دانش و سلامت

تغییر محدودیت‌های کرونایی در چین و افزایش تقاضا برای خرید تجهیزات پزشکی

گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال سیگنال های پکن برای تغییر قوانین مرتبط با ویروس کرونا، جستجوها برای خرید تجهیزات پزشکی و نجات زندگی افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، با افزایش نگرانی و ناامیدی از اقدامات پکن برای مهار گسترش روزافزون ویروس کرونا، تقاضا برای خرید تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی و کپسول‌های اکسیژن در میان شهروندان چینی افزایش یافته است.

بیش از ده فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفتند: «فروش تجهیزات مورد استفاده برای تشخیص یا درمان علائم کووید-19 از 11 نوامبر و دوره زمانی که چین دوره قرنطینه را تمدید خواهد کرد آغاز خواهد شد. برای افرادی که در تماس نزدیک با بیماران یا مسافران هستند.” بین المللی کوتاه شده، افزایش یافته است.

«مایکل هوانگ»، صاحب یک صندوق خصوصی مستقر در هانگژو، چند ساعت پس از اعلام قوانین جدید در پکن، خود چند صد دلار برای خرید دستگاه تنفس مصنوعی و کپسول اکسیژن برای پدر 74 ساله‌اش هزینه کرد.

وی بیان کرد: با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان های آنها با کمبود تخت برای پذیرش بیماران مواجه می شوند و اگر نتوانیم پدرم را به صورت اورژانسی پذیرش کنیم، باید مطمئن باشم که شرایط برای درمان وی در منزل فراهم است.

«جیانگونگ هوانگ» یکی از اعضای شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: این باور عمومی وجود دارد که وقتی پکن اجرای سیاست «ویروس صفر» را متوقف کند، بیمارستان‌ها در چین مملو از بیماران مبتلا به این ویروس خواهند شد.

احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری و از دست دادن جان خود در افرادی که به ویروس غالب میکرون آلوده شده اند، نسبت به افرادی که زودتر به این ویروس آلوده شده اند، کمتر است. با این وجود، این ویروس تهدیدی قابل توجه برای جمعیت مسن چین است. حدود یک سوم افراد بالای 60 سال دوره سه دوز واکسن کووید-19 را کامل نکرده اند.

به گزارش فایننشال تایمز، مقامات چینی علاوه بر کاهش دوره قرنطینه اعلام کردند که هیچ ردیابی بیشتری از افرادی که در تماس نزدیک با دو بیمار مبتلا به کووید بوده اند، انجام نمی شود. این اقدامات با هدف کاهش فشار بر سیستم قرنطینه متمرکز، از اولویت های رشد اقتصادی و کنترل اپیدمی تلقی می شود.

پیام پایانی

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا