اقتصادی

اجرای ۳۰۰ هکتار طرح توسعه نخیلات در آبادان

مجله ایرانی/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی آبادان از اجرای ۳۰۰ هکتار طرح توسعه نخیلات در این شهرستان خبر داد.

حسن دشتی نژاد در گفت و گو با مجله ایرانی، با اشاره به اهمیت توسعه نخیلات آبادان اظهار کرد: بحث جایگزینی ارقام بومی خرما در آبادان به منظور توسعه و بهبود وضعیت نخیلات قدیمی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای ۳۰۰ هکتار طرح توسعه نخیلات در آبادان افزود: کشت پاجوش نخیلات در دهستان نوآباد اروندکنار که دارای نخل‌های بی سر و قدیمی است اجرایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان عنوان کرد: این طرح به طور مشارکتی با کشاورزان و با هدف توسعه عمران و آبادی این منطقه و ساکن شدن اهالی در این روستا به صورت پرداخت یارانه بلاعوض به ازای کشت هر هکتار به بهره‌بردار اجرایی خواهد شد.

دشتی نژاد ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه نخیلات در آبادان می‌تواند نقطه عطفی در اشتغال‌زایی مردم بومی، توسعه عمران و آبادانی مناطق مرزی و توسعه و رونق کشاورزی منطقه باشد.

وی عنوان کرد: این طرح با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و پس از تکمیل مراحل زیرساختی اجرا خواهد شد تا شاهد توسعه و رشد تولید منطقه باشیم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا