دانش و سلامت

مواجهه طولانی مدت با رادون و سرطان ریه

مجله ایرانی/خراسان رضوی تحقیقی که توسط دانشگاه کالیفرنیا، ایروین آمریکا انجام شد، رابطه قوی بین قرار گرفتن طولانی‌مدت در سطح سطح کم رادون و سرطان ریه را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که نیاز به حفاظت بیشتر دارد. ا رادون موجود در وا رات رادیواکتیو ریز

به نقل از مدیکال نیوز، دکتر دیوید بی ریچاردسون، محقق مسئول برنامه دانشگاه ایروین کالیفرنیا از بهداشت عمومی، دانشیار تحقیقات و استاد بهداشت محیط و شغلی گفت: عملیات کشف معادن نسبت به گذشته مستلزم کمتر است (با مواد رادیواکتیو) اما نتایج حاصل از آن است. ما نشان می دهد این را می دهد که متر مچنان را به سرطان ریه را افزایش می دهد.

وی اطرنشان رد اهش مخالفه ا رادون در محل ار و آن ما مچنان راه مهم رای اهش سرطان ریه است.

معدنچیان در طول تاریخ دارای بالاترین سطح قرار گرفتن در معرض رادون در محل کارها بوده اند اما این گروه تحقیقاتی از جمله مترو، تونل ها، کانال های خدمات شهری، پارکینگ های زیرزمینی، کارخانجات تولید کننده کود فسفات و پالایشگاه های نفتی به این موضوع اشاره می کند. رادون رات ابلتوجهی دارد.

مکانهای مسکونی نیز دید ستند؛ لظتا ور معمول م است اما ساخت و ساز ساختمان، ویه و رمایش، میوان سیار متفاوت اشد.

بر اساس تحقیقات قبلی که به‌شدت جمع‌آوری شد، گروه‌های بین‌المللی بر معدن‌کاران معاصر در کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا انجام دادند.

یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهند که خطر ابتلا به سرطان ریه با گرفتن در معرض رادون در پایین افزایش می‌یابد، به‌ویژه بر خطر سرطان ریه در میان بزرگان جوان تأثیر می‌گذارد.

ریچاردسون گفت: تحقیق ما در مورد نیاز به حفظ بیشتر تاکید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و پایه‌ای قوی برای ایجاد نسل نسل از مدل‌ها به منظور توسعه توسعه‌هایی درباره خطر ابتلا به سرطان ریه پس از قرار گرفتن در سطح پایین رادون (نگران اصلی معاصر) ایجاد می‌کند.

این روه اتی امل متخصصان داشت و دانشگاهیان از آمریکامتحده، آنادا، ماهوری رانسه و لمان ود.

افتهای این ازگی در مجله نلاین Environmental Health Perspectives منتشر می شود.

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا