اقتصادی

ایرادات سامانه «نیما» اصلاح می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی عملکرد سامانه نیما خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه و زیان تولید کنندگان، مقرر شد عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی شده و ایرادات آن در راستای ایجاد بستری امن برای تامین ارز تولید کنندگان از محل ارز صادر کنندگان اصلاح شود.

به گزارش مجله ایرانی، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: به دنبال شکایت یکی از شرکت‌های تولید کننده و فعال در زمینه لوازم خانگی از طرز کار سامانه «نیما» و متضرر شدن این شرکت از عدم نظارت مسئولین وقت بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷، کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و گزارش مسئولان اجرایی، کوتاهی مسئولین وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح  ارائه دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی بر اساس وظیفه ذاتی خود، برای کمیسیون محرز شد.

خضریان اضافه کرد: مقرر شد به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه و زیان تولید کنندگان، عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی و ایرادات آن در راستای ایجاد بستری امن برای تامین ارز تولید کنندگان از محل ارز صادر کنندگان اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: همچنین در خصوص شکایت تولیدکننده خاص نیز مقرر شد پیگیری قانونی از سوی بانک مرکزی به منظور جبران خسارت وارده به شاکی از طرق مقتضی دنبال شده و در اسرع وقت انجام شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا