وقت مشغول تحصیل هستند، می‌توانند بعد از هشت ترم مدرک خود را دریافت کنند؛ اما زمان اتمام دوره دانشجویانی که به صورت پاره وقت تحصیل می‌کنند ممکن است بین ۱۰ تا ۱۲ ترم باشد. حداکثر زمان تحصیل در مقطع دکتری در دبی ۱۴ ترم است. در نهایت استاد راهنما باید دانشجوی دکترا را بپذیرد، سپس دانشجو با استفاده از راهنمایی‌های استاد پایان‌نامه خود را ارائه می‌کند.

مدارک لازم برای تحصیل در دبی

دانشجویان باید بعد از اخذ پذیرش دانشگاه برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند. مدارک لازم برای تحصیل در دبی و اخذ ویزای تحصیلی امارات شامل موارد زیر است:

  • اصل پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ کپی از پاسپورت
  • پر کردن فرم دریافت
  • ۱۲ عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌های امارات
  • نامه اعتبار مالی از بانک
  • درصورتی‌که متقاضی از دانشگاه خوابگاه گرفته باشد، باید نامه تائیدیه دانشگاه را ارسال کند
  • کپی فیش واریزی هزینه‌های دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • بررسی سلامت جسمی توسط مسئولان امارات

ویزای تحصیلی دبی

متقاضیان بالای ۱۸ سال امکان دریافت ویزای تحصیلی دبی را دارند. ویزای دانشجویی امارات یک سال اعتبار دارد و دانشجوها می‌توانند هر سال این ویزا را تمدید کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی دبی باید ابتدا در یک موسسه معتبر در دبی پذیرفته شوید و سپس دانشگاه موردنظر برای دریافت از طرف دانشجو اقدام می‌کند.

هزینه تحصیل در دبی

هزینه تحصیل در دبی به هزینه شهریه دانشگاه یا موسسه محل تحصیل محدود نمی‌شود و ترکیبی از هزینه‌های اسکان، غذا و هزینه دریافت ویزای دانشجویی است. هزینه‌های ذکر شده با توجه به موارد مختلفی مانند دانشگاه محل تحصیل، منطقه محل سکونت و… متفاوت است؛ اما میانگین این هزینه‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

تحصیل در دبی و حق کار

در حال حاضر دانشجوهای بین‌المللی می‌توانند همزمان با تحصیل در دبی مشغول به کار شوند. برای اینکه هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداشته باشید بهتر است به چند نکته در مورد تحصیل در دبی و حق کار توجه کنید:

  • دریافت مجوز کار: در گذشته دولت امارات اجازه نمی‌داد دانشجویان بین‌المللی در حین تحصیل مشغول به کار شوند؛ ولی در حال حاضر دانشجوها می‌توانند با دریافت مجوز از دانشگاه شغل پاره‌وقت یا تمام وقت داشته باشند.
  • مدت زمان تحصیل: دانشجوها قبل از اینکه در زمان تحصیل خود در دبی مشغول به کار شوند باید یک سال در دانشگاه تحصیل کرده باشند و قبل از صدور مجوز کار در یک برنامه تحصیلی تمام وقت ثبت‌نام کرده باشند.
  • دنبال کردن تمام دستورالعمل‌های مربوط به کار: دانشجوهای بین‌المللی در طول تعطیلات تابستانی می‌توانند حداقل ۱۵ ساعت و حداکثر ۴۰ ساعت در هفته کار کنند. با دریافت مجوز کار هر دانشجو فقط می‌تواند یک شغل داشته باشد؛ یعنی دانشجو نمی‌تواند به صورت همزمان دو یا سه شغل داشته باشد.

تحصیل در امارات بدون مدرک زبان | تحصیل در دبی دندانپزشکی | تحصیل در دبی نی نی سایت

منبع: connectresources

اقامت و تحصیل در امارات

متاسفانه امکان اخذ اقامت دائم امارات از طریق تحصیل در دبی فراهم نیست و دانشجوها در صورت تمایل به اقامت در امارات بعد از پایان تحصیلات خود باید به سرعت شغلی برای خود پیدا کرده و برای تمدید اقامت خود در امارات ویزای کاری دریافت کنند.

بهترین مدارس و دانشگاه‌ها برای تحصیل در امارات و دبی

در امارات تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر وجود دارد که جایگاه خوبی در کنار برخی از برترین دانشگاه‌های بین‌المللی دارند. استانداردهای آموزشی در امارات بسیار بالا است و مدرک دیپلم مدارس این کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سراسر جهان معتبر است. در ادامه برخی از بهترین مدارس و دانشگاه‌ها برای تحصیل در امارات و دبی را معرفی خواهیم کرد.

برخی از بهترین مدارس امارات شامل موارد زیر هستند:

  • مدرسه آمریکایی دبی (American School of Dubai)
  • کالج دبی (Dubai College)
  • مدرسه انگلیسی زبان دبی (DESS)
  • آکادمی هندی شارجه (Indian Academy Sharjah)
  • مدرسه خصوصی سفیر در شارجه (Ambassador School)

برخی از بهترین دانشگاه‌های دبی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • دانشگاه آمریکایی شارجه (American University of Sharjah)
  • دانشگاه آمریکایی دبی (American University in Dubai)
  • دانشگاه خلیفه در ابوظبی (Khalifa University)
  • دانشگاه امارات متحده عربی در ابوظبی (United Arab Emirates University)
  • دانشگاه زاید در دبی (Zayed University)

تحصیل رایگان در دبی

تحصیل رایگان در دبی برای دانشجوهایی که تبعه کشور امارات نیستند امکان‌پذیر نیست و دانشجوهای بین‌المللی باید برای تحصیل در دبی شهریه بپردازند. با این حال روش‌هایی برای کاهش میزان شهریه وجود دارد. برای مثال می‌توانید در دانشگاه‌هایی که شهریه کمتری می‌گیرند تحصیل کنید. همچنین اگر دوره دبیرستان خود را در خارج از امارات گذرانده باشید یک بورسیه تحصیلی جزئی شامل چهار دوره رایگان به شما اعطاء می‌شود. متقاضیان می‌توانند از طریق انجام کار پاره‌وقت در حین تحصیل بخش زیادی از شهریه دانشگاه خود را بپردازند.

مزایای تحصیل در دبی

کشور امارات با وجود تنوع فرهنگی، مردم خونگرم، ثبات سیاسی، اقتصاد پویا و ایمنی به یک کشور جوان، زنده و هیجان انگیز تبدیل شده است. حتی با وجود اینکه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های امارات جدید هستند. هنوز هم مزایای منحصربه‌فردی برای افرادی که می‌خواهند در این کشور تحصیل کنند وجود دارد. برخی از مزایای تحصیل در دبی شامل موارد زیر هستند:

  • وجود دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و بالا بودن سطح استانداردهای آموزشی در امارات
  • در دسترس بودن امکانات و منابع گسترده‌ای مانند دوره‌های مختلف آموزشی، امکان بهره‌مندی از مشاوره شغلی
  • امکان کارآموزی مرتبط با رشته تحصیلی
  • امکان انجام کار پاره‌وقت در حین تحصیل

معتبر بودن مدارک تحصیلی امارات و امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده، کانادا و بریتانیاتحصیل در امارات از سن 6 سالگی اجباری می باشد و باید گفت که در مقطع دبستان دانش آموزان بایستی 6 سال مشغول به تحصیل باشند و تا 12 سالگی در این مقطع باید به صورت اجباری درس بخوانند. تحصیل برای دانش آموزان اماراتی رایگان می باشد و در مدارس دولتی امارات پسرها جدای از دخترها به کلاس می روند. موضوعات اصلی آموزش در این مقطع علوم دینی، زبان عربی و انگلیسی، ریاضی و علوم می باشد و فعالیت های هنر، فیزیک و موسیقی و ورزش نیز از ملزومات دوره ابتدایی می باشد. برای دانش آموزان دختر در این مقطع درس خانواده نیز وجود دارد. طول سال تحصیلی در این مقطع بین 34 هفته تا 36 هفته می باشد.

مهاجرت به دبی برای تحصیل در مقطع دبیرستان بر دو نوع است هر دو نوع این دوره ها 3 ساله بوده و از سن 15 سالگی تا 18 سالگی ادامه خواهد داشت. دانش آموزان در این مقطع، هم می توانند در دوره های نظری دیپلم کسب نمایند و هم می توانند در دوره های فنی و حرفه ایی ثبت نام کرده و پس از طی دوره دیپلم فنی کسب کنند. این مقاله توسط موسسه ملک پور همکار مؤسسه MIE تهیه و گردآوری شده، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد. از سیاست های دولت امارت گسترش مهارت های فنی در این کشور است تا از این طریق بتواند با تأسیس و ازدیاد کارخانجات از اقتصاد مبتنی بر نفت کمی فاصله گرفته و صنعت را در این کشور شکوفا کند به همین دلیل نگاه ویژه ایی بر دوره های فنی و حرفه ایی دارد.

در ادامه لیست 10 مدرسه بین المللی در امارات به حضورتان معرفی می گردد.

اسم مدرسه مدل آموزشی زبان آموزش سن پذیرش هزینه سالانه (دلار)
مدرسه بین المللی کمبریج انگلیس انگلیسی 18 – 4 سال 25.340
مدرسه بین المللی استرالیا بین المللی انگلیسی 18 – 3 سال 49.150
آکادرمی عجمان بین المللی انگلیسی 18 – 3 سال 55.770
مدرسه آپ تاون بین المللی انگلیسی 18 – 3 سال 67.510
مدرسه دبی بین المللی انگلیسی 18 – 3 سال 90.970
مدرسه المواکب آمریکا انگلیسی 18 – 4 سال 29.610
دبیرستان ماالاراگ هند انگلیسی 18 – 6 سال 9.700
مدرسه المظهر انگلیس انگلیسی 13 – 3 سال 29.020
کالج جمیرا انگلیس انگلیسی 18 – 11 سال 71.520
مدرسه هزاره جدید الخلیل هند انگلیسی 17 – 4 سال 28.280

 

تحصیل در امارات و شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه های امارات در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد تحصیل در کشورهای حوزه خلیج فارس را دارید، امارات می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
چند مورد از دانشگاه های امارات در لیست بهترین دانشگاه های جهان بوده و برنامه های تحصیلی مطابق با استاندارد بین المللی ارائه می شود.
در این مطلب هزینه های تحصیل و زندگی در امارات، شرایط تحصیل در دبی و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور توضیح داده شد. همچنین بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در رشته های مختلف معرفی شد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در امارات و تحصیل در دبی نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب ما د موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی داشته باشید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، پایین همین مطلب عنوان کرده و پاسخ آن را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا