دانش و سلامت

عکس | قایق های انتحاری و بدون سرنشین اوکراین علیه روسیه!

اوکراین موفق به ساخت قایق های انتحاری خودکششی شده است که توانایی حمله به اهداف در فاصله 800 کیلومتری را دارند و در عین حال فعالیت های دیگری را انجام می دهند. این قایق‌ها احتمالاً همان قایق‌هایی هستند که نیروهای اوکراینی در 29 اکتبر (7 اوت) برای حمله به نیروهای دریایی روسیه در شهر سواستوپل به همراه هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کردند. این حمله به سه کشتی جنگی در روسیه خسارت وارد کرد.

قایق های انتحاری بدون سرنشین اوکراین

اکنون، در نتیجه جذب سرمایه گذاری، پروژه تازه کلید خورده United24 است که به حمایت از اوکراین در طول جنگ با روسیه اختصاص دارد. دولت اوکراین امیدوار است بتواند سرمایه مورد نیاز برای خرید 100 قایق بدون سرنشین یا یو اس وی را جذب کند. در ادامه می توانید ویدیوی کوتاهی از این قایق را که چندی پیش اکانت رسمی United24 در توییتر منتشر کرده بود، تماشا کنید:

مشخصات کلیدی این قایق بدون سرنشین اوکراینی از ابعاد تا سرعت اعلام شده است. این یو اس وی دارای طول 5.5 متر و حداکثر وزن ناخالص 1000 کیلوگرم است و شعاع عملیاتی و برد آن به ترتیب به 400 کیلومتر و 800 کیلومتر می رسد. همچنین می تواند حداکثر 60 ساعت به صورت مستقل عمل کند و تا 200 کیلوگرم کلاهک حمل کند. سرعت آن 80 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به طور خاص ناوبری باید گفت که این قایق بدون سرنشین از روش های GNSS اتوماتیک، راداری یا شرایط بسته بصری استفاده می کند.

پیشرو قایق های انتحاری بدون سرنشین اوکراین

قایق بدون سرنشین روتاکس 3 سیلندر جلو اوکراین

توسط وب سایت United24 فاش نشده است، 20 درصد از حدود 4500 موشک پرتاب شده توسط روسیه از دریا به سمت اوکراین. علاوه بر این، اوکراین پس از از دست دادن 80 درصد از ناوگان خود در پی الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، دفاعی به طور قابل توجهی ضعیف شده بود. اکنون پلتفرم UNITED24 که هدف آن جمع‌آوری بودجه برای خرید کنسول برای اوکراین است، پشتیبانی مالی قایق‌های بدون سرنشین برای اوکراین را آغاز کرده است.

227227

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا