دانش و سلامت

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش‌های سریع گرفته تا واکسن‌ها، بسیاری از نوآوری‌های خارق‌العاده به ما در کنترل این بیماری همه‌گیر کمک کرده‌اند. در حالی که راه های مختلفی برای تشخیص یک فرد آلوده به ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد، باید دید چه زمانی و چگونه یک فرد در معرض ویروس قرار گرفته است.

اختراع جدیدی توسط محققان دانشگاه ییل امیدوار است بتواند این شکاف را پر کند. این دستگاه که «گیره هوای تازه» نامیده می‌شود، ارزان است و به گونه‌ای طراحی شده است که به یقه لباس متصل می‌شود تا ذرات ویروسی در هوای اطراف دهان و بینی فرد معلق شود.

خطر ابتلا به ویروس کرونا را از یک دستگاه پوشیدنی تشخیص دهید

گیره ذرات ویروس را روی سطح پلی دی متیل سیلوکسان (PDMS) جذب می کند و در پایان روز یا چند روز بعد، فرد آن را از گیره خارج کرده و برای آزمایش PCR از نظر وجود SARS-coronavirus به آزمایشگاه می فرستد. -2 مشخص شود.

یک مطالعه جدید از چندین آزمایش روی این دستگاه نشان می دهد که این گیره قادر است ذرات ویروسی موجود در هوا را به طور موثر جذب کند. در یک آزمایش، کلیپ‌ها به چندین داوطلب داده شد تا ظرف پنج روز از آن استفاده کنند. از 62 تجهیزات مورد استفاده، پنج مورد در معرض ویروس SARS-CoV-2 قرار گرفتند و آزمایش آنها مثبت بود.

این مطالعه نشان داد که آزمایش پنج توده مثبت، چهار کارگر رستوران و یکی از کارگران پناهگاه های بی خانمان بود. قابل ذکر است که دو مورد از موارد مثبت مربوط به رستوران های سرپوشیده بوده که نسبت به سایر نمونه ها دارای بار ویروسی بالاتری بوده است. این نشان دهنده تماس نزدیک با یک یا چند فرد آلوده به ویروس است.

این ابزار علاوه بر توانایی اندازه گیری سطوح قابل تشخیص ذرات ویروس، به اندازه کافی برای اندازه گیری دوزهای پایین حساس است. این نشان می دهد که دستگاه قادر به تشخیص میزان ذرات ویروس است و نه فقط قرار گرفتن در معرض ویروس.

کریستال پولیت، محققی که روی این دستگاه کار می کند، می گوید که یکی از کاربردهای بالقوه جالب این دستگاه می تواند آزمایش کارایی دستگاه های تنفس مصنوعی در اتاق بیماران مبتلا به کووید باشد. او به ییل نیوز گفت که آثاری از SARS-Cow-2 در اتاق‌های بیمارستان پیدا شد که گمان می‌رود تهویه مناسبی دارند.

در حال حاضر، این دستگاه پوشیدنی می تواند برای نظارت بر محیط های داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آنها استفاده شود. پولت در ایمیلی به نیو اطلس گفت: «این دستگاه می تواند برای تشخیص فردی که چند روز قبل از شروع علائم در معرض ویروس قرار گرفته است، استفاده شود.

پولت به نیواطلس گفت: «کلیپ هوای تازه برای تشخیص زودهنگام ویروس برای اقدام فوری مؤثر است. افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند ممکن است برای جلوگیری از انتقال احتمالی آزمایش یا قرنطینه شوند.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه، ایجاد راهی است که دستگاه بتواند مانند نوارهای تشعشعی، حضور ویروس را در اتمسفر در لحظه تشخیص دهد و فوراً فرد را از وجود گاما و X آگاه کند. – اشعه ها

46

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا