فرهنگ و هنرمجله کسب و کار

5 مهارت فنی-هنری آینده دار در کشورهای اروپایی کدامند؟

 

1- پلتفرم های کم کد

فارستر پیش‌بینی می‌کند که 75 درصد از کل نرم‌افزارهای سازمانی با فناوری کم‌کد در سال 2021 ساخته می‌شوند. برای مثال، در طول همه‌گیری، شرکت‌ها مجبور بودند به راه‌حل‌های کم‌کد (به‌جای منتظر ماندن برای یک ماهه کد اسپرینت) تکیه کنند. با راه حل هایی برای مشکلات مربوط به COVID-19 (به عنوان مثال، افزایش تقاضا). با شروع فروکش کردن همه‌گیری در سال 2022 و پس از آن، نیاز به این امر ادامه خواهد داشت. آموزش طراحی سایت

کد پایین دقیقا چیست؟ کم کد شامل “کدگذاری” با استفاده از رابط کشیدن و رها کردن، قالب های از پیش ساخته شده و سایر عناصر بصری است که زمان بسیار کمتری نسبت به کدنویسی سنتی می گیرد. پلتفرم‌های محبوب کم‌کد عبارتند از Salesforce (شماره 16 در لیست ما)، Shopify، Microsoft Power Apps، Zoho Mendix و IBM Automation Platform.

ایده این است که پلتفرم‌های کم‌کد به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا کارهای پیش پاافتاده را از سر خود بردارند و روی مشکلات چالش‌برانگیزتر تمرکز کنند. همچنین به این معنی است که افرادی با مهارت‌های فنی محدودتر می‌توانند برنامه‌هایی بسازند و تغییراتی در برنامه‌های موجود ایجاد کنند بدون اینکه بدانند چگونه به معنای سنتی کدنویسی کنند. از آنجایی که پیدا کردن توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای شرکت‌ها سخت‌تر است (و ممکن است بودجه استخدام به دلیل همه‌گیری کمتر باشد)، داشتن مهارت‌های کد پایین می‌تواند شما را متمایز کند و در کارتان کارآمدتر باشید.

حقایق سریع در مورد کم کد:

  • سال 2021 توسط بسیاری از کارشناسان صنعت “سال کم کد” نامگذاری شده است
  • انتظار می‌رود بازار کدهای پایین از 10.3 میلیارد دلار در سال 2019 به 187 میلیارد دلار تا سال 2030 افزایش یابد.
  • 72 درصد از توسعه دهندگان با کد پایین برنامه ها را در سه ماه یا کمتر ایجاد می کنند
  • تا سال 2024، پیش بینی می شود که توسعه برنامه های کاربردی با کد پایین مسئول بیش از 65 درصد از فعالیت های توسعه برنامه باشد.

2-زبان های برنامه نویسی به طور کلی

داشتن پایه ای از مهارت های زبان برنامه نویسی می تواند به روش های مختلف درها را به روی شما باز کند.

فهرست مشاغل برتر Glassdoor برای سال 2021 شامل بسیاری از بهترین مشاغل فناوری برای آینده است. توسعه دهنده جاوا بهترین شغل شماره 1 آنهاست، دانشمند داده شماره 2 است، مهندس نرم افزار شماره 9 است. مهندسی فول استک از سال 2015 هر سال 35 درصد رشد استخدام داشته است.

وقتی صحبت از مهارت های خاص می شود، روندهای قابل توجهی وجود دارد:

HTML و CSS ساده‌ترین زبان‌هایی هستند که می‌توانید با آن‌ها شروع کنید، اگر در زمینه کدنویسی تازه کار هستید

پایتون سریع‌ترین زبان در حال رشد و دومین زبان محبوب در GitHub است

جاوا اسکریپت هشت سال متوالی پرکاربردترین زبان برنامه نویسی است

Go بسیار تقاضا دارد، اما عرضه کم است. تنها 7 درصد از توسعه دهندگان اغلب با آن کار می کنند

اسکالا، روبی، تایپ اسکریپت و کاتلین نیز برخی از مهارت های مورد تقاضا با آشنایی نسبتاً کم توسعه دهنده هستند.

البته، زبانی که برای یادگیری بهتر است به اهداف خاص شما بستگی دارد.

امتیاز: مهارت های نرمی که می تواند به شغل فنی شما کمک کند

این روزها، بسیاری از متخصصان فناوری از انجام کارهای انفرادی در اتاقک ها پنهان نیستندآنها در تیم ها کار می کنند. بنابراین، خودآگاهی از مهارت‌های افراد خود مانند ارتباطات، مذاکره، مهارت‌های گوش دادن، ذهن باز و صبر می‌تواند به پیشرفت شغلی شما به اندازه یک گواهینامه جدید کمک کند.

این مهارت‌های نرم همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پای شما را در یک نقش ابتدایی مانند متخصص موفقیت مشتری قرار دهید، جایی که می‌توانید با استفاده از یک محصول فنی، از مشتریان پشتیبانی کنید. شما به طور بالقوه می توانید از این دانش محصول به نفع خود استفاده کنید، در حالی که مهارت های فنی مرتبط را با هدف انتقال دپارتمان مطالعه می کنید.

از آنجایی که هوش مصنوعی و رباتیک قادر به خودکارسازی وظایف بیشتر می‌شوند، می‌تواند به شما کمک کند که در حوزه‌های منحصربه‌فرد انسانی که به خلاقیت، همدلی، تفکر انتقادی، داستان سرایی و غیره نیاز دارند، متخصص شوید.

حتی اگر برای یکی از این نقش‌ها تیراندازی نمی‌کنید، گذراندن دوره‌هایی برای یادگیری مهارت‌های مربوطه می‌تواند به روش‌هایی که حتی پیش‌بینی نمی‌کنید برای شما مفید باشد!

چرا باید در سال 2022 یک مهارت مورد نیاز را یاد بگیرم؟

دلایل زیادی برای یادگیری یک مهارت فنی مورد تقاضا وجود دارد. اول، خوب مورد تقاضا است! کارفرمایان فعالانه به دنبال افرادی با این مهارت ها هستند، بنابراین داشتن آنها می تواند فرصت های بیشتری را برای شما باز کند. دوم، اگر یک مهارت فنی مورد تقاضا را می دانید که می تواند شغل فعلی شما را تقویت کند، می تواند به شما برتری نسبت به سایرین در بازار کار بدهد. سوم، مهارت های مورد تقاضا معمولاً با حقوق های بالا همراه است!

کدام مهارت فنی برتر را باید یاد بگیرم؟

تصمیم گیری برای یادگیری کدام مهارت فنی، به خصوص با گزینه های زیاد، می تواند دشوار باشد. چند راه برای محدود کردن آن عبارتند از:

  • فکر کردن به آنچه واقعاً از آن لذت می برید برای مثال، اگر دوست دارید با ربات ها کار کنید، یادگیری رباتیک یا هوش مصنوعی یک گزینه عالی خواهد بود!
  • به طور طبیعی در چه چیزی خوب هستید؟ ریاضی تو خوبه؟ آیا از مدیریت افراد لذت می برید؟ همه اینها می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.
  • مهارت‌هایی را که در حال حاضر دارید و نحوه انتقال آنها به یک حرفه جدید مهارت جدید را در نظر بگیرید.
  • چقدر سریع می خواهید وارد یک حرفه جدید شوید یادگیری برخی از مهارت ها بیشتر از سایر مهارت ها طول می کشد، بنابراین چقدر مایلید که متعهد شوید؟
  • امیدوارید چه حقوقی بگیرید؟ باز هم، برخی از مهارت‌ها در مقایسه با سایر مهارت‌ها با دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند، اما این ممکن است برای شما چندان مهم نباشد.
  • شغل رویایی شما چیست”؟ چه شغلی را هدف نهایی خود می بینید؟ به شغل ایده آل خود فکر کنید و تمام مهارت هایی را که برای رسیدن به آن رویا نیاز دارید یادداشت کنید.

کدام مهارت‌های فنی برتر آینده‌دار هستند؟

از آنجایی که دنیای فناوری دائماً در حال تغییر است، نمی‌توان با اطمینان گفت که کدام مهارت‌های آماده برای آینده برای طولانی‌ترین زمان مورد تقاضا خواهند بود. با این حال، هر یک از مهارت‌های موجود در این فهرست به همان اندازه که می‌توانید به دست آورید، «اثبات آینده» هستند. حتی اگر هر یک از این مهارت‌های فنی منسوخ شود، همچنان می‌توانید آنچه را که در مورد هر مهارت می‌دانید به سایر حوزه‌های فناوری ببرید و آن‌ها را در صنایع شغل‌های دیگر به کار ببرید.

آیا به هر حال ربات هاکامپیوترها تمام مشاغل ما را تصاحب نمی کنند؟

ممکن است به نظر برسد که ربات‌ها کامپیوترها مشاغل انسانی را تصاحب می‌کنند  ماشین‌های خودران، چت‌بات‌های خرده‌فروشی و غیره  اما کاملاً اینطور نیست! هنوز هم انسان‌هایی پشت ماشین‌های بدون راننده، چت‌بات‌ها و دیگر انواع اتوماسیون وجود دارند. در واقع مشاغل فنی بیشتری ایجاد کرده است! بهترین آموزشگاه موسیقی

بر اساس گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد، تا سال 2025، 85 میلیون شغل با ماشین های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد. این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما همان گزارش بیان می کند که تا همان سال 97 میلیون شغل جدید به دلیل هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد.

 

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا