نماد سایت مجله ایرانی

چگونه تلگرام را فیلتر کنیم؟

نحوه ی ریپورت یا بلاک گروه در تلگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله شرح داده می شود. با ما همراه باشید.

گاهی مواقع می خواهیم گروهی را در تلگرام ریپورت کنیم و خواهان مسدود کردن آن گروه هستیم. بلاک کردن کانال یا گروه کار مشکلی است ولی با سعی و تلاش قابل اجراست. گروه در صورتی مسدود می شود که تعداد ریپورت ها برای کانال مدنظر به حد لازم برسد.

جهت تبلیغات در تلگرام لطفا کلیک کنید.با اینکه فضای مجازی مفید است و نیازهای روزمره مثل، اطلاعات عمومی، اخبارها، گروه های گفتگوی دوستانه و کانال های کاری و … ما را برطرف می کند، در برخی مواقع نیز بسیار خطرناک و غیر اخلاقی می شود.

تلگرام با این همه کاربر، متاسفانه در کشور ما گرفتار مسائل غیر اخلاقی و بدی گردیده است تا جایی که بجای استفاده ی مفید و درست از این برنامه ی خوب با پخش محتوای غیراخلاقی و مستهجن بین جوانان باعث شده که تلگرام اعلام کند، ایران رکورد ساخت استیکرهای زشت و مستهجن را دارد و این برای کشوری اسلامی و با این قدمت تاریخی بسیار بد و باور ناپذیر است که ما در بین کشورهای دیگر این طور خود را نشان دهیم.

شرکت با محتواهای این چنینی برخورد می کند و کانال ها و اکانتی که دارای محتوای مستهجن و غیر اخلاقی باشد را بلاک می کند. ولی به دلیل تعداد زیاد این کانال ها، امکان مسدود کردن همه ی آنها وجود ندارد. به همین خاطر در کانال و یا گروه گزینه ای به نام Report وجود دارد که با زدن بر روی آن به تلگرام اعلام می شود که این کانال محتوای خوبی ندارد و مخالف قوانین و مقررات می باشد و باید مسدود شود.

برای فیلتر و بلاک کانال غیر اخلاقی اول وارد کانال شوید و بعد از لمس سه نقطه بالای تلگرام، بر روی گزینه ی Report بزنید.

 

بعد از آن چند گزینه را مشاهده می کنید که بسته به محتوای کانال و گروه می توانید نسبت به محتوای آن گزارشی ثبت کنید.

 

جهت دانستن چگونگی نحوه ی بلاک کردن در تلگرام کلیک کنید.برای تبلیغات ارزان در اینستاگرام لطفا کلیک کنید

به ترتیب معنی گزینه های موجود را برای شما می گوییم: در صورتی که کانال دارای مطالب بی ارزش و بی خود می باشد گزینه ی Spam را انتخاب کنید. در مواردی که کانال به مسائل ترسناک و خشونت آمیز می پردازد گزینه ی Violence را انتخاب کنید. در حالتی که کانال شامل محتوای مستهجن و غیر اخلاقی است گزینه ی Pornography را بزنید. (متاسفانه بیشترین ثبت گزارشات مربوط به این گزینه می باشد.) و در صورتی که با کانالی با محتوای مجرمانه مثل دزدی، جعل اسناد یا اسامی، کلاه برداری و … روبرو شدید، گزینه ی other را انتخاب کنید.

برای بلاک کردن کانال تلگرام چه تعداد ریپورت لازم است؟

تعداد ریپورت ها برای مسدود شدن یک کانال مشخص نیست ولی حتما باید چندین نفر این گزارش را برای تلگرام ارسال کنند تا تلگرام موارد را چک و بررسی کند و در صورتی که کانال مربوطه، مقررات را نقض کرده باشد ، تلگرام نسب به مسدود شدن آن کانال اقدام کند. و این طور نیست که فقط با گزارش شما کانالی مسدود شود

روش حذف کانال های غیر اخلاقی تلگرام

تلگرام با کاربران بیشمارش در داخل کشور هم گرفتار مسایل غیراخلاقی و زشتی شده است و بجای استفاده صحیح از این ابزار مفید با پخش محتوای مستهجن در آن هم جوانان و خراب می‌کنیم هم خودمون در جهان نشون میدیم تا جایی که تلگرام گفته ایران رکورد ساخت استیکرهای مستهجن و زده و این بسیار برای کشور اسلامی و تمدن چندهزارساله ما بده که اینجوری درجهان خودمونو نشون بدهیم.

این شرکت خوشبختانه با محتوای مستهجن و کلاه‌برداری برخورد می‌کند و اکانت و محتوای غیر اخلاقی را مسدود می‌کند، ولی خب تعداد کانالها و گروهها اینقدر زیاده که امکان مسدود کردن همه ی آنها نیست بدون گزارش نیست.

پس به کمک ایمیل و همچنین در ربات و Channel و Group گزینه ای به نام Report است که می‌توانید به تلگرام بگویید این محتوا مخالف مقررات شما است و آن را مسدود کنند. آموزش کاملتر در ادامه …

چگونه گروه یا کانال تلگرام را ریپورت کنیم

برای فیلتر کردن محتوای مستهجن یا کلاه‌برداری و یا سواستفاده از شما، ابتدا وارد گفتگوی مورد نظر شوید و سپس از سه نقطه بالا سمت راست گزینه Report (گزارش) را انتخاب کنید.

سپس با چند گزینه مواجه میشوید که می‌توانید با توجه به محتوای کانال گزارش و ثبت کنید. در ادامه این گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد

باید حداقل 20 نفر اینکارو انجام دهید تا کانال مورد نظر برچسب Scam دریافت کند و مسدود شود. اگر 20 نفر ندارید خب نگران نباشید ادامه آموزش به شما کمک می‌کند یک نفری هم اینکارو انجام دهید.

چطور میشه اسکمرها رو به تلگرام گزارش کرد؟

1- شاید برای شما هم سوال شده باشه که چطور میشه به تلگرام اسکمرهارو معرفی کرد تا تلگرام تگ Scam (کلاهبرداری) رو به اسمشون اضافه کند. خب با سه روش میتونی اینکارو انجام بدی!

وارد صفحه پشتیبانی تلگرام بشید (این صفحه فیلتره)

 

2- به یوزرنیم مربوط به گزارش اسکمرا پیام دهید ( )
توضیحات، یوزرنیم و اسم خود، یوزرنیم و اسم اسکمر، روش اسکم، مقدار پول اسکم شده، تاریخ اسکم را وارد کنید و در نهایت تمامی مدارک را بفرستید

3- به ایمیل تلگرام () پیام بدید و توضیحات، یوزرنیم و اسم خود، یوزرنیم و اسم اسکمر، روش اسکم، مقدار پول اسکم شده، تاریخ اسکم را وارد کنید و مدارک را پیوست کنید.

گزارش محتوای غیرقانونی

چگونه کانال، گروه، استیکر و رباتی که محتوای غیرقانونی یا کودک آزاری دارد را به تلگرام گزارش دهیم؟ هرکسی قادره از طریق ایمیل‌های زیر گزارش رو با مستندات معتبر (اسکرین شات، آیدی کانال یا گروه) و توضیحات کامل (به زبان انگلیسی) به تلگرام ارسال کنید.

اگر گزارش شما تایید شود محتوای ریپورت شده حذف خواهد شد. به هیچ وجه چند ایمیل تکراری نفرستید چون نشانی شما اسپم شناسایی خواهد شد و گزارش شما دیده نخواهد شد.

تعداد ریپورت لازم برای بلاک کردن کانال تلگرام

اگر محتوا واضح باشند که نقص قوانین است با یک ایمیل هم قضیه حل است ولی اگه پست‌ها هیچ مشکلی ندارد مشخص نیست که چند نفر ریپورت کنن تا اون گفتگو بسته بشه فکر نکنید که یک محتوای قانونی با فقط گزارش شما حذف شود.

برای بلاک کردن کانال تلگرامی که هیچ قانونی را نقص نکرده است و مدرکی برعلیه آن نداشته باشید باید صدها نفر گزارش ثبت کنند تا تلگرام متوجه بشه و اون گروه یا کانال و بررسی کنه و در صورت تایید نقص مقررات آن را مسدود کند

منبع: drtelegram.com

خروج از نسخه موبایل