دانش و سلامت

سریع ترین روش تشخیص کووید 19 ابداع شد

سگر دیدی وید-۱۹ را سرعت می دهد

وهشگران در این روژه، سگر دیدی را ابداع ردهاند ماده سازی نمونه نیازی ندارد و مترین میزران ربه. این سگر ا داشتن نین ابلیتایی، مزیتی ابل وجه نسبت روشهای نونی مایش ویژه مایشای سترده دارد.

“ان رمان” (ایشان برمن) نکته لیدی این است که این روش، رات میایی مانند رچسب گذاری مولکولی ا ملکردی سازی ادتن نیارد ندارد. این دان معناست این سگر را در نهایت میوان در دستگاهای وشینی استفاده رد.

وی افزود: این ناور دید میدواند مربوط به مایشای نونی ووید-19 را رطرف وند ازا

مایش “واکنش نجیرهای لیمراز” (PCR) به عبارت دیگر، آزمایش های سریعی که وجود آن ها را بررسی می کنند، موفقیت کمتری را در تشخیص زودهنگام های ابتدایی و بدون علامت نشان می دهند و ممکن است با نتایج اشتباه همراه باشند.

PCR و سرعت مایش نتیژن را دارد. PCR منین این سگر، موفقیت ابل وجهی را در سریع ترین ویروس های دیگر از مله “ویروس نفلوانا A رگروه H1N1”

این سگر ر ناوریای “طرحنگار اپی”(Nanoimprint lithography)، “بینابنمایی ارتقایافته سطحی رامان”(SERS) و ادگیری ماشینی م. از این سگر میوان رای مایش انبوه در الب راشهای ار مصرف و روی سطح صفت قبول پذیر اکستفا.

لید موفقیت این روش، ناوری موسوم “FEMIA” در این روش نمونه بزاق روی ماده قرار می گیرد و با کمک روش بینابنمایی ارتقایافته سطحی رامان که از نور لیزر برای بررسی نحوه ارتعاش مولکولهای نمونه بررسی استفاده می کند، تجزیه و تحلیل می شود.

از نجا ناور نانوساختاربندیده FEMIA، اگر نها می تواند در نمونه وجود داشته باشد. یکی دیگر از نوآوری‌های مهم این سیستم، استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ماشینی برای شناسایی نشانه‌های بسیار کوچک در داده‌های آزمایش است که به پژوهشگران امکان می‌دهند تا وجود ویروس و تراکم آن را دقیقا مشخص کنند.

“دبادرتا پاریا” (Debadrita Paria)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: تشخیص نوری بدون برچسب همراه ماشینی، به ما امکان می دهد تا یک پلتفرم واحد داشته باشد که می تواند تعدادی از ویروس ها را با کشف و گزینش پذیرایی بیشتر و آزمایش بسیار سریع انجام دهد. ند.

ماده سگر را میوان روی ر نوع سطحی رار داد؛ از دستگیره و ورودی ساختمان رفته ماسک و منسوجات.

گراسیاس گفت: با استفاده از این فناوری نانو، به تولید حسگرهای بسیار دقیق، قابل تنظیم و شناسایی برای تشخیص کووید19 دستهایم که هم صفت و هم پایدار هستند و نه تنها برای استفاده روی حسگرهای مبتنی بر تراشه، بلکه برای ابزارهای پوشیدنی. نیز مهم مار میروند.

وی افزود: اید این سگر را وان در دستگاه دستی و منظور

ارمان : لتفرم ما از اندمی نونی وید-۱۹ راتر میرود. ما میوانیم از ن رای های متفاوت استفاده نیم؛ نوان نمون میوانیم ن رای ردن روناویروس از ویروس نفلوانزای A رگروه H1N1 ار ریم. این معضل رگ است ا استفاده از مایشیشای سریع نونی ابل نیست.

ادامه این روه وهشی

این وهش، در مجله “نانو نامه” اپ رسید.

46

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا