اقتصادی

مسیر ریلی تبریز تا تهران ۸ ساعته می‌شود 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ضمن بازدید از راه‌آهن بستان آباد- تبریز گفت: این پروژه به عنوان اولین مسیر ریلی در سال جاری افتتاح می‌شود و مسافت تبریز تا تهران را به هشت ساعت می‌رساند.

به گزارش مجله ایرانی، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از خط ریلی بستان آباد- تبریز  با بیان اینکه در سال جاری چهار پروژه ریلی به طول ۴۰۳ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: اولین مسیر ریلی که امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، راه‌آهن میانه به بستان آباد و بستان‌آباد به تبریز است.

وی افزود: با افتتاح این خط ریلی مسیر تبریز تا تهران کوتاه شده و به هشت ساعت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطر نشان کرد: از پروژه ریلی میانه- تبریز قطعه میانه به بستان‌آباد پیش از این مورد بهره‌برداری قرار گرفته و حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز به طول ۴۴ کیلومتر آماده افتتاح است و بازدید از آخرین مراحل این پروژه انجام شده است.

خادمی خاطر نشان کرد: این راه‌آهن از مسیر جدید میان‌بر، تبریز و استان آذربایجان شرقی را به شبکه ریلی اتصال می‌دهد و زمان سفر ریلی را از تبریز به تهران حداقل چهار ساعت کوتاه می‌کند.

وی گفت: افتتاح این پروژه تاثیر بسیار زیادی در انتقال مسافران از مسیر جاده‌ای به سمت ریلی دارد و شرایط بهتری را فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اتصال حد فاصل بستان آباد تا تبریز حدود ۳ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی هزینه شده و ارزش روز آن بیش از ۶۰۰۰ ملیارد تومان است.

به گفته خادمی راه‌آهن بستان آباد- تبریز با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۶ درصدی همراه شده و در روزهای آینده با حضور مقامات ارشد کشوری به عنوان اولین پروژه ریلی ۱۴۰۱ بهره‌برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه تحول ریلی در بخش مسافری استان آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد و بسیاری از مسافران جاده را به سمت ناوگان ریلی جذب می‌کند چراکه با این پروژه ریلی ۱۱۴ کیلومتر مسافت و ۴ ساعت زمان مسیر کوتاه می‌شود و به این ترتیب مسافت تهران تا تبریز به حدود ۸ ساعت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این مسیر ریلی در سال اول بهره‌برداری یک میلیون مسافر را جابه‌جا کند و در سال‌های آتی این رقم به دو میلیون مسافر در سال می‌رسد.

خادمی گفت: میزان جابه‌جایی بار از راه‌آهن بستان آباد- تبریز نیز در سال اول یک میلیون تن و در سال‌های بعدی هفت میلیون تن برآورد شده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: سرعت حرکت این قطار بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و از کمیسیون تعیین سرعت شرکت راه‌آهن درخواست می‌کنیم هفته آینده به بازرسی از این پروژه بپردازد تا اطمینان از آمادگی این مسیر حاصل شود.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا