نماد سایت مجله ایرانی

چگونه مانتو قهوه ای را ست کنیم؟

6 ایده جذاب برای ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ های دیگر

آیا جزو آن دسته افرادی هستید که با ترکیب رنگ قهوه ای مدل مانتو دخترانه با دیگر رنگ ها آشنایی ندارید؟ آیا تابحال بدرستی از مکمل رنگ قهوه ای در ست خود استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌خواهید بدانید که مانتو قهوه ای سوخته با چه رنگی ترکیب می‌شود؟ و یا بهترین ست مانتو قهوه ای با شال چگونه است؟

در میان آقایان نیز پیدا کردن ترکیب شلوار قهوه ای با پیراهن به یک دغدغه تبدیل شده است. ترکیب رنگ قهوه ای تنوع بالایی دارد و به لحاظ روانشناسی این ترکیب همراه با حس آرامش است. اگر ایده جذابی برای ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ های دیگر را ندارید پس با مانتو سنتر همراه باشید.

عمدتا افراد زیادی برای ترکیب رنگ قهوه ای از طیف رنگ های همجوار مثل کرم استفاده می‌کنند. در حالی که پتانسیل مثبت این رنگ، ترکیب با اغلب رنگ هاست. چرا که رنگ قهوه ای تقریبا خنثی و در گروه رنگ های گرم است. به همین علت در دکوراسیون نیز از ترکیب رنگ قهوه ای به کرات استفاده می‌شود.

ما در مانتو سنتر بدلیل پرطرفدار بودن این رنگ و برای شناخت بهتر شما با نحوه ست کردن رنگ قهوه ای با رنگ های دیگر، ایده های جذابی آماده کرده ایم.

6 ایده جذاب برای ترکیب رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای در ساده ترین حالت با رنگ های کرم و نسکافه ای ست می‌شود. اما جالب است که بدانید ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ‌های دیگر همچون سبز، آبی، قرمز، مشکی، نارنجی، زرد، قهوه ای سوخته و گاهی فیروزه ای و صورتی نیز بکار می‌رود. در ادامه خاص ترین مکمل های رنگی برای ست رنگ قهوه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

1-  ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ سبز

همه ما ترکیب دو رنگ قهوه ای و سبز را بارها در طبیعت دیده ایم. بنابراین ترکیب این دو رنگ در ترکیب رنگ قهوه ای ست زیبایی خواهد ساخت که از شدت تیره بودن رنگ قهوه ای کم می‌کند و ترکیب نهایی، به طور قطع ترکیبی چشم نواز خواهد بود. از طرفی رنگ سبز طبع سرد دارد و رنگ قهوه ای طبعی گرم. بنابراین ترکیب رنگ قهوه ای با سبز کنتراست زیادی ایجاد می‌کند که به زیباتر شدن استایل شما کمک می‌کند.

پیشنهاد ما به شما پوشیدن رنگ سبز به عنوان رنگ لباس در زیر پالتوی قهوه ای در زمستان و یا ژاکت و پیراهن سبز با شلوار قهوه ای در فصل‌های مختلف سال است. اگر قصد استفاده از ترکیب رنگ قهوه ای با سبز را در کت و شلوار دارید می‌توانید شلوار سبز لجنی را با کت قهوه ای و کراوات زرد خردلی ست کنید.

2-  ترکیب رنگ قهوه ای و آبی

طیف رنگ آبی در تناژهای مختلف آن با رنگ قهوه ای ترکیب زیبایی می‌سازد. اگر قصد درخشان تر دیده شدن را دارید، ترکیب رنگ قهوه ای با آبی آسمانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بهتر است بدانید که مکمل اصلی رنگ قهوه ای رنگ آبی است. مکمل رنگ قهوه ای الزاما رنگی نیست که بتوان با رنگ قهوه ای ست کرد و ترکیب چشم نوازی ساخت. در اصول رنگ شناسی اگر دو رنگ از طیف رنگین کمان با یکدیگر ترکیب شوند و رنگ خنثی خاکستری را بسازند، ان دو رنگ مکمل اصلی هستند. بنابراین در بین تمام رنگ هایی که قابلیت ست شدن با رنگ قهوه ای را دارند، رنگ آبی مکمل اصلی رنگ قهوه ای است.

فراموش نکنید که بهتر است هنگام ست کردن رنگ های مکمل باهم  رنگ اصلی درصد بیشتری را داشته باشد. اما در ترکیب دو رنگ قهوه ای و آبی می‌توان از نسبت تقریبا مساوی استفاده کرد و ترکیب زیبایی ساخت. جالب است بدانید ترکیب این دو رنگ، یعنی قهوه ای و آبی در میان مردان طرفداران زیادی دارد و در میان دختران شیک پوش نیز ست رنگ قهوه ای با آبی در استایل های مختلف اسپرت و بیزینسی استفاده می‌شود.

3-  ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ قرمز را از دست ندهید

رنگ قرمز به خصوص تناژ زرشکی آن از جمله رنگ های همجوار در چرخه رنگ آیتن برای ست رنگ قهوه ای به شمار می آید. هر دوی این رنگ ها گرم هستند و در فصل پاییز بیشتر در کنار هم استفاده می‌شوند. نکته مهم این است که ترکیب رنگ قهوه ای با قرمز تقریبا تیره به نظر می آید. لذا اگر می‌خواهید از استایل لطیف تری برخوردار باشید رنگ زرد و یا سبز آبی را به عنوان رنگ سوم استفاده کنید.

اگر رنگ زرشکی را بعنوان مکمل رنگ قهوه ای انتخاب کرده اید، بهتر است آن را در رنگ شال، پیراهن، بافت و یا اکسسوری های خود مثل ساعت استفاده کنید. شاید بتوان گفت که ترکیب مانتو قهوه ای با شال قرمز یکی از بهترین ست ها برای خانوم های شیک پوش است. در تصاویر ذیل، مدل های مختلف استفاده از رنگ قهوه ای در کنار رنگ قرمز را مشاهده می‌کنید.

4-  ترکیب رنگ قهوه ای با مشکی مناسب برای استایل بیزینسی

اگر می‌خواهید استایل قهوه ای داشته باشید اما تماما یکرنگ نباشید، بهتر است از رنگ مشکی در ست خود استفاده کنید. رنگ مشکی بعلت خنثی و تیره بودن می‌تواند زمینه ای برای بیشتر دیده شدن رنگ قهوه ای به حساب بیاید. این رنگ معمولا مناسب محافل رسمی است و بسیاری از مدیران و شیک پوشان حتما برای یکبار هم که شده از این ست در جلسات خود استفاده کرده اند.

اگر قصد ترکیب رنگ قهوه ای با مشکی را در ست خود دارید، بهتر است رنگ مشکی را در زیر رنگ قهوه ای و یا در قسمت پایینی استایل خود بکار ببرید. برای اطلاع از ترندهای دنیای مد و استایل و ترکیب رنگ ها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

5-  ترکیب شاداب رنگ قهوه ای با نارنجی-زرد

رنگ نارنجی نیز مانند رنگ قرمز از رنگ های همجوار رنگ قهوه ای است. اما به سبب بکار رفتن رنگ زرد بیشتر در تنالیته آن، از شادی بیشتری برخوردار است. ترکیب رنگ قهوه ای با نارنجی در بین دختران جوان طرفدار بیشتری دارد. هر چند مردان جسوری هم از این ترکیب در استایل خود استفاده می‌کنند. البته گاهی استفاده از رنگ زرد نیز به عنوان رنگ سوم در این ترکیب استفاده می‌شود که برای بیشتر دیده شدن رنگ قهوه ای و نارنجی به کمک آنها می آید.

نکته جالب این است که گاهی بجای زرد طلایی از رنگ زرد عسلی در ست های چرم استفاده می‌شود. استفاده از دو رنگ قهوه ای و زرد به تنهایی در کنار هم نیز از جمله ترکیبات رنگی سنتی است که همچنان در چشم بسیاری از افراد خیره کننده است.

6-ترکیب جذاب و خیره کننده انواع قهوه ای در ست رنگ قهوه ای

رنگ های قهوه ای دارای طیف های مختلفی هستند که هر کدام به تنهایی می‌تواند در ست رنگ قهوه ای بکار برود اما جالب است که ترکیب این رنگ ها با یکدیگر که شامل قهوه ای گردویی، قهوه ای سوخته، قهوه ای نسکافه ای و قهوه ای کاراملی، شکلاتی و چندین نوع قهوه ای دیگر است، ترکیب رنگ قهوه ای بی نظیر و خیره کننده ای برای زنان و مردان شیک پوش می‌سازد.

در این ست مهم نیست که کدام رنگ را بیشتر در استایل خود استفاده کنید چرا که در مجموع ترکیب رنگ بکار رفته در استایل شما، طیفی از رنگ قهوه ای خواهد بود. خوشبختانه رنگ قهوه ای با طیف گسترده خود و قابلیت انعطاف پذیری آن در ترکیب با رنگ های دیگر در کمد هر فردی پیدا می‌شود. در تصاویر زیر انواع مدل ست قهوه ای در استایل های مختلف را مشاهده می‌کنید.

اگر میخواهید در مورد انواع استایل دخترانه اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد میکنیم به مقاله معرفی 6 استایل برای دختران شیک پوش مراجعه کنید.

۷ نکته برای ترکیب رنگ قهوه ای با رنگهای دیگر

ترکیب رنگ قهوه ای با رنگهای دیگر

ترکیب رنگ قهوه ای با رنگهای دیگر یکی از دغدغه هایی هست که دخترا فصل پاییز باهاش سروکله میزنند ؛ اما چطور این رنگ به غایت کسل کننده و رنگ غالب روپوش مدارس دخترونه مقاطع راهنمایی رو بدل به پوشش‌های هیجان‌انگیز کنیم؟
اینجا نکات مهم در رابطه با پوشیدن رنگ قهوه ای رو بهتون یاد میدیم.

-رنگ قهوه‌ای متناسب با زیر رنگ پوست

همان‌طور که ما رنگ‌های سرد و گرم داریم، زیر رنگ‌های سرد و گرم هم داریم و یک رنگ سرد(مثلاً سبز) می‌تونه زیر رنگ گرم داشته باشه.

اگر می‌خواهید لباس قهوه‌ای بپوشید دقت کنید که زیر رنگ پوست‌تون با زیر رنگ قهوه‌ای منطبق باشه. اگر زیر رنگ پوست‌تون گرم هست، از قهوه‌ای گرم و اگر سرد هست از قهوه ای سرد استفاده کنید.

-ترکیب رنگ مشکی با قهوه‌ای

ما هیچ قانون قطعی و شرعی‌ای در استایل نداریم، اما به شکل عمومی استایلیست ها از ترکیب رنگ قهوه‌ای با مشکی دوری می‌کنن. لذا دور ماندن از ترکیب قهوه‌ای و مشکی یک انتخاب امن به شمار می آید.

اما اگر دوست دارین قهوه‌ای و مشکی رو با هم ست کنین سعی کنید با نسبت 30 به 70 ترکیبشون کنید.یعنی چی؟

توی این پوشش از ترکیب 50/50 قهوه ای و مشکی دوری شده.

یعنی اگر 70درصد پوشش شما رنگ قهوه ای هست 30 درصد رو مشکی انتخاب کنید و بالعکس.

این تیپ هم نمونه دیگری از تلفیق رنگ قهوه ای و مشکی هست که برای ایجاد تعادل از بوت بلند مشکی استفاده شده. اگر همین بوت کوتاه‌تر بود،لباس از نظربصری غیر متعادل به نظر می‌رسید.

-پالت رنگی مناسب

همیشه قبل از اینکه سراغ رنگ قهوه ای برین، پالت‌های رنگی پوشش‌تون رو انتخاب کنین.
عموماً وقت ست کردن رنگ قهوه‌ای سراغ ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای یا کرم می‌رن. هر چند ترکیب زیبایی هست اما پالت‌های رنگی منطبق با قهوه‌ای بسیار متنوع‌تر از کرم/قهوه ای صرف هستن. نمونه پالت رو اینجا می‌بینین.

از منظر پالت رنگی این تیپ جذاب هست.

پوشیدن لباس‌های قهوه‌ای طرح‌دار یا خلاقانه

اگر تصمیم به پوشیدن کت یا پالتو قهوه ای یا هر پوششی که نزدیک یا بیش از 50درصد سطح بصری پوشش شما رو اشغال کرده دارین(به زبان ساده یعنی وقتی خودتون رو نگاه می‌کنین رسماً قهوه ای پوشیدین) از پالتو/کت‌های طرح‌دار و یا با برش‌های خلاقانه استفاده کنید.

ترکیب بافت و نقش در یک استایل یکی از وظایف اصلی استایلیست‌هاست.

در نهایت قهوه ای جزو رنگ‌هایی است که اگر درست پوشیده بشه حس آرامش ، اطمینان و قدرت رو القا می‌کنه(مثل تمام رنگ‌های دامنه خاکی) از پوشیدن قهوه‌ای نترسین و فقط هنگام پوشیدن این رنگ به نکات گفته شده توجه کنید.

خروج از نسخه موبایل