دانش و سلامت

درخواست جهانی برای مقابله فوری با شیوع آبله میمونی

شماره‌های مربوط به بیماری‌های عفونی در سازمان‌های جهانی بهداشت (WHO) و دولت درخواست کرده‌اند که در برابر بیماری آبله میمونی انجام دهند.

به گزارش مجله ایرانی، به گفته متخصصان، در حالی که آبله میمونی به اندازه کووید-۱۹ قابل انتقال یا خطرناک نیست اما باید دستورالعمل های جامع تری در مورد ایزوله کردن فرد مبتلا به این بیماری وجود داشته باشد.

برخی از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی برای اقدام سریعتر مقامات بهداشتی به منظور کنترل فزاینده آبله می‌مونی که دستکم در ۲۰ کشور جهان گسترش یافته است، تاکید جهانی کرده است.

آنها تاکید دارند که دولت‌ها و سازمان‌های جهانی بهداشت نباید گام‌های اشتباه اولیه در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ را دوباره تکرار کنند چرا که این اشتباه باعث تشخیص موارد می‌شود و به گسترش ویروس کمک می‌کند.

به متخصصان، در حالی که آبله میمونی به اندازه بیماری کووید-19 قابل انتقال یا خطرناک نیست، باید راهنمایی های روشن در مورد نحوه قرنطینه گفته شده فرد مبتلا به این بیماری وجود داشته باشد، توصیه های صریح در مورد محافظت از افراد در معرض خطر باشد. ر ستند، ردیابی افراد در ارتباط ا مار وده اند و ود ستهای ارائه ود.

به گزارش روزنامه هندو، ایزابل اکرل، از بیماری های ویروسی نوظهور در سوئیس گفت: اگر این بیماری در بیشتر بومی شود، با یک بیماری ناخوشایند دیگر درمان می شود و تصمیمات دیگری را می گیریم.

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا