عمومیمجله کسب و کار

چرا باید ردیاب بخریم؟

چرا باید ردیاب بخریم؟ این سؤالی است که ممکن است قبل از خرید ردیاب ذهن تمام دارندگان خودرو را به خود مشغول کرده باشد. به دلیل رشد روزانه قیمت خودرو، این وسیله نقلیه به‌عنوان سرمایه تلقی می‌شود و افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند به‌نوعی سرمایه‌دار به‌حساب می‌آیند.

با توجه به بالا رفتن میزان سرقت خودرو دارندگان این وسیله نقلیه برای ایمن نگه‌داشتن خودروی خود ردیاب را مورد استفاده قرار می‌دهند تا هم یمنی خودرو خود را بالا ببرند و هم در صورت مفقود شدن بتوانند آن را به‌راحتی پیدا کنند.

نگاه کلی به ردیاب خودرو

ردیاب خودرو به‌عنوان یک سیستم حفاظتی برای این وسیله نقلیه استفاده می‌شود. این وسیله یک سیستم موقعیت‌یابی هوشمند است که روی خودرو نصب می‌شوند و موقعیت دقیق آن را به کاربر اطلاع می‌دهد. کاربران قادر هستند با استفاده از این وسیله هرلحظه و هر جا از موقعیت خودروی خود باخبر باشند. البته باید دقت داشته باشید کاربرد ردیاب تنها به موقعیت‌یابی محدود نمی‌شود.

این سیستم دارای دو قسمت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. قسمت سخت‌افزاری ردیاب با ماهواره‌های جی‌پی‌اس ارتباط دارد و شما می‌تواند آن را در هر قسمتی قرار دهید. قسمت نرم‌افزاری این سیستم اطلاعات لازم را برای شما ارسال می‌کند و موقعیت دقیق را به شما اطلاع می‌دهد. این نرم‌افزار به‌عنوان یک رابط میان خودرو و کاربر شناخته می‌شود.

نحوه کار ردیاب| چرا باید ردیاب بخریم؟

در این قسمت از مطلب چرا باید ردیاب بخریم؟ می‌خواهیم شما را با نحوه فعالیت این سیستم آشنا کنیم. ۲۴ ماهواره و الگوریتم به کمک جی‌پی‌اس می‌آیند تا بتواند مکان و سرعت را مشخص کند و بهترین زمان را برای سفرهای هوایی، دریایی و زمینی هماهنگ کند. درباره محل دقیق این 24 ماهواره GPS می‌توان گفت این ماهواره‌ها بر روی مدار متوسط زمین (MEO) در ارتفاع تقریبی 20000 کیلومتری از سطح زمین هستند.

این ماهواره‌ها دو بار در شبانه‌روز یا هر 12 ساعت یک‌دفعه به طور کامل دور زمین می‌چرخند. داده‌هایی که این ماهواره‌ها به زمین ارسال می‌کنند، به‌وسیله 5 ایستگاه زمینی دریافت خواهد شد.

گیرنده با محاسبه اختلاف ‌زمانی که سیگنال از ماهواره ارسال می‌شود و زمانی که سیگنال به‌وسیله گیرنده دریافت می‌شود می‌تواند داده‌های بسیار دقیقی در مورد فاصله میان گیرنده و ماهواره به دست آورد.

وظیفه یک گیرنده GPS این است که سیگنال‌های دریافتی از تمامی ماهواره‌ها را ترکیب کند و موقعیت دقیق آن را به‌وسیله فرآیندی تحت عنوان مثلث ‌بندی به دست آورد. برای اینکه بتواند محل گیرنده را به طور دقیق به دست آورد به سه ماهواره احتیاج دارد، البته اینکه ردیاب به چهار ماهواره متصل شود بهتر است.

خصوصیات اصلی ردیاب خودرو

بعدازاینکه خصوصیات اصلی ردیاب من را متوجه شدید می‌فهمید که چرا باید ردیاب بخریم؟ ردیاب خودرو باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد تا کاربر به‌راحتی به آن اطمینان کند و آن را مورد استفاده قرار دهد. در ادامه قصد داریم به خصوصیات مهم این ردیاب‌ها بپردازیم:

·       ایمنی بسیار بالا

زمانی که از ردیاب برای خودرو خود استفاده می‌کنید می‌توانید به‌راحتی موقعیت مکانی آن را ببینید. با استفاده از نرم‌افزاری که روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده‌اید می‌توانید به‌صورت دقیق خودرو خود را دنبال کند و حتی اگر خودرو شما به سرقت رفت به‌راحتی قادر به یافتن آن خواهید بود؛ بنابراین با استفاده از سیستم احتمال به سرقت رفتن خودرو یا ناپدید شدن آن کاهش می‌یابد و ایمنی وسیله نقلیه شما افزایش خواهد یافت.

·       پیگیری سرقت توسط ردیاب

زمانی که از دزدگیر یا قفل بر روی خودرو خود استفاده می‌کنید سارق به‌راحتی قادر به غیر فعال کردن دزدگیر و باز کردن قفل خواهد بود اما این موضوع در مورد ردیاب‌ها صدق نمی‌کند؛ زیرا ردیاب درون خودرو شما مخفی است و فرد سارق از وجود آن باخبر نیست و تنها کسی که از جای آن خبر دارد خود کاربر است. همچنین دزدگیرها اغلب برای پیشگیری از سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ردیاب در صورت به سرقت رفتن خودرو می‌تواند به پیگیری خودرو بپردازد و آن را پیدا کند.

·       امکان خاموش کردن خودرو به وسیله کنترل از راه دور

درباره اینکه چرا باید ردیاب بخریم؟ باید بگوییم برخی ردیاب‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند موقعیت دقیق خودرو را به شما نشان دهند می‌توانند خودرو شما را خاموش نیز بکنند. شما می‌توانید با استفاده از کنترل از راه دور به‌راحتی خودرو خود را خاموش کنید و نگران به سرقت رفتن آن نباشید.

قیمت ردیاب خودرو| چرا باید ردیاب بخریم؟

قیمت ردیاب خودرو به امکاناتی که دارند وابسته است. به این معنا که ردیاب‌های ساده‌تر قیمت کم‌تری دارند اما ردیاب‌هایی که دارای امکانات کنترل از راه دور هستند دارای قیمت بیشتری هستند. همچنین برند سازنده ردیاب نیز بسیار مهم است.

ممکن است قیمت ردیاب‌های شرکت‌های شناخته شده‌تر و معروف‌تر  بالاتر باشد. شما باید با توجه به بودجه و نیازی که دارید اقدام به خرید ردیاب مناسب خود کنید. زمانی که ردیاب را تهیه کنید و آن را درون خودرو خود قرار دهید متوجه خواهید شد که چرا باید ردیاب بخریم؟

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا