به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی، یکی از طرح های جنجالی وزارت ارتباطات برای ساخت تختی جدید در شبکه های اجتماعی، ایجاد دیتای سن واحد و مرکز انتقال پیام بومی میان همه پیام های رسانه های داخلی است تا این گونه رقابت ها در رقابت با رقبای خارجی شانسی بیشتر داشته باشند.
صبح دوشنبه و در ارزیابی تبعات محدودیت های ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی در اتاق ایران با انتقادهای زیادی روبرو شده و اعلام می شود برای سوپر اپلیکیشن روبیکا تا به حال 2500 میلیارد تومان هزینه شده اما عایدی آن تقریباً هیچ بوده است!
از سوی دیگر دیجیاتو از قول علی محمد کردناییج مدیر ارتباطات پیام رسان ایرانی آی گپ در واکنش مرکز تبادل پیام بین پیام پیام های داخلی که طرح ویژه وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسان ایرانی است، گفته می شود: «این موضوع هزینه بر، ساده است. لوحانه و وده است و اجرای این رح رسما از رف منتفی است!»
?