اقتصادیمجله کسب و کار

آیا واردات از چین با سرمایه کم ممکن است؟

حداقل سرمایه برای واردات از چین؛ واردات بهینه با حاشیه سود بالا

حداقل سرمایه برای واردات از چین، میزان پولی است که برای شروع تجارت با این کشور لازم است در نظر گرفته شود. این مبلغ شامل هزینه‌های مختلفی است که با پرداخت آن کالای مورد نظر به کشور وارد می‌شود. واردات از چین به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های تامین کالاهای مورد نیاز داخلی در سراسر جهان شناخته می‌شود. با رونق گرفتن تجارت جهانی تجار و شرکت‌های بازرگانی با هدف کسب سود بیشتر دست به مبادله با چین می‌زنند. یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این زمینه مطرح می‌شود، در نظر گرفتن کمترین سرمایه لازم برای واردات از چین است.

بهترین کالا برای واردات از چین | تجارت با چین | حداقل سرمایه برای واردات از چین

رقم حدودی برای مبادله بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بازرگانان می‌توانند با مبلغ ۵۰۰ تا ۲ هزار دلار تجارت با چین را شروع کنند. واردات از چین با کمترین هزینه امکان‌پذیر است اما برای اجرایی کردن آن به تخمینی همه‌جانبه احتیاج است. برای محاسبه دقیق‌تر سرمایه مورد نیاز، لازم است یک برنامه کسب‌وکار مفصل تهیه شود تا تمام هزینه‌ها و منابع مالی مورد نیاز در آن گنجانده شود. کمک گرفتن از مشاوران متخصص می‌تواند بازرگانان را در محاسبه دقیق‌تر و تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

آشنایی با حداقل سرمایه برای واردات از چین

تخمین حداقل سرمایه برای واردات از چین، به‌خصوص در ابتدای کار کمی دشوار است زیرا این موضوع به عوامل مختلفی از جمله شرایط خاص آن کسب‌وکار بستگی دارد. این مقدار ممکن است از چند هزار دلار تا میلیون‌ها دلار متغیر باشد. در حالت کلی واردات کالاهای کوچک‌تر و یا کم حجم‌تر ممکن است به سرمایه کمتر و کالاهای بزرگ‌تر و با ارزش بالا به سرمایه بیشتری احتیاج داشته باشند.

بهترین کالا برای واردات از چین | تجارت با چین | حداقل سرمایه برای واردات از چین

برای مثال اگر فرض کنیم ۱۰ هزار دلار یک مقدار معمول برای شروع تجارت با چین است، این مقدار برای کسب‌وکارهای کوچک شروع مناسبی محسوب می‌شود اما تا زمانی که محاسبات دقیقی برای در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها انجام نشود، نمی‌توان نظر قطعی داد.

عوامل موثر در تعیین حداقل سرمایه برای واردات از چین

عوامل مختلفی در تعیین حداقل سرمایه برای واردات از چین تاثیر دارد که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. نوع کالا
  2. حجم سفارش
  3. هزینه‌های حمل‌ونقل و بسته‌بندی
  4. مالیات و عوارض وارداتی و ترخیص از گمرک
  5. سایر هزینه‌های مرتبط با واردات کالا (اجاره انبار، حقوق پرسنل و…)

به‌طورکلی به‌منظور تجارت با چین، هر چه کالای انتخابی بزرگتر و یا گران قیمت‌تر باشد، به سرمایه بیشتری برای وارد کردن آن به کشور احتیاج است.

نحوه محاسبه حداقل سرمایه لازم برای تجارت با چین

برای شروع تجارت با چین لازم است که ابتدا تمام هزینه‌های اولیه محاسبه شود. این هزینه‌ها شامل هزینه تاسیس شرکت، هزینه خریداری ماشین‌آلات و تجهیزات، هزینه مربوط به حمل‌ونقل و… است. مرحله بعدی تعیین هزینه‌های مرتبط با واردات کالا شامل قیمت محصول، مالیات و هزینه ترخیص از گمرک و هزینه حمل آن کالا است. همچنین تجار و بازرگانان هزینه‌ای اضافی برای پوشش دادن مسائل ناگوار و پیش‌بینی نشده در نظر می‌گیرند که این مقدار در تعیین حداقل سرمایه برای واردات کالا از چین تاثیرگذار است.

آشنایی با سودآورترین کالاها برای واردات از چین

چین یکی از کشورهایی است که با تولید کالاهای ارزان‌قیمت و کاربردی می‌تواند به نیاز بازار در سراسر دنیا پاسخ دهد. تجار و بازرگانان زیادی از جمله ایرانی‌ها به‌منظور کاهش هزینه‌ها و سودآوری بیشتر، به داد‌وستد و مبادله با چین می‌پردازند.

تعدادی از پرسودترین کالاهایی که براساس حاشیه سود بیشتر و تقاضای بالاتر انتخاب شده‌اند و می‌توانند درآمد خوبی برای بازرگانان به همراه داشته باشند، در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نام کالا قیمت عمده در هر ۱۰۰ واحد سود بالقوه در هر سفارش ۱۰۰ واحدی
محافظ صفحه نمایش ۳۱ دلار ۶۶۸ دلار
ماسک یک بار مصرف ۵۰ دلار ۶۴۸ دلار
رنده سیر ۸۸ دلار ۱۰۷۱ دلار
رینگ لایت ۴۷۰ دلار ۳۵۰۰ دلار
کوله‌پشتی ۶۰۰ دلار ۲۹۹۹ دلار
شارژر موبایل وایرلس ۲۴۸ دلار ۱۱۵۰ دلار
ست برس آرایشی ۵۱۷ دلار ۱۴۸۲ دلار
لاک ناخن ۵۷۶ دلار ۱۴۲۳ دلار

یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است در مراحل واردات از چین رعایت شود، درخواست نمونه تست محصول یا sample است. نمونه کامل محصول که golden sample نامیده می‌شود، پس از آماده‌سازی قرارداد اولیه و ارسال آن برای شرکت تولیدکننده به‌دست خریدار می‌رسد.

روش‌های کاهش هزینه‌های واردات از چین

کاهش دادن هزینه‌های واردات کالا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و انجام تحقیقات گسترده نیاز دارد. به کار بستن راهکارهایی مناسب برای کاهش هزینه‌های واردات از چین می‌تواند کمک زیادی به کسب‌وکارها کند و بر سودآوری آن‌ها تاثیر مستقیم داشته باشد.

برخی از روش‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها استفاده کرد، عبارتند از:

  1. تحقیق و بررسی پیرامون انتخاب تامین‌کننده معتبر
  2. انتخاب روش حمل اقتصادی (حمل دریایی)
  3. مذاکره برای دستیابی به قیمت بهتر
  4. مطالعه قوانین و مقررات گمرکی
  5. سفارش دادن در حجم بیشتر
  6. بهینه‌سازی بسته‌بندی

کمک گرفتن از مشاورین متخصص و باتجربه در تجارت بین‌المللی می‌تواند ترفندهایی بهینه برای کاهش هزینه‌ها را با توجه به شرایط کسب‌وکار به بازرگانان پیشنهاد کند.

بهترین کالا برای واردات از چین | تجارت با چین | حداقل سرمایه برای واردات از چین

برای مثال بررسی تامین‌کنندگان جایگزین و محدود نکردن واردات به تامین‌کننده‌ای خاص یکی از این راهکارها است. خرید کالا در شرایط جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه، راه دیگری است به کاهش هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.

تامین حداقل سرمایه برای واردات از چین

برای تامین سرمایه لازم برای شروع واردات با کشور چین، امکان استفاده از منابع مختلفی وجود دارد. این منابع شامل گزینه‌هایی به شرح زیر است:

  • استفاده از سرمایه شخصی (پس‌انداز یا دارایی)
  • دریافت وام بانکی برای وارد کردن کالا
  • جذب سرمایه‌گذار یا شریک تجاری
  • استفاده از تسهیلات دولتی

به‌منظور تامین حداقل سرمایه برای واردات از چین به بررسی موارد فوق و انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط فعلی احتیاج است. مشاوره گرفتن از کارشناس بازرگانی با افرادی که سابقه بیشتری در واردات از چین با کمترین هزینه دارند، راهگشا است.

جمع‌بندی حداقل سرمایه لازم برای واردات از چین

حداقل سرمایه برای واردات از چین به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این موارد می‌توان به نوع کالا، حجم سفارش، هزینه‌های حمل‌ونقل، مالیات و عوارض و سایر هزینه‌های مربوط به واردات کالا اشاره کرد. میزان سرمایه مورد نیاز برای هر کسب‌وکار متفاوت است و تجار و بازرگانان برای انجام این کار به برنامه‌ریزی با محاسبات دقیق احتیاج دارند. واردات از چین با کمترین هزینه امکان‌پذیر بوده اما برای انجام آن لازم است اقداماتی انجام شود؛ با شناسایی تامین‌کننده مناسب و سفارش عمده می‌توان به مدیریت هزینه‌ها در این تجارت پرداخت.

گاهی‌ اوقات شرکت‌های تولید کننده جشنواره‌ها یا شرایط فروش فوق‌العاده‌ای تنظیم می‌کنند که استفاده از آن‌ها بسیار مقرون به صرفه است. همچنین مشاوره با متخصصان تجارت بین‌الملل و امور وارداتی می‌تواند به بازرگانان کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را در این زمینه گرفته و موفقیت خود را تضمین کنند. تخمین کمترین سرمایه لازم برای واردات از چین با در نظر گرفتن تمامی هزینه‌ها، انجام می‌شود تا موفقیت در بازارهای بین‌المللی را نصیب تجار ایرانی کند.

منبع: رسانه زوم لایف

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا