دانش و سلامت

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

ا این ال و ر اساس رایط نونی و روندی در داریم، مدعیان مدعیاند در رونده امروز زندگیسلام، ا این رات اورنکردنی ا سال 2100

دها ونه رنده ا منقرض واهد د
مین در سال 2100 است؟  / وادثی در متر از 80 سال دیگر می شودریبا مه رندگان را دوست دارند و از دیدنشان در سمان لذت میرنند. پرندگان موجود بامزه و رنگارنگ هستند که به طبیعت، رنگ و البته صدای جانبخشی هدیه می دهند اما با توجه به شرایطی که به دست خودمان رقم زدهایم تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که میبینیم، بسیار کمتر خواهد بود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2019 درباره تغییرات آب و هوایی انجام شده است، آب و ناخوشایندی که هر ساله بدتر از سال هوا می شود، هم سرد و هم گرم است، بدون شک خیلی زود باعث مرگ پرندگان در تهدیدی می شود. ر اساس این مطالعات، اگر دمای متوسط ​​​​را 3 افزایش دهد.5 درجه سانتی گراد راد ابد ن ر ا پس از آن بالا رفتن یک درجه حرارت کره زمین باعث انقراض 10 تا 50 گونه دیگر به طور کامل خواهد شد و بیشتر تلفات به افرادی وارد می شود که سکونتگاه هایشان به آنها دچار تغییرات شدیدی می شود و به این تغییرات طبیعی عادت نمی کند. دین رندگان ادر نخواهند ود ا دماهای رتب تغییری ود را دهنده و مرگ نها نه روی ود.

منابع ا مام واهد د
اگر ادتا امروزمان ادامه دهیم، دنیا ادر نخواهم کرد ود ا سال ای رایمان رام سازم ساز در و دانش، اگر مه انسانا ا سال 2100 لاوه، ا سال ر سی استطاعت رید ا را نخواهد داشت. مواد ایی ممکن است ا رابر رانتر وند

داقل 21 ور ابان دیل واهند د
در نده وزه مدیترانه سیار ر از ن رف ار سال رخ داده، ر واهد این دان معن است نگلها دیل مینهایی وشیده از ار و اشاک و سپس ابان می وند. این موضوع نه‌ها ر مناطق نوبی اسپانیا لکه روی وزه مدیترانه م اثر می‌ارد. در خور ذکر است که 21 کشور شامل 14 کشور جنوب اروپا، 5 کشور شمال آفریقا و 2 کشور آسیایی لبنان و سوریه در دریای مدیترانه خط ساحلی هستند و در خطر تبدیل شدن به بیابان تا سال 2100 هستند.

ابرها از ن واهند رفت
نوادگان ما ممکن است در سال 2100 از آن جا که ابرها نور خورشید را انعکاس می دهند و سیاره ما را خنک نگه می دارند، بدون وجود آنها هوای کره زمین ممکن است 100 درجه سانتی گراد باشد. این بدان معنی است که احتمالا کره زمین حالتی گلخانه ای پیدا می کند یعنی اقیانوس ها به داغی یک اجاق می شوند، خشکسالی و سیلاب های خشکی افزایش میابد و هوا مملو از گاز دی اکسید کربن می شود. درنتیجه، رهمین رفته رفته ای ناخوشایندی رای ندگی ردن دل میود.

لایه ازن املا ازسازی واهد د

در سالهای اخیر دیگر چیزهای زیادی درباره لایه ازن شنیده نمی شود اما در دهه های 70 و 80 قرن بیستم یک سوراخ بسیار بزرگ در اثر آزاد شدن کلر، فلوئوروکربنها که مواد خطرناک بود و با استفاده از اسپریها، سیستمهای تهویه و یخچالها تولید میشد، ایجاد شد. . آن اتفاق نان سریع رخ داده و اعث سیب دیدن لایه ازن د نظر میرسید ودی نسل ر ر واد. اگر این سوراخ رگر مید اشعها رابنفش ورشید از وارد مین ده و انسانها نده ان . اما وشبختانه محض این دانش لت این واقعه را ردند از ن مان اکنون لایه ازن ندی اما ورت ادامه در ال رمیم وده است. در سال 2014 گروهی از اطلاعات مرتبط با سازمان ملل اعلام کردند قطر لایه ازن نسبت به افزایش محسوسی یافته شده است و هر چند این فرآیند به کندی صورت می گیرد اما تا سال 2075 تمام سوراخ ایجاد شده در لایه ای که روی جنوبگان قرار دارد، ترمیم خواهد شد. د. لا مساحت این سوراخ میلیون لومترمربع ود اکنون میلیون متر مربع اهش افته است.

مین در سال 2100 است؟  / وادثی در متر از 80 سال دیگر می شودسطح دریاها 3 متر الا مد
نظر میرسد سطح دریاها در سالهای نده سانتی متر الا اید. در سال ماهواره روع میزان سطح دریاها رد. از ن مان سطح دریاها سانتی متر الا مده است. ا این سرعت، مین ده میود ا سال سطح دریاها سانتی متر می رسد. این دان معن است سیاری از وط ساحلی در سرتاسر دنیا در معرض رار دارند. ا الا مدن سطح دریاها، ای ادی در معرض رار می رد، از مله لها، ادها و سیسات آن ا … در حقیقت این امر می‌تواند منجر به ایجاد توفانی شود و همینطور جاری می‌شود و حتی منابع آب شیرین به آب شور آلوده می‌شوند، موضوعی که می‌تواند بر اکوسیستم های طبیعی و منابع آبی کشاورزی اثر بگذارد.

متر از 20 درصد نگلهای مازون اقی واهد مان

یکی از غمانگیزترین ضایعاتی که در طول قرنها به زمین وارد شده و در دهه های آینده هم با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت، از دست دادن جنگل های بارانی است و با شرایط فعلی هم هیچ امیدی به بازگشت آنها نداریم. ارت ل از انتها به رن ست و م ادی از این نگلهای ارزش اقی دیگر نخواهد ماند. ر مطالعات اقلیمی در سال 2014 آن میزان نا متوسطی است محاسبه ده و در رخی از نقاط آن افزایش دین رتیب در اواخر رن نونی دیگر ادی از نگلهای ارانی اقی نخواهد ماند. بر اساس محاسبات یک موسسه آب و شناسی در آلمان در انتهای قرنی از دست 83 از مساحت جنگلهای بارانی آمازون از بین رفت و این بر اساس برخی از هواشناسی می خواهد.

ای مال محو واهد د
مین در سال 2100 است؟  / وادثی در متر از 80 سال دیگر می شود

وقتی به قطب شمال فکر می کنید، بدون شک یخ های فراوان اولین چیزی است که به ذهنتان خطور خواهد کرد اما باید این تفکر را مدت زیادی دوام کند زیرا قطب شمال به زودی و طی چند دهه آینده از یخ خالی خواهد شد. بر اساس تحقیقات تحقیقاتی نتایج آن در سال 2019 به چاپ رسیده است، سالهای 2007 و 2008 یخهای قطب شمال که بیشترین میزان از بین رفتن را داشته اند و با سرعتی که اکنون آب شدن یخهای قطبی در پیش گرفته در سال 2037 هیچ یخی در این منطقه باقی نمی ماند. ماند. بر اساس محاسباتی که در این تحقیقات در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع در شمالگان وجود داشته است که در سال 2037 این مقدار به یک میلیون متر مکعب یا تقریبا صفر خواهد رسید.

2323

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا