دانش و سلامت

علت ریزش مو در بهبودیافتگان کرونا چیست؟

متخصص وست درباره وارض، رونا ر وست و مو وضیحاتی داد و : باعث بروز ریزش موی مفیدی در فاصله یک الی 4 ماه بعد از بهبودی می شود که این ریزش مو پس از دورهای 6 تا 12 ماهه با بهبود وضعیت عمومی بیمار، کاهش استرس و تامین نیازهای تغذیه ای بهبود میابد.

دکتر مایون مژدهی ر در وگو ا مجله ایرانی: دو سال است اندمی وید۱۹ درگیر استیم؛ رچند اَسترش واکسیناسیون اَحدودی از مشکلات و وار مربوط به ماری است، اما نو. در اوایل وعماری ا دت الای ن مخالف ودیم، وارض وستی ناشی از ماری م ر ود. در ادامه نیز افزایش اهی مردم در این مینه مشکلات اهش افت رچند املا رطرف نشد.

وی افزود: ند دسته مشکلات وستی مرتبط با ماری ووید۱۹ وجود دارد. از شایع ترین این مشکلات پوستی می توان به بیماری های ناشی از تماس با پوست با فرآورده های ضدعفونی کننده، مواد شوینده و صابونی مثل استحمام مکر، استفاده از ماسک از بلندی، پوشیدن دستکش ها و … اشاره کرد.

او ادامه داد: او ادامه داد: از مله ریزش ا سا ال، وشای رور وانی، ماری ونا، از این رو نکه مشکلات آنی و استرسی این دوران اشیم.

او با اشاره به احتمال بروز عوارض پوستی از مصرف داروهایی که برای درمان کووید 19 استفاده می شود، اظهار کرد: تداخل اثر انواع ویتامین ها، داروها و حتی واکسن کووید 19 می تواند باعث عوارض پوستی شود. نوان مثال رخی داروهای اهنده ایمنی دن ممکن است مینه رای روز ونتهای وستی و ا رادنی. منین اهی رخی ماریا وستی مارایی مانند سوریازیس (بیماری دف) وری لائم و ل روز نها ر می ند. البته در موارد این رات ایست نگران نباشند و به پزشک مراجعه کنند، درمان و نترل میوند.

مژدهی ر ادامه داد: رخی وارض وستی نیز اختصاصا مربوط به ماری ووید۱۹ است و لراتی در و اد مر وست، مو. بسیاری از مسائل و مشکلات وستی را نیز اهد ستیم از مهم رین نه مصرف مواد وینده در این ونه موارد وارض ناشی از ماس مکر از مواد دعفونی ننده البته ا د لازم اید ار استوشو و دعفونی را انجام داد. اما نباید این رفتار دیل وسواس رارشونده ود.

وی افزود: توصیه این است که برای شستوشوی دستها از صابونهای ملایم با Fः متوسط ​​تا کمی اسیدی استفاده شود حد و از شستوشو و حمامهای بیش از و بلندی با آب داغ پرهیز کنیم. رای ار ا ودر لباسشویی و مایع رفشویی ر دستکش مناسب دست داشته اشیم. مواد دعفونی ننده سطح ا ایه لر رای دعفونی ردن وست وصیه نمی شود و ر است.

اگر نوع ماسک را انتخاب کنید بهتر است برای کاهش مشکلات پوستی، مشخص کرد: بهتر است از ماسکی استفاده کنیم که الیاف مصنوعی کمتری داشته باشد یا اینکه ماسک اصلی از ماسک پارچه با الیاف طبیعی استفاده می شود که با پوست ماسک نیز تماس بگیریم. داقل برسد. در برخی موارد حتی ممکن است افراد به کش یا فلزات بر روی قسمت بینی ماسک کار نشان دهند که در صورت گرفتن عوارض متخصص پوست ورود موارد و درمان شروع می شود.

این متخصص وست ا وصیه استفاده از رمهای نرم ننده ا لظت مناسب، : لازم است ازای ربار استوشو و استحمام، وست را رب نیم. اکید مینیم رای دس و مو از سشوآر و نهای رقی استفاده نکنیم راکه معمولا اعث ا ر و ن رفت. رین روش ردن وست ا مک وله است. از سوی دیگر اردن از دستکش مناسب برای انجام ارهای آن نیز مهم است.

وی درباره ریزش مو بعد از این موضوع، ادامه داد: در شرایط استرسی نواحی از ما که سلولهایی با سرعت بالایی دارند مانند سلولهای ریشه مو و ناخن به طور مستقیم بر روی آنها تأثیر می گذارند و در دورهای حتی رشدشان می شوند. ا ور از رایط ماری، سیستم دن و سلولها مجددا الت ادی از میرد. این دنبال ماریای مانند نفلوآنزا، له مرغان و س از می درمانی، اعمال راحی مان د و… وری مار د از دود الی 4 ماه اهی وری ی رنجی ریزش موی دید میود. لی ا درصد سطح سر درگیر میود و د از دورهای الی ماهه و رفع مشکلات آنی، ود میا.

وی افزود: درباره هم در برخی افراد چنین می‌شود و دچار بیماری در کنار داروها، کاهش وزن و سوءتغذیه، باعث بروز ریزش موی در فاصله یک چهار ماه بعد از بهبودی می‌شود. وشبختاته این ریزش مو س از دورهای نابراین ای نگران نیست.

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا