دانش و سلامت

کشف درمانی موثر و جدید برای آسم شدید

سم ماری سیار ایع است و اگر ابل درمان است، اما آیا نیاز به روش های دیدنی رای درمان ن و. اکنون پژوهشگران الجترینیتی” دوبلین مولکول دریافت درمان میوانند دید مک ند.

آسم برگرفته شده از یک واژه یونانی به معنی “نفس نفس زدن” یک بیماری بیماریی رایج مزمن مجاری هوایی است که ویژگی های آن عبارتند از علائم و عودکننده، انسداد برگشت جریان هوا و اسپاسم برونش. نشانهای رایج ن نیز امل س، سرفه و نگی نفس است سهانه سم معروف است.

ور ر این است ماری سم از رکیبی از وامل نتیکی و وامل محیطی ایجاد میود. ن معمولاً ر اساس الگوی لائم، اسخ درمان در ول مان و”دَمسنجی” ا “اسپیرومتری” و میرد.

درمان لائم اد سماً معمولاً ا استفاده از داروهای استنشاقی وتاه اثر ورت میرد. در موارد سیار ممکن است مناسب باشد از ورواستروئیدهای داخل وریدی، “سولفات منیزیم”

اغراض ا ساسیتاها ا لرژنها و محرکا و استفاده از ورتیکواستروئیدهای استنشاقی میلروان مروان مروان

وع سم از دهه ی ابل وجهی افزایش است. در سال ن ا 300 میلیون نفر در سطح آن ماری مبتلا می شوند.

نگی نفس لامت اخص در بیماری های سم، ناشی از بیماری راه های وایی است. سم اساساً ال دن از سیستم ایمنی در اسخ لرژنایی مانند رد و ار، دود، لودگی ا سار مح

تحقیقات گذشته پرورشی به نام «جاکل» را شناسایی کرده است که نقشی کلیدی در ایجاد پاسخهای ایمنی با منبع دادن به سلولهای ایمنی به نام «ماکروفاژها» مبنی بر شناسایی اجسام خارجی دارد. مان اندا این روتئین مهم است، آهی اوقات میوانند م از د باعث ریک ود این امر می تواند در مواردی از شرایط، مانند بیماری «کرون»، «آرتریت روماتوئید» و «آسم» ظاهر شود و بتواند آن را به عنوان درمان های بالقوه برای این موارد در حال ظهور باشد.

اکنون مطالعات الج “ترینیتی” در مطالعه دید ودکنده جک را ناسایی ردهاند وسط ود دن ولید م. این مولکول نوان “ااکونات”(itaconate)

آنون مشخص ده است این مولکول روی روتین “JAK1”

پزشک یک مشتق از “ایتاکونات” به نام “4-OE” را روی مدلهای موش مبتلا به آسم شدید که به درمانهای ضد عفونی پاسخ نمی دهد، آزمایش کردند و مشخص کردند که این مولکول باعث کاهش فعال شدن “Jakl” و کاهش می شود. دت سم در موشا میود.

دکتر «مارا رانتش» نویسنده اصلی مطالعه گفت: «ما امیدواریم که این داروها جدید بر روی سایت‌های پزشکی امکان‌پذیر باشد» به عنوان یک درمان کاملا جدید برای درمان آسم شدید، در جایی که نیاز به درمان‌های جدید وجود دارد، پتانسیل داشته باشند.

این در مجله Cell Metabolism منتشر می شود.

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا