اقتصادی

نشست سه‌جانبه اتصال شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو

نشست سه‌جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه با حضور معاونین وزیران انرژی سه کشور در مسکو برگزار شد.

به گزارش مجله ایرانی، سفارت ایران در روسیه در مطلبی اعلام کرد: «همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در راس هیاتی با هدف حضور در نشست سه‌جانبه اتصال شبکه‌های برق سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه روز پنج شنبه ۱۹ مرداد ماه به مسکو سفرکرد.

در این نشست که با حضور معاونین وزرای انرژی سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد، آخرین اقدامات فنی کشورها برای هماهنگی جهت اجرای هرچه بهتر پروژه مورد بررسی و تبادل نظر نهایی قرار گرفت.

نشست سه‌جانبه اتصال شبکه برق ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو

بر اساس آنچه که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، چندی پیش «ولادیمیر نوویکوف» رئیس بخش قفقاز موسسه کشورهای مشترک المنافع روسیه با بیان اینکه وزیران انرژی روسیه، ایران و ارمنستان و معاون وزیر انرژی گرجستان تفاهم نامه‌ای را برای اتصال شبکه برق چهار کشور به یکدیگر در سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رساندند، اجرای این تفاهم‌نامه را در تقویت امنیت منطقه و همگرایی بیشتر کشورها در قبال مداخله‌های فرامنطه‌ای موثر دانست.

او گفت: ایران می تواند از طریق این پل انرژی، برق مورد نیاز مناطق شمالی خود را به شکل پایدار تأمین کند و در برخی مقاطع دیگر سال، انرژی دریافتی را تبادل کند.

رئیس بخش قفقاز موسسه کشورهای مشترک المنافع روسیه همچنین گفت: اگر این پل انرژی، اجرایی شود، سبب خواهد شد که ایران و روسیه نقش خود را در حل و فصل مسائل منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای منطقه تقویت کنند و علاوه بر آن در کاهش مشکلات موجود در مناسبات روسیه و گرجستان نیز موثر خواهد بود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا