دانش و سلامت

ترکیب این دو روغن طبیعی رشد مو‌ها را چند برابر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن دست به گریبان هستند و بسیاری از افراد نیز درمان‌های خانگی را برای رشد مو پیشنهاد می‌کنند. برخی از افراد نیز می‌گویند که استفاده از روغن کرچک می‌تواند به رشد سریع مو کمک کند زیر خواص مغذی زیادی دارد و مرطوب کنندگی آن عالی است.

به نظر شما چرا باید از ترکیب روغن کرچک و نارگیل استفاده کنیم؟

فواید روغن کرچک برای مو چیست؟

روغن کرچک از دانه‌های گیاهی به نام Ricinus communis به دست می‌آید. دکتر اسن‌ها کریشنوجی رائو، متخصص پوست می‌گوید روغن فیلتر شده و بخار می‌بیند تا ریسین که یک جزء سمی آن است، از بین برود.

روغن کرچک برای مرطوب کردن مو مفید است؛ اسید‌های چرب موجود در روغن کرچک، فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند. این روغن همچنین از پوست سر و ساقه مو در برابر عفونت‌های قارچی و میکروبی محافظت می‌کند و باعث رشد مو می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای مو چیست؟

روغن نارگیل به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو استفاده می‌شود. خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. روغن نارگیل یک پوشش روی ساقه مو ایجاد می‌کند، بنابراین کوتیکول را می‌بندد و رطوبت داخل آن را به دام می‌اندازد. این پدیده به باز کردن مو‌ها و صاف کردن سطح کوتیکول کمک می‌کند که سلامت و ظاهر تار‌های مو را بهبود می‌بخشد. روغن نارگیل همچنین می‌تواند به راحتی به داخل ساقه مو نفوذ کند و از ریزش پروتئین مو جلوگیری کند.

ترکیب روغن کرچک با روغن نارگیل چگونه به رشد مو کمک می‌کند؟

مخلوط کردن روغن کرچک و روغن نارگیل و سپس استفاده از آن روی پوست سر می‌تواند به بهبود سلامت مو و پوست سر کمک کند. دکتر اسن‌ها می‌گوید: «اگر زمان استفاده از این ترکیب روغنی حداکثر ۳۰ دقیقه باشد، این مخلوط شرایط خوبی برای تغذیه موهاتان فراهم می‌کند.»

مخلوطی از روغن نارگیل و روغن کرچک را می‌توان با مخلوط کردن یک قسمت از روغن نارگیل و روغن کرچک تهیه کرد. مخلوط را می‌توان برای کاهش ویسکوزیته کمی حرارت داد. مقدار کمی روغن رزماری نیز می‌تواند به مخلوط اضافه شود تا به رشد مو کمک کند. این مخلوط را می‌توانید حداکثر ۳۰ دقیقه روی مو‌ها و پوست سر خود بگذارید؛ سپس باید آن را با شامپو به خوبی بشویید.

چگونه از روغن کرچک و روغن نارگیل برای رشد مو استفاده کنیم؟

هنگام مخلوط کردن روغن کرچک با روغن نارگیل، مطمئن شوید که از برخی نکات پیروی می‌کنید:

مخلوط را هفته‌ای یکبار استفاده کنید، ترجیحاً با تماس کوتاه ۵ دقیقه‌ای با پوست سر شروع کنید و سپس زمان آن را به تدریج به ۳۰ دقیقه افزایش دهید.

در صورت تمایل فقط مقادیر کمی از روغن‌هایی مانند روغن رزماری و روغن بادام را برای رشد مو به مخلوط اضافه کنید.

روغن کرچک را برای مدت طولانی روی پوست سر و مو‌های خود نگه ندارید.

از روغن بسیار داغ استفاده نکنید.

آیا استفاده از این روغن عوارضی دارد؟

اگر روغن کرچک برای مدت طولانی با پوست تماس داشته باشد، می‌تواند باعث درماتیت تماسی رنگدانه شود. بنابراین، در ابتدا در یک منطقه کوچک پوستی از آن استفاده کنید. آن را برای مدت کمتری روی پوست بگذارید و با شستشوی فوری پوست سر آن را کامل پاک کنید.

مخلوط روغن نارگیل و روغن کرچک را می‌توان یک بار در هفته استفاده کرد، اما استفاده بیش از حد می‌تواند منجر به چربی پوست سر و درماتیت سبورئیک شود که باعث قرمزی پوست و لکه‌های پوسته پوسته بیشتر روی پوست سر می‌شود.

حتی اگر مخلوط روغن کرچک و روغن نارگیل یک درمان خانگی خوب برای رشد مو است، باید قبل از استفاده از آن با یک متخصص پوست مشورت کنید که می‌تواند به طور تخصصی علت ریزش مو را تشخیص دهد و گزینه‌های درمانی متعددی را به شما پیشنهاد کند.

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا