دانش و سلامت

تداوم علائم کووید ۱۹ در ۲۵ درصد کودکان مبتلا

به گزارش شفاف به نقل از وب مد، مشکلات طولانی مدت در این کودکان رنج می بردند و برخی از علائم بیماری در بزرگسالان مانند بیماری، اختلالات خواب، مشکلات تنفسی، مشکلات بیماری و مشکلات بیماری بودند.

دکتر «سونیا ویلاپول»، نویسنده ارشد این مطالعه از تحقیقات پزشکی هیوستون تکزاس، مؤسس گفت: «کودکان و نوجوانان نیز با پیامدهای بلند سلامت جسمی و روانی ناشی از کووید 19 روبرو هستند. شناسایی علائم و نشانه های اصلی کوید طولانی مدت کودکان می تواند به تشخیص، توسعه درمان های بهتر، ایجاد تیم های چند رشته ای برای مدیریت بهینه بالینی و عوامل خطر برای کمک کند. »

تیم تحقیق از ایالات متحده آمریکا، مکزیک و سوئد داده های 21 مطالعه قبلی انجام شده در اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی را برای تعداد بیماران زیر 18 سال که مبتلا به کووید طولانی مدت بودند و تشخیص شایع ترین علائم در بین آنها، جمع آوری کردند.

از میان ا ,000 ودک و نوجوان ووید درصد لائمی هستند ووید ولانی مدت در از درصد ماران ستری در مارستان اهر د. ودکانی مبتلا ووید دید، اقی، ماریای مرتبط ا لرژی و سایر ماری ا درازمدت

عارضه مشکلات، لقی مانند عوارض و افسردگی و س از نستگی و اختلالات واب ود. سایر علائم رایج عبارتند از علائم عصبی روانی (سردرد، تغییر در مهارتهای فکری، سرگیجه، مشکلات سخت)، قلبی تنفسی (تنفس سخت، احتقان، عدم تحمل ورزش، درد و گرفتگی قفسه سینه، سرفه، تپش نامنظم قلب)، شناختی (کاهش). مرکز، ادگیری از دست دادن افظه)، مربوط به وست

در مقایسه با کودکان بدون کووید 19، کودکانی که به ویروس‌ها مبتلا می‌شوند، 10 برابر در معرض دست دادن بیشتر چشایی یا بویایی، دو برابر بیشتر با بروز مشکلاتی که بیشتر می‌شوند و دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تب دائمی هستند.

نویسندگان این مطالعه با تاکید بر اهمیت نظارت دائمی بر اثر طولانی مدت کووید در کودکان و نوجوانان، نتیجه گرفت: «کووید طولانی مدت یک نگرانی عمومی مهم است و هیچ دستورالعملی برای تشخیص و مدیریت آن وجود ندارد».

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا