نماد سایت مجله ایرانی

هدف‌گیری ۳ بیماری جدید توسط واکسن “مُدرنا”

هدف‌گیری ۳ بیماری جدید توسط واکسن "مُدرنا"

ارش اف و نقل از نیو اطلسرکت وتکنولوژی “مُدرنا” ا ر واکسن mRNA

این رکت الان واکسن ود را ر روی ویروس “هرپس سیمپلکس”، ویروس “واریسلا وستر”

در اوایل سال 2020 زمانی که ویروس های جدید موسوم به “Shahris-CoV-2” به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و باعث ایجاد یک بیماری همهگیر جهانی شد، دست اندرکاران در توسعه و اکسن کار mRNA دست به کار شدند. چندین دهه کار، این فناوری جدید را برای یک حرکت بزرگ آماده کرده بود و تا پایان همان سال واکسنهای mRNA مخصوص بیماری کووید -19، ایمنی و کارایی فوقالعاده را نشان دادند.

اب در ولید واکسنهای mRNA و ریق ن میلیونها انسان، راه رای راهای اتی دید موار رد. نابراین در الی واضح است این ناوری میوانند واکسن

رکت «مُدرنا» از رکتای وتکنولوژیکی است در ناوری mRNA ام است و ازگی سه دف وسعه دید را اعلام کرد. این سه دف دید رای ساخت واکسن mRNA

بزرگترین هدف جدید اعلام شده برای واکسن mRNA، ضد ویروس “هرپس سیمپلکس” (HSV) است که دو نوع دارد: ویروس HSV-1، ویروسی که دهان را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث تبخال لب می شود و ویروس HSV-2 که منبع بیشتری دارد. ال ناسلی است.

واکسن mRNA شرکت پیشرفته HSV-2 را هدف قرار خواهد داد و این شرکت میگوید که انتظار ایجاد شده توسط آن در برابر تبخال تناسلی، باید تا حدودی در برابر HSV-1 نیز ایجاد کند. ر دو ال ویروس های نهفته ناخته میوند، مین معنی

ویروس HSV-1 بیش از نیمی از جمعیت جهان را آلوده کرده است، در حالی که ویروس HSV-2 شایع ترین بیماری در جهان است که حدود 10 نفر از مردم دنیا به این بیماری مبتلا می شوند. رخی از کارگران مچنین رضاند این بیماری ممکن است در روز ماریا مانند لزایمر ن داشته باشد.

دومین دف اعلام ده وسط «مُدرنا»، ویروس «واریسلا وستر» (VSV) است. این ویروس است ا له مرغان میود و مچنین ویروس نهفته است می تواند سالا س از ونت ابلیه آن باشد. نگامی VSV دوباره ال میود، اعث ایجاد ماری نام «زونا» مود.

هدف قرار دادن بیماری زونا توسط “مدرنا” به دنبال اعلامیه ماه گذشته شرکت “فایزر” اعلام شد که نشان میداد آن شرکت نیز به دنبال توسعه واکسن mRNA برای این بیماری رایج است.

دف نهایی ازه اعلام ده رکت “مُدرنا” این واکسن ر دو نتیژن است: “ایندول مین -دیاکسیژناز”(IDO) و “لیگاند مرگ رنامهریزی ده”(PD-L1).

ر دو مولکول نقش مهمی در رشد سلولهای عمر دارند. mRNA دف واکسن

واکسن mRNA در ابتدا روی سرطان رفته وست ا متاستاتیک و نوعی سرطان ریه به نام «کارسینوم ریه» مایش میود.

«استفان بانسل» مدیر عامل شرکت «مدرنا» گفت: ما متعهد به مقابله با ویروس های نهفته با هدف جلوگیری از بیماری های مادام العمری هستیم که با برنامه های واکسن mRNA خود ایجاد می کند.

وی افزود: ما ا واکسن سرطان دیدمان، مشتاقانه منتظر ررسی این استیم ا میوانم سلول ای T مخصو مای اتی ما روی نههای mRNA ار میند ما دنبال نستیم و ودی

خروج از نسخه موبایل