دانش و سلامت

جان باختن ۱۹کودک با مصرف شربت سرفه در ازبکستان

به گزارش شفاف، پس از مرگ 19 کودک در ازبکستان بر اثر مصرف شربت تولیدی توسط شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی ماریون، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمامی فعالیت های این شرکت در شهر نویدا در شمال کشور کشور متوقف شده اند.

نماینده حقوقی ماریان بیوتیک گفت: سازنده دارو از مرگ این کودکان ابراز تاسف کرد و این شرکت تولید شربت Dok-1 Max را متوقف کرد.

وزارت بهداشت هند در بیانیه ای اعلام کرد که نهاد نظارتی دارو از تاسیسات این شرکت در ایالت جدید اوتار پرادش بازرسی کرده و به طور منظم با همکاری ازبکستان در این زمینه در تماس است.

این وزارتخانه گفته است: نمونه هایی از این شربت برداشت و برای آزمایش به آزمایشگاه منطقه جهت آزمایش دارو ارسال شده است.

همچنین وزارت بهداشت ازبکستان نیز اعلام کرده است که دست کم 19 کودک در این کشور بر اثر مصرف این شربت تولید شده توسط شرکت داروسازی هند جان خود را از دست داده اند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت ها حاوی ماده ای سمی به نام اتیلن گلیکول بوده و در دوزهای بالاتر از حد استاندارد برای کودکان ساخته شده است یا والدین این کودکان به اشتباه از این شربت ها به عنوان داروی ضد سرماخوردگی برای کودکان استفاده می کنند.

بر اساس گزارش‌ها، این حادثه به دنبال حادثه مشابهی در گامبیا رخ داد که در آن مرگ دست‌کم 70 کودک به استفاده از شربت تولید شده توسط شرکت دارویی میدان، مستقر در دهلی نو، برای سردرد و سرماخوردگی مرتبط بود. اما مقامات هند و همچنین شرکت تولید کننده دارو این موضوع را رد کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا