ورزش

سردار را به عنوان بازیکن خودمان تشویق می‌کنیم!

آفتاب‌‌نیوز :

مرگن اورازوف، سرمربی تیم ملی فوتبال ترکمنستان، در نشست خبری پس از رویارویی با ایران در مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: یک نمایش و بازی بدی داشتیم. امروز مقابل ایران به عنوان یک تیم بازی نکردیم و هر کس به صورت انفرادی بازی می‌کرد. اگر این را هم در نظر بگیریم، بازیکنان ایران هم به صورت انفرادی از ما بهتر هستند. این دلیل نمی‌شود، ما همچنان به کارمان ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم تاکتیک‌های جدیدی یاد بگیریم و به عنوان یک تیم کار کنیم تا شکلی که داریم دوباره به دست بیاوریم. بعضی وقت‌ها چنین باخت‌هایی لازم است تا دوباره تیم را کنار هم جمع کنیم.

او درمورد غیبت مینگازوف در این بازی عنوان کرد: بله در آخرین تمرین قبل از سفر به ایران دروازه‌بان و یک دفاعمان را از دست دادیم. تعویض‌هایی داشتیم که می‌توانست این موضوع را پوشش بدهد و این بهانه نمی‌شود که این باخت را قبول کنیم. بازیکنان باکیفیتی داشتیم که می‌توانستند جای او را پر کنند ولی درست است که مصدومیت ایشان به ما ضربه زد. 

سرمربی ترکمنستان درمورد اینکه انتظار داشت تیمش شکست سنگینی را متحول شود، گفت: قطعا نه، سعی می‌کنیم تاکتیک‌ها و ایده‌های جدیدی را پیاده کنیم. این را می‌دانیم که خیلی زود جواب نمی‌دهد. زمان‌بر است اما بهانه‌ای برای کسب چنین نتایجی نبود و سعی می‌کنیم از اشتباهات این بازی استفاده کنیم و در ترکمنستان با حمایت هواداران بهتر کار کنیم.

فکر می‌کردید که حمایت هواداران ایرانی این اندازه زیاد باشد؟ سرمربی ترکمنستان درپاسخ به این سوال گفت: نمی‌دانستیم که میانگین حضور تماشاگران چقدر است اما انتظار استقبال پرشور را داشتیم. فوتبال در ایران ورزش محبوبی است و انتظار چنین استقبالی را داشتیم ولی سعی می‌کنیم در ترکمنستان بیشتر از این از به ورزشگاه بیاوریم و از آن‌ها استفاده کنیم. 

اورازوف درخصوص خوش‌وبش ابتدای بازی با سردار آزمون گفت: به نظرم این نشانه احترام است و قدردان این اقدام هستم. سردار در کشور ترکمنستان یک بازیکن محبوب است و ما همیشه او را به عنوان بازیکن خودمان دنبال و تشویق می‌کنیم. آن زمان که در روسیه هم بازی می‌کرد، دنبال می‌کردم ولی متاسفانه در جریان بازی مصدوم و تعویض شد که برای او آرزوی سلامتی دارم.

مشاهده مطالب بیشتر

کارگروه خبری ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های توانبخشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تمرینات ورزشی برای بهبود و بازسازی بدن پس از آسیب‌ها و صدمات می‌پردازم. هدفمندی خود را در بازگشت به وضعیت قبلی و تقویت بدن در فرآیند توانبخشی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای امید و قدرت در توانبخشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا