نماد سایت مجله ایرانی

پزشکی هیچ‌وقت دودوتا چهارتا نبوده و نیست

پزشکی هیچ‌وقت دودوتا چهارتا نبوده و نیست

مجله ایرانی/قزوین به مناسبت یکم شهریور روز پزشک، به سراغ یکی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی قزوین رفتیم، معاونت توسعه، مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مصاحبه با مجله ایرانی پزشکی را دودوتا چهارتا نمی‌دانند و عنوان می‌کند درمان تنها به اذن خدا می‌گیرند.

اول ریور ادروز م و اندیشمند رگ ارسیان به‌جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مواردی است که در انقلاب اسلامی حاصل می‌شود، تربیت پزشکان و تقویت علوم پزشکی در کشور به‌طوری‌که امروز و متخصصان ایرانی در رشته‌های مختلف پزشکی حرف اول را در منطقه می‌زنند و توانمندی بالاتری دارند، هستند.

پزشکان و متخصصان برای نجات جان افراد در زمان بحران‌هایی چون سیل، زلزله، آتش‌سوزی، سرطان، تصادفات جاده‌ای و ویروس برای همه به‌یقین فراموش‌نشدنی است چراکه با ایثار و از خودگذشتگی در درمان بیمارانی که دیگر امیدی به نجاتشان می‌دهند، نقش‌ها و مقاومت‌هایی را انجام می‌دهند.
مین مناسبت مجله ایرانی وگویی او معاون وسعه، مدیریت و گزارشی دانشگاه لوم وین داشته است در اد.

ودتان را معرفی رماید

محمدعلی معصومی‌فر متولد سال ۱۳۵۰ هستم، در سال ۱۳۶۹ در رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین پذیرفته شدم و دوره پزشکی را در سال ۱۳۷۶ به پایان رساندم و پس‌ازآن وارد کار اجرایی و خدمت به همنوعان خود شدم. مدت سال، رئیس ورای استان، رئیس مدیره ورزشی آمد در سال ۱۳۹۳ تصمیم به اخذ تخصص در رشته بیهوشی گرفتم و در سال ۱۳۹۷ در این حوزه وارد کار اجرایی شدم و در همان سال‌ها دکتر مهرام رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قزوین از دعوت به همکاری مجدد در دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اکنون به معاونت. وسعه، مدیریت و گزارشی دانشگاه لوم وین در ال دمت ستم.

د لاقهمند دید

در وص لاقه رشته اید ویم، انواده ر سزایی در رسیدن به این ایگاه است. بنده در خانواده‌های رشد کردم که به دیگران از اصول اخلاقی کمک کرد و معتقد بود که یک فرد می‌تواند برای دیگران باشد که جانش را نجات دهد. پیش از انتخاب رشته پزشکی پدرم دچار سانحه تصادف ناگواری شد که امید به برگشت و زنده ماندن ایشان درصد پایینی داشتند اما علی‌رغم تمام ناامیدی‌ها، پدرم با تلاش پزشکان از مرگ نجات پیدا کرد. مین موضوع اعث د رشته را دف رار دهم ا دین و را امعه ادا نم.

ناگفته نماند در انتخاب رشته لاقه نقش لیدی دارد و این لاقه در من رای انتخاب رشته وجود داشت. یادم می‌آید، زمانی که کودک در خانواده‌های خاصی مطالعه می‌کرد و زمانی که گوسفندی قربانی می‌شد، با شوق‌وذوق به قلب و کلیه‌هایش می‌رفت و آن را به شکافی می‌کردم. ر این را را را وجود میورد ا در سخترین الت ممکن است ود را از ر نجات ده د د مات دد.

سخترین لحظه زندگی مانی است؟

با توجه به اینکه رشته تخصصی بیهوشی است، معمولاً بیمار در بدترین حالت به دست متخصصان بیهوشی است، می‌رسد به نظرم زمانی که یک پزشک برای نجات جان یک مریض چند ساعت می‌گذارد و در آخر می‌بیند، آن‌طور که می‌توان موفق نشد، بیشک سخت‌ترین. لای است ن را احساس میند و نمیداند

رئت میوانم ویم مانی مارم و میند ا ساعت الت

ند نکته لیدی در ابتدا نرسید، اشاره رماید

وقت دودوتا ارتا نبوده و نیست. رند در موزها ابت ده دام داروها رای دام ماری باور ستند اما ر میوانم وم آن اَستمداد از دا میوانند رانیترین ماریا را درمان نند. اهی در درمان دا میواهم رین روش و نوع درمان را در نم لید ند راکه نقش دا در درمان،

وصیهام آن وان این است که وقت مغرور لم ود نباشند راکه درمان نها اذن دا ورت میرد. بارها نظری دارند که پزشکان از آن‌ها قطع امید کرده‌اند اما شفا و به زندگی عادی خود ادامه داده‌اند و برعکس بیمارانی یافته‌اند که از وضعیت وضعیتی که دارند و پزشکان امید به درمان آن‌ها دارند اما از دنیا رفته‌اند. ممترین رکنی میوند امی در ابت اشد، نها اد دا و استمداد از دا است.

در وصف مهم و الش نف ان وین رمایید؟

در موزش رخ می دهد الشا ودیم وشبختانه در ال ود وضعیت استیم اما موضوع و الش اصلی آن در ا در ا ان ما د ا ان دور مومی را میرانند

متأسفانه در نظام لوم ور، ن دسته از رشته اتی و مبرم به‌عنوان‌مثال یک متخصص طب اورژانس، متخصصان داخلی و متخصص بیهوشی که سخت‌ترین دوره رزیدنتی را دارند و با بحران‌های درگیر هستند، نسبت به سایر رشته‌های تخصصی تعلیم کمتری دارند و این موضوع باعث می‌شود تا در برخی از رشته‌ها با پزشکان مبتلا شوند.

در مقوله‌های بیماری‌های مختلف، دسته‌ای از این دسته‌ها برای دوش از تخصص‌های پزشکی بود که کمترین تعرفه‌رسانی را نشان می‌دهد و این موضوع را نشان می‌دهد که این رشته‌های موردنیاز عموماً است و امیدواریم در بحث توزیع عادلانه تعلیمات در نظام پزشکی از سوی نمایندگان. مجلس ورت رد.

متأسفانه سیاری از رستانهای و معضل مبود متخصص وشی دستوپنجه نرم میند. نوانمثال وین دارای رفیت متخصص وشی است نها سه متخصص وشی رضایت در این را دادند.

امیدوارم وزارت داشت و ورای الی مه نسبت متخصصان وشی، نی لی اتاق مل و این موضوع دارای منفی رای نظام است.

ویق ارانه آن اعث انگیزگی این نف در اول ده است. در این وصف وضیح رمایید رای دانشگاه لوم وین رسیده است؟

در دریافت و کارانه پزشکان بسیاری از مشکلات اساسی وجود دارد و از مشکلات این است که دریافت پزشکانی که در سیستم دولتی خدمت می‌کنند، هم مالیات 35 درصدی کم می‌شود و هم یکی از سقف‌های پرداختی برای آن‌ها گذاشته شده و آن‌ها را به حساب می‌آورند. ن این روند ونای ود ارانه درصد میرسید و این موضوع

کارآمد با دانشگاه علوم پزشکی و خانم نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازجمله دکتر محمدبیگی، سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم کشور برداشته می‌شود و در مناطق غیرمحرم مانند سقف کارانه‌ها به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. برای پزشکانی که در سیستم دولتی کار می‌کنند، نسبت به پزشکانی که در بخش خدمات ویژه خدمات مالی می‌شوند، می‌شوند که باعث می‌شود پزشکان دولتی در بخش دولتی بیشتر شوند.

انتهای ام

خروج از نسخه موبایل