دانش و سلامت

خطری که تابه‌های تفلونی روکش‌دار برای سلامتی ایجاد می کنند

بر اساس داده های مطالعه قدیمی که در مجله علوم کل محیط زیست (Science of Total Environment) منتشر شده است، تنها یک ترک کوچک روی سطح یک تابه پوشیده از تفلون می‌تواند حدود ۹۱۰۰ ذره پلاستیکی آزاد کند.

ارش مجله ایرانی، تخمین زده‌اند که هزاران تا میلیون‌ها ذره پلاستیکی بسیار ریز تفلون ممکن است در حین پخت‌وپز آزاد شوند، زیرا قابل‌ها و تابه‌های نچسب به تدریج روکش خود را از دست می‌دهند.

پژوهش‌های شامل دانشگاه فلیندرز در استرالیا می‌گویند: این یافته‌ها بر اساس خطر احتمالی قرار گرفتن در محل باقیمانده‌های پلاستیکی تفلون در طول پخت‌وپز روزانه بر می‌کند.

ارشناسان آرزویا رند ونه میلیونها ره ریز لاستیکی احتمالا در ول وپز و ستن

آن‌ها دو میلیون و 300 ریزپلاستیک و نانوپلاستیک را از روکش آسیب‌دیده شناسایی می‌کنند که نشان‌دهنده خطر قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی در طول پخت‌وپز است.

لون نام اری لیرافلوئورواتیلن (Polytetrafluoroethylene) میایی است. لمری مصنوعی ربن و لوئور دارد، مادهای اکنون از ناخته شدهرین و رکاربردترین محواد.

این مواد میایی دائمی نامیده

“چنگ نگ” – نویسندگان این مطالعه از دانشگاه نیوکاسل در استرالیا – :

پی‌اف‌ای‌اس (PFAS) که به‌طور علمی را مواد پر و پلی‌فلوئوروآلکیل (پر و پلی‌فلوروآلکیل) می‌نامند، طبقه‌ای از مواد شیمیایی است که معمولاً در ظروف نچسب، لوازم آرایشی ضد آب، کف‌های آتشنشانی آن‌ها و همچنین محصولات تجاری در برابر روغن و روغن. مقاوم استند و از دهه استفاده از اری ودهاند، افت میود.

مطالعات پیشین استفاده از این مواد شیمیایی را به موارد متعددی از جمله کاهش ایمنی، اختلالات و افزایش احتمال خطرات مربوط به انواع سرطان های مختلف می دهد.

دکتر فنگ گفت: با توجه به این موضوع که پی‌اف‌های‌اس (PFAS) یک عامل نگران‌کننده بزرگ است، این ذرات ریز تفلون در غذای ما ممکن است مشکلی برای سلامتی باشد که نیازمند بررسی است زیرا ما اطلاعات زیادی در این آلاینده‌های نوظهور نداریم.

ارشناسان روش لیلی دیدی ایجاد ردهاند و مستقیم نانوپلاستیک و ریزپلاستیک لون سیار ریز را دشددا

ارشناسان در این مطالعه نوشتند: ما مین مینیم

“یووهانگ تنگ” – یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه فلیندرز – گفت: این موضوع به ما هشدار شدیدی می دهد که در انتخاب و استفاده از ابزاری برای جلوگیری از استفاده از غذای مصرف کننده استفاده می شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، تحقیقات خواستار مطالعات بیشتر برای احتمال خطر نانوپلاستیک‌ها و ریزپلاستیک‌های تفلون در طول پخت‌وپز شدند زیرا تفلون یکی از «اعضای خانواده پی‌افای‌اس» است.

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا