بین المللمجله کسب و کار

شرایط مهاجرت به ترکیه زیر 18 سال

محتوای این مطلب پنهان

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

در این پست میخواهیم اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال را شرح دهیم. در هر کشوری برای اقامت کودکان خارجی قوانین خاصی وجود دارد. در کشور ترکیه برای اقامت افراد زیر ۱۸ سال حتما باید پدر و مادر کودک مشخص شوند. برای این کار حتما باید به سفارت و یا کنسولگری ایران در آنکارا یا شهر محل زندگی خود مراجعه کنید و برگه ای تحت عنوان برگه تولد برای کودک خود دریافت کنید. این برگه پس از صدور به محل زندگی شما ارسال می گردد.

تصویر یک نمونه برگه تولد در زیر آمده است:

مدارک لازم برای اقامت ترکیه افراد زیر ۱۸ سال

۱- تمامی مدارک لازم برای اقامت ترکیه( در پست اقامت ترکیه توضیح داده شده است)

۲- برگه تولد کودک با تایید KAYMAKAMLIK

اگر پدرو مادر کودک همزمان نسبت به اخذ اقامت اقدام کنند برگه تولد کافی می باشد در غیر اینصورت اجازه ولی غایب ضرورری است.

اگر مایل به دریافت اقامت ترکیه برای فرزند خود هستید در پست اقامت ترکیه تمامی مراحل و هزینه ها توضیح داده شده است.

در صورتی که یکی از والدین کودک و یا هردوی آن ها فوت شده باشند گواهی فوت باید ترجمه و تایید شود.

همچینن برای کودکان طلاق نامه حضانت وی نیز به همین ترتیب باید به اداره مهاجرت ارائه شود.

نحوه اخذ اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه

یکی از سوالات متداولی که افراد برای اقامت خود به کشور ترکیه آن را مطرح می‌کنند این است که نحوه اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه چگونه است؟ به طور کلی افراد زیر 18 سال می‌توانند از طریق دو روش به کشور ترکیه اقامت نمایند، که در ادامه مطلب به بررسی و نحوه اخذ اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه می‌پردازیم.

نحوه اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه

کشور ترکیه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و اقامت می‌باشد که می‌توان با فرستادن فرزندان خود به این کشور، آینده بسیار خوبی را برای آن‌ها رقم رد. در این چند سال اخیر ترکیه توانسته تا مهاجران بسیار زیادی را به کشور خود جذب نماید زیرا این کشور در زمینه تکنولوژی و فناوری از پیشرفت بسیار چشمگیری برخوردار شده است.

همانطور که اشاره شد چندین روش برای اقامت کردن افراد زیر 18 سال در ترکیه وجود دارد که در ادامه مطلب این چند روش را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

اقامت افراد زیر 18 سال از طریق تحصیل در ترکیه

همانطور که گفته شد یکی از روش‌های اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه از طریق تحصیل کردن در این کشور می‌باشد، در این روش اگر فرد زیر 18 سال قصد داشته باشد تا به تنهایی به کشور ترکیه اقامت کند، باید رضایت نامه ترجمه شده والدین را داشته باشد و آن را به کشور ترکیه ارائه بدهد.

برای اقامت افراد زیر 18 سال به کشور ترکیه از طریق تحصیل ابتدا خانواده باید فرزند خود را در یکی از مدارس ترکیه ثبت نام نماید و سپس فردی را به عنوان کفیل فرزند خود که در کشور ترکیه اقامت دارد به صورت رسمی معرفی نماید.

مزایای تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل کردن در کشور ترکیه از مزیت‌های زیادی برخوردار است، زیرا مدارس بسیار زیادی در کشور ترکیه وجود دارد که مورد قبول بسیاری از کشورهای جهان می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور این است که بعد از فارغ التحصیلی می‌توان به راحتی در کشورهای همچون اروپا، روسیه و آمریکا تحصیل کرد.

مهاجرت خانوادگی و اخذ اقامت افراد زیر سن قانونی

اگر والدین قصد مهاجرت و اقامت به کشور ترکیه را داشته باشند در این مواقع افراد زیر 18 سال تحت شعاع اقامت و مهاجرت والدین خود قرار می‌گیرند و می‌توانند به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت نمایند.

پس از پایان سن 18 سالگی این افراد می‌توانند به صورت مستقل به اخذ اقامت خود در کشور ترکیه بپردازند البته باید توجه داشته باشید که گاهی ممکن است شرایط مهاجرت خانواده در ترکیه متفاوت باشد که در ادامه این شرایط را شرح داده ایم:

·         مهاجرت یکی از والدین در ترکیه

گاهی ممکن است که تنها یک نفر از والدین قصد مهاجرت به کشور ترکیه را داشته باشد که در این صورت اجازه والدی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را ندارد الزامی می‌باشد.

·         تاثر طلاق بر مهاجرت افراد زیر 18 سال در کشور ترکیه

در صورتی که والدین فرد زیر 18 سال از یکدیگر طلاق گرفته باشند، مادر یا پدر شخص که حضانت فرزند را برعهده دارد باید نامه رسمی حضانت فرزند خود را از ایران به کشور ترکیه ارائه بدهد.

·         تاثیر فوت والدین بر اقامت افراد زیر سن قانونی

برای اقامت افراد زیر 18 سال به ترکیه اگر یکی از والدهای فرزند زیر 18 سال فوت شده باشد، پدر یا مادری که در قید حیات است باید علاوه بر مدارک رسمی اقامت به ترکیه گواهی نشان دهنده فوت والد فرزند خود را به کشور ترکیه ارائه بدهد.

·         مدارک لازم افراد زیر 18 برای اقامت ترکیه

برای اقامت افراد زیر سن قانونی به کشور ترکیه باید مدارکی را تهیه نمایید که این مدارک شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پذیرش مدرسه مورد نظر
  • تسلط به زبان انگلیسی یا ترکی
  • معدل مناسب برای تحصیل در کشور ترکیه
  • گواهی نشان دهنده داشتن تمکن مالی
  • داشتن یک کفیل برای سرپرستی کودک

نکات مهم برای اقامت افراد زیر 18 سال به ترکیه

برای اخذ کردن اقامت فرزندان زیر 18 سال خود اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ثابت کنید پدر و مادر کودک چه کسی است و دو والد برای اقامت فرزند خود رضایت داشته باشند.

برای اینکه فرزندان خود را برای اقامت به کشور ترکیه بفرستید باید مدارکی نشان دهنده تمکن مالی خود را به کشور ترکیه ارائه بدهید زیرا این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا افراد بتوانند از پس هزینه‌های زندگی و مدرسه فرزند خود در این کشور بر بیایید.

کلام پایانی

کشور ترکیه یک کشورر خوش آب و هوا و بسیار زیبا است که زندگی در این کشور می‌تواند دارای مزیت‌ها و فواید بسیار زیادی داشته باشد، با اقامت کردن افراد زیر 18 سال در ترکیه می‌توانید فرزندان خود را در بهترین مدارس ثبت نام نمایید و آینده‌ی خوبی را برای آن‌ها فراهم بسازید. اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، از دیگر روش های اخذ اقامت این کشور زیبا است.

سوالات متداول نحوه اخذ اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه

نحوه اقامت افراد زیر سن قانونی در ترکیه چگونه است؟

اقامت افراد زیر سن 18 سال در ترکیه به چند روش امکان پذیر می‌باشد، اولین روش برای اقامت کردن افراد زیر 18 سال از طریق تحصیل می‌باشد که در این صورت اجازه والدین الزامی است. هنگامی که والدین اقدام به مهاجرت به ترکیه می‌کنند فرزند زیر سن قانونی آن‌ها نیز تحت پوشش اقامت والدین قرار می‌گیرند.

چه مدارکی برای اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه لازم می‌باشد؟

برای اقامت کردن افراد زیر سن قانونی به ترکیه تهیه مدارکی همچون مدارک نشان دهنده داشتن تمکن مالی، پذیرش شدن مدرسه در ترکیه، داشتن مدرک زبان انگلیسی و معدل کافی برای تحصیل در کشور ترکیه الزامی است.

اقامت افراد زیر سن قانونی چه مزایایی دارد؟

مهاجرت و اقامت کردن کودکان زیر 18 سال همراه با مزایای بسیار زیادی می‌باشد که این مزایا شاما موارد زیر می‌باشد:

  1. اخذ مدرک تحصیلی بین المللی در ترکیه
  2. مکانی زیبا برای زندگی
  3. موقعیت مناسب برای کار در آینده
  4. وجود آب و هوای خوب برای زندگی و اقامت

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

ایرانیان بسیاری برای دستیابی به امکاناتی نظیر تحصیل، کار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیز تجربه‌ی زندگی امن و آزاد، ترکیه را برای زندگی انتخاب می‌کنند. برخی مهاجرت را تنها تجربه می‌کنند، و برخی دیگر ترجیح می‌دهند به همراه خانواده مهاجرت کنند.

زمانی که خانواده‌ای به صورت جمعی مهاجرت می‌کند، پروسه‌ی دریافت اجازه‌ی اقامت کمی متفاوت می‌شود. به ویژه اگر افراد زیر 18 سال در بین اعضای خانواده وجود داشته باشد. ام‌تی‌سی هوم قصد دارد در این نوشته به راه‌های دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 بپردازد. در ادامه همراه ما باشید.

سن قانونی: 18 سال تمام

مفهوم سن قانونی در حقوق اشاره به وضعیتی دارد که شخص می‌تواند آگاهانه و به اختیار خود برای زندگی تصمیم بگیرد و در برابر این تصمیم مسئول خواهد بود. کشورهای زیادی 18 سال تمام را به عنوان سن قانونی افراد به رسمیت می‌شناسند. سنی که فرد می‌تواند در معاملات اقتصادی به صورت مستقل حضور پیدا کند، گواهی‌نامه‌ی رانندگی دریافت کند، تصمیم به ازدواج بگیرد و برای مهاجرت یا دریافت اقامت در کشوری دیگر اقدام کند.

بر اساس قوانین کشور ترکیه سن قانونی افراد 18 سالگی در نظر گرفته شده است. به همین جهت برای دریافت اقامت کودکان و نوجوان زیر 18 سال، رضایت والدین از شروط اساسی محسوب می‌شود.

مهاجرت خانوادگی؛ اقامت افراد زیر 18 سال

اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سالی که به همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کرده‌اند؛ تحت شعاع روند دریافت اقامت والدین قرار می‌گیرد. به این معنا که چنانچه والدین موفق به دریافت اجازه‌ی اقامت در ترکیه شوند؛ این اقامت‌نامه‌ی خانوادگی شامل تمامی فرزندانشان که کمتر از 18 سال سن دارند نیز می‌شود.

پس از پایان 18 سالگی شخص  به عنوان یک بزرگسال باید به صورت مستقل برای دریافت اقامت در ترکیه اقدام کند.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به همراه خانواده، ممکن است به دو صورت رخ دهد، که هریک قوانین ویژه‌ی خود را دارد:

1- مهاجرت همراه هر دوی والدین

زمانی که یک خانواده کامل یعنی پدر و مادر به همراه فرزند زیر 18 سال‌شان به ترکیه مهاجرت می‌کنند؛ برای دریافت اجازه‌ی اقامت فرزند، تنها لازم است که به نهادهای اداری و حقوقی ترکیه نسبت فامیلی خود را ثابت کنند.

برای اثبات نسبت خونی یا حقوقی لازم است شناسنامه‌ی ترجمه شده‌ی اعضای خانواده به همراه سند ازدواج والدین؛ ضمیمه‌ی مدارک جهت دریافت اقامت خانوادگی شود. توجه داشته باشید ترجمه‌ی مدارک هویتی باید از طریق سفارت و یا کنسولگری ایران در ترکیه انجام پذیرد و مورد تائید آن‌ها باشد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه به عنوان آسان‌ترین راه مهاجرتی خانواده‌تان با مشاوران ما تماس بگیرید.

2- مهاجرت همراه یکی از والدین

برخی مواقع مهاجرت فرد زیر 18 سال به ترکیه تنها با همراهی یکی از والدین صورت می‌گیرد. در این شرایط دریافت اقامت ترکیه اندکی پیچیده‌تر می‌شود، چرا که باید رضایت والدی که در مهاجرت همراه خانواده نیست  مورد بررسی قرار بگیرد.

به صورت کلی در سه حالت فرد زیر 18 سال تنها به همراه یکی از والدین مهاجرت می‌کند.

  • حالت اول زمانی رخ می‌دهد که بنا به دلایلی یکی از والدین نمی‌تواند همراه خانواده‌ی خود مهاجرت کند. در این صورت ضمن ارائه‌ی مدارک هویتی و سند ازدواج والدین که ترجمه‌ی رسمی شده‌اند؛ رضایت‌نامه‌ی کتبی پدر یا مادری که قصد اقامت در ترکیه را ندارد، به صورت ترجمه شده و تائید شده توسط سفارت ایران باید به مدارک دیگر ضمیمه شود.
  • حالت دوم زمانی رخ می‌دهد که والدین از هم طلاق گرفته‌اند. در این صورت والدی که همراه فرزند خود به ترکیه آمده، برای دریافت اقامت؛ باید نامه‌ی رسمی دادگاه ایران را که نشان‌‌دهنده‌ی حق حضانت فرزند است، ضمیمه مدارک خود کند. سند حقوقی حق حضانت فرزند پیش از ارائه به نهاد مسئول در ترکیه، باید توسط سفارت ایران ترجمه و تائید شود.
  • حالت سوم زمانی رخ می‌دهد که یکی از والدین فوت شده باشد. در این صورت والدی که برای دریافت اقامت ترکیه اقدام می‌کند، علاوه بر ارائه‌ی مدارک رسمی و ترجمه شده‌ی هویتی باید مدرکی دال بر فوت والد دیگر را در اختیار مقامات ترکیه قرار دهد. این گواهی فوت توسط سفارت ایران در ترکیه صادر و ترجمه می‌شود.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به تنهایی

امکان تحصیل در مدارس ترکیه، به ویژه مدارس بین‌المللیِ دو زبانه، جهت دستیابی به امکانات آموزشی سطح بالا، بسیاری از خانواده‌ها را متقاعد کرده که فرزندان خود را به تنهایی رهسپار ترکیه کنند.

اولین قدم والدین در این شرایط اخذ پذیرش در یکی از مدارس دولتی و یا خصوصی کشور ترکیه می‌باشد. سپس باید برای دریافت ویزای تحصیلی فرزند خود از طریق سفارت ترکیه در تهران اقدام نمایند. مهمترین نکته در صورت مسافرت افراد زیر 18 سال به ترکیه و دریافت اقامت به تنهایی؛ معرفی فردی به عنوان کفیل در این کشور می‌باشد. کفالت نامه باید به صورت رسمی تهیه و ترجمه شود.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت ترکیه

دریافت اجازه‌ی اقامت در ترکیه از روش‌های مختلفی کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و خرید ملک امکان‌پذیر است. افراد زیر 18 سالی که همراه خانواده به ترکیه مهاجرت می‌کنند، بر اساس قانونی تحت کفالت خانواده دارند و نیاز نیست به صورت مستقل اقدام نمایند. دراین صورت والد یا والدین باید مدارک زیر را اداره‌ی مهاجرت ترکیه تقدیم کنند.

  • تکمیل و ارسال فرم راندوو (درخواست مصاحبه)
  • ارائه‌ی اصل و کپی گذرنامه‌ی اعضای خانواده
  • ترجمه رسمی و ارائه‌ی شناسنامه‌ی اعضای خانواده.
  • ارائه‌ی سند ازدواج زوجین. در صورت طلاق؛ ارائه‌ی طلاق‌نامه و نامه‌ی رسمی حق حضانت فرزند. در صورت فوت یکی از والدین؛ گواهی فوت.
  • 4 قطعه عکس 3*4 با زمینه‌ی سفید از اعضای خانواده.
  • ارائه‌ی نامه‌ی تمکن مالی
  • دریافت تائیدیه سلامت جسمی و روانی
  • ارائه‌ی بیمه‌نامه سلامت (همه‌ی اعضای خانواده)
  • ارائه‌ تائیدیه عدم سوءپشینه‌ی کیفری
  • واریز مبلغ 458 لیر هزینه‌ی اقامت برای هر یک از اعضای خانواده
  • واریز مبلغ 110 لیر جهت دریافت کارت شناسایی (کیملیک)

سخن پایانی

دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال به سادگی امکان‌پذیر است، تنها لازم است والدین مدارک باید مدارک و فرم‌های درخواست‌ شده توسط اداره‌ی مهاجرت ترکیه را به درستی تکمیل و ارائه کنند. بعد از 18 سال فرزندان می‌توانند به صورت مستقل برای دریافت اجازه‌ی اقامت اقدام نمایند، در این صورت اجازه نامه‌ی جدید به سابقه‌ی اقامتشان ضمیمه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا