عمومیمجله کسب و کار

تعمیر و نگهداری یخچال: نکاتی برای جلوگیری از خرابی

وقتی صحبت از کیفیت به‌میان می‌آید، شکست دادن ال‌جی کار سختی است!  این شرکت بیش از ۵۰ سال است که محصولاتی بادوام تولید می‌کند، بنابراین می‌توانید به سیستم‌های تبرید آن اطمینان کامل داشته باشید. با این حال، این دوام به این معنی نیست که محصولاتش در برابر مشکلات مصون هستند. در هر یخچالی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، به‌خصوص اگر زیاد از آن استفاده شود. درک اینکه چرا یخچال شما به‌درستی کار نمی‌کند اولین قدم در عیب‌یابی این مشکل است. با در نظر گرفتن این موضوع، باید مراقب این مشکلات رایج یخچال ال‌جی باشید.

در این مقاله قصد داریم درباره معایب یخچال فریزرهای ال‌جی و مشکلات رایج مصرف‌کنندگان آن صحبت کنیم.

بررسی مشکلات رایج یخچال ال‌جی

یخچال‌های ال‌جی در سرد نگه داشتن مواد غذایی عملکرد خوبی دارند. آن‌ها همچنین نسبتاً مقرون به صرفه نیز هستند؛ اما غیرعادی نیست که یخچال ال‌جی شما مشکلاتی داشته باشد. بیاد داشته باشید در همه حال اولین اقدام بررسی دفترچه راهنما است، این راهنمای یخچال ال‌جی نیز به شما کمک می‌کند تا راه‌حلی برای رفع مشکلتان پیدا کنید.

این مقاله راهنمای عیب‌یابی یخچال ال‌جی حتی تصادفی‌ترین مشکلات را نیز حل می‌کند.

۱. کمپرسور خطی یخچال ال‌جی کار نمی‌کند

یخچال‌های جدید با جدیدترین فناوری عرضه می‌شوند که باعث می‌شود کارآمدتر و بی‌صداتر باشند و آسان‌تر تعمیر شوند. برای یخچال ال‌جی، به معنای فناوری کمپرسور خطی است یعنی کمپرسور فقط زمانی کار می‌کند که ماشین به آن نیاز داشته باشد در نتیجه ایجاد اصطکاک و گرمای کمتری نسبت به کمپرسورهای معمولی دارد. این فناوری همچنین در مصرف انرژی کارآمد و بی‌صدا است، بنابراین غذای شما برای مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند بدون اینکه سروصدا شما را آزار دهد.

یخچال ال‌جی ممکن است از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر باشد، اما در سیستم کمپرسور خود با یک شگفتی ناخوشایند همراه است. بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که با واحد کمپرسور یخچال خود دچار مشکل شده‌اند. یخچال‌های کمپرسور خطی ال‌جی اغلب با یک سیستم آب‌بندی معیوب مواجه می‌شوند که می‌تواند باعث کار نکردن کمپرسور یخچال شود. اگر با این مشکل مواجه هستید، وقت آن رسیده باشد که با یک شرکت تعمیر حرفه‌ای یخچال تماس بگیرید.

اگر دستگاه شما کار می‌کند، اما خنک نمی‌شود، احتمال خرابی قطعه وجود دارد. جزء مرکزی هر یخچالی کمپرسور است که گاز را فشرده می‌کند تا دمای خانه شما در داخل یخچال خنک شود. به مرور زمان این قطعه فرسوده می‌شود و کاملاً از کار میفتد. اگر یخچال شما کار می‌کند، اما اصلاً خنک نمی‌شود، ممکن است مشکلی در کمپرسور وجود داشته باشد.

۲. یخچال ال‌جی خنک نمی‌شود

همه ما می‌دانیم که ال‌جی یک برند بسیار محبوب و رایج برای یخچال است. با این حال، یخچال ال‌جی از نظر قابلیت‌های خنک‌کننده، بهترین برند نیست. متأسفانه، این امر باعث شده است که بسیاری از مصرف‌کنندگان به صورت آنلاین در مورد تجربیات بد خود در مورد این کالا شکایت کنند و از سایر مصرف کنندگان بخواهند که از خرید این کالا خودداری کنند.

اگر یخچال ال‌جی شما به درستی خنک نمی‌شود، ممکن است نتوانید علت دقیق بروز این مشکل را پیدا کنید. در این مورد، دانستن علائم خرابی یخچال و نحوه عیب‌یابی آن‌ها بسیار مهم است. مشکلات مختلفی می‌تواند منجر به علائم مختلفی شود، بنابراین بهتر است با فهرست کردن مشکلاتی که تجربه می‌کنید شروع کنید.

باز ماندن درب فریزر بمدت طولانی | یخچال بعد از چند ساعت یخ میزند

کمپرسور معیوب؛ از مشکلات رایج یخچال ال‌جی

کمپرسور یخچال طوری طراحی شده است که به شیوه‌ای خاص کار کند. این برای اطمینان از این است که سیستم خنک کننده دستگاه قادر است به طور مؤثر کار کند و مواد غذایی داخل آن را تازه و خنک نگه دارد؛ بنابراین، وجود کمپرسور برای عملکرد مناسب هر یخچال مهم است و ممکن است ایراد یا خطایی رخ دهد که منجر به مشکلات متعددی مانند سرد نشدن مناسب یخچال یا گرم ماندن بیش‌از حد یخچال شود.

عیب یابی و تعمیر یخچال توسط نمایندگی تعمیر  یخچال در کرج  انجام میشود.

اگر یخچال ال‌جی شما به‌درستی خنک نمی‌شود، مشکل از کمپرسور است. کمپرسورها معمولاً در پشت یا پایین یخچال قرار دارند. می‌توانید با برداشتن پنل پشتی و سپس گوش دادن به صدای آن در زمان کار کردن، کمپرسور را آزمایش کنید. اگر صدا از یخچال شما نمی‌آید، مشکل دیگری وجود دارد و باید توسط یک فرد متخصص بررسی شود.

کثیف بودن کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور جزء ضروری یخچال هستند. جایی است که حرارت از داخل یخچال خارج می‌شود و در نتیجه هوای خنک ایجاد می‌شود. هوای خنک در سرتاسر یخچال به گردش درمی‌آید و هوای گرم از طریق دریچه‌ها به بیرون دمیده می‌شود. اگر یخچال دمایی را که روی آن تنظیم کرده‌اید حفظ نمی‌کند، ممکن است مشکل از واحد کندانسور یا به دلیل کثیف بودن کویل‌های یخچال باشد. برای اطلاعات بیشتر تمیز کردن کندانسور یخچال به‌صورت اصولی را مطالعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که یخچال را از برق کشیده‌اید و خط آب از یخچال جدا شده است. برای دسترسی به سیم‌پیچ‌ها باید واحد کندانسور را بردارید. کندانسور را می‌توان با برداشتن پیچ‌های پشت یخچال و بیرون کشیدن آن جدا کرد. کویل های واحد کندانسور را که از قسمت پشتی دستگاه قابل دسترسی هستند، بررسی کنید. اگر کثیف است، با یک برس سفت یا هوای فشرده تمیز کنید. قبل از وصل مجدد خطوط آب‌رسانی آن‌ها را خشک کنید.

موتور کندانسور معیوب

زمانی که یخچال شما صداهای عجیبی تولید می‌کند یا به نظر می‌رسد مانند گذشته خنک نمی‌شود، باید کویل‌های کندانسور خود را از نظر وجود مواد زائد که ممکن است با پره‌های فن تداخل داشته باشند بررسی کنید. این می‌تواند باعث کاهش جریان هوا یا حتی جلوگیری از چرخش آن‌ها شود که باعث می‌شود کل یخچال و فریزر شما خاموش شود و کار نکند. علائم رایج این مشکل شامل گرم بودن بیش از حد یخچال، غذای بی‌مزه و حتی افزایش قیمت قبض برق است. اگر متوجه هر یک از این مشکلات شده‌اید، ممکن است لازم باشد موتور فن کندانسور خود را تعویض کنید.

اگر «موتور کندانسور» یخچال شما مشکل دارد، یک فرد متخصص می‌تواند این قطعه را برای شما تعویض کند. پس از تعویض موتور، به سادگی دستگاه را روشن کرده و بگذارید تا خنک شود.

مشکلات یخچال ال جی LG، اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که رایج ترین مشکلات یخچال ال جی LG چیست؟ خوب، شما به جای درست آمده اید. چندین موضوع وجود دارد که نیاز به توجه شما دارد.

مشکلات یخچال ال جی LG

ال جی LG یک برند درجه یک در صنعت لوازم خانگی است. اما اخیراً خریداران آنها با مشکلات مختلفی روبرو هستند. بنابراین، قبل از اینکه روی این برند حساب کنید، باید مشکلات یخچال ال جی LG را بررسی کنید تا از ایجاد مزاحمت جلوگیری کنید.

لیست 5 مشکل یخچال ال جی LG

برای آشنایی با تمام مشکلات یخچال های ال جی LG و نحوه عیب یابی آنها به خواندن ادامه دهید.

1. یخ ساز یخچال ال جی LG کار نمی کند

ال جی LG ظاهراً درگیر یک نبرد حقوقی بر سر یخ سازهای بی کیفیت خود است. بسیاری از صاحبان خانه ها با کیفیت یخ سازها مشکل دارند و در انجمن های مصرف کنندگان و نظرسنجی های رسانه های اجتماعی از آن شکایت کرده اند.

در اینجا مشکلات یخ ساز زیر توسط مالکان گزارش شده است.

  • نشت آب از زیر سینی های یخچال ال جی LG
  • کریستال‌های یخ، چکیدن قطرات آب در زیر یخساز تشکیل می‌شوند.
  • یخساز گیر کرده و به سختی جدا می‌شوند، احتمالاً در نتیجه گرفتگی لوله های یخساز که بیش از حد یخ زده است این در حالی هست که در برخی موارد اصلا یخ نمی زند و صاحبان خانه باید خودشان یخ اضافی را در یخچال قرار دهند.
  • یخچال ال جی LG به هیچ وجه یخ زدایی نمی کند. یخ سازها در قالب‌های بزرگ یخ منجمد می سازند. برخی از صاحبان خانه ها از بخارشوی یا سشوار برای آب کردن یخ ساز یخچال ال جی LG استفاده می کنند.

2. فساد مواد غذایی به دلیل یکنواخت نبودن دما

در کنار سایر مشکلات رایج یخچال ال جی LG، میتوان از یخچال های ال جی LG یکنواخت نبودن سردی دما باعث بد شدن نام این برند شده اند. ترموستات یخچال ال جی LG که وظیفه کنترل دما را دارد زود به زود خراب می شود.

بنابراین، متغییر بودن دما در یخچال فریزر ال جی LG این پتانسیل را دارد که غذای شما را درون دستگاه خراب کند. نگهداری مواد غذایی در دمای بالای 40 درجه فارنهایت خطر آلودگی مواد غذایی را در بر دارد.

چگونه می توانید بررسی کنید که یخچال شما دما و خنکی لازم را دارد؟

اگر از خنکی یخچال مطمئن نیستید، باید کارهای زیر را انجام دهید تا مواد غذایی خود را از رشد باکتری های خطرناک که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، حفظ کنید.

  • کنترل دمپر هوا را بررسی کنید. اگر دمپر یخچال شکسته است آن را تعویض کنید زیرا هوای گرم زیادی وارد یخچال می شود و باعث ایجاد رطوبت و در نهایت یخ زدن بیش از حد یخچال می شود.
  • ترمیستور را با استفاده از مولتی متر بررسی کنید. مقاومت ترمیستور باید همراه با دمای یخچال تغییر کند. اگر اینطور نیست، ترمیستور را تعویض کنید، زیرا فن و کمپرسور را فرا می‌گیرد و باعث می‌شود یخچال خیلی سرد شود تا مواد غذایی داخل یخچال منجمد شوند.
  • برد کنترل دما را از نظر نقاط لحیم کاری آسیب دیده بررسی کنید. اگر برد آسیب دیده یا سوخته است، باید آن را تعویض کنید.
  • ترموستات کنترل دما را از پایین ترین تا بالاترین نقطه بررسی کنید و منتظر صدای شبیه کلیک باشید. اگر صدای کلیک شنیده نمی شود، از یک مولتی متر برای تست ثبات ترموستات استفاده کنید. در صورت عدم ثبات دما آن را تعویض کنید.
مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا