دانش و سلامت

هشدار بابت تجمعات چهارشنبه‌سوری/ خطرات بیشتر کرونا در بیماران سوخته

بیمارستان سوختگی شهید مطهری ضمن تشریح این مرکز درمانی برای درمان با معالجات سوخته در آخرین سه شنبه سال، تاکید کرد: با توجه به اینکه در این کشور تاکید شده است از اجتماعات است. سوختگی باعث روز سیستم ایمنی میود و رونا میواند در این دسته از افراد رات ری داشته است.

در مصطفی دهمردهای در وگو اِسنا، یک مراجعات سوختگی ارشنبه سوری امسال از ند روز ل از ده است، : نفر م ر اثر انفجار مواد رقه ن ساختن دچار سوختگی ده ود، وت رد.

وی افزود: نوز نمی توانم در مورد دت سیبای امسال نظر داد. اصل اتفاقات احتمالا امروز و رادا رخ می دهد. سال دود مورد مراجعه به وتیا معمولا از میان سانی وند اقدام به ساخت بمب انفجاری رده و

او درباره و امکانات مارستان رایه یک افزایش مراجعات ارشنبه سوری، اکید رد: در مرحله اد لی ات اصی لازم نداریم و امکانات راهم است، ر اکید ما رای راهم ودن ات در مرح س.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای چهارشنبه سوری در بیمارسان سوختگی شهید مطهری، توضیح داد: انواع موادی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد را ذخیره کنید و از طرفی سعی کنید برخی از تختها را خالی نگه دارید و برخی از بخشها را انجام دهید. رای ارشنبه سوری در نظر رفتیم. همچنین متخصصینی که در بیمارستان مستقر نبودند مانند متخصصین گوش و حلق، چشم، ارتوپد و … را در بیمارستان مستقر کردند، شیفت و ساعت کاری کارمندان را افزایش دادند و با بیمارستانهای اطرافمان هم قرارداد بستیم که به ما کمک کنند.

وی با اشاره به این که معمولاً درصد از اعضا در آن با فشار برق قوی میسوزند بیش از قطع عضو بر اثر سوختگی با آتش است، اظهار کرد: سوختگی بر اثر آتش سوزی در چهارشنبه سوری معمولا باعث قطع انگشت یا کمتر قطع دست می شود.

دهمردهای با تاکید بر لزوم از رفتار پرخطر در چهارشنبه سوری، بیان کرد: مانند هرسال توصیه می کنیم مردم مراقب خود و فرزندانشان باشند و سعی کنند اصلاً در این شب در اماکنوغ و پرخطر نروند. ا وجه وجود رونا در ور اکید ما رهیز از اجتماعات است. سوختگی باعث روز سیستم ایمنی میود و رونا میواند در این دسته از افراد رات ری داشته است.

او درباره وشش مهای مراجعه کننده به سوختگی، :

وی در پایان تاکید کرد: توصیه می کنیم در مورد درمان با فردی که دچار سوختگی می شوید، ابتدا با آب 10 یا 15 درجه شستوشو داده و آن محل را با ملحفه تمیز کنید و به سرعت به اولین مرکز درمانی نزدیک به خود مراجعه کنید.

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا