نماد سایت مجله ایرانی

6 نکته مفید برای متمرکز ماندن در منزل

6 نکته مفید برای متمرکز ماندن در منزل

6 نکته مفید برای متمرکز ماندن در منزل

در دنیای همیشه متصل امروزی، متمرکز ماندن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. درود خدمت عزیزان برنامه نویس،در این مقاله میخوایم کمی به خودمون بپردازیم و شرایط روحی و روانی خودمون رو در هنگام کد نویسی به نحوی عالی ارتقا دهیم. آموزش css

حواس پرتی فقط یک کلیک با شما فاصله دارد و خیلی آسان است که خود را بی خیال در حال پیمایش رسانه های اجتماعی یا خارج شدن از کار بیابید.

توانایی تمرکز نیاز به تلاش ذهنی دارد. این مانند یک عضله است، هر چه بیشتر روی آن کار کنید، تمرکز شما قوی تر می شود. توانایی تمرکز بهتر ممکن است یک شبه اتفاق نیفتد و به احتمال زیاد شامل تغییراتی در عادات روزانه شما خواهد بود.

در اینجا چند نکته برای توسعه تمرکز شما وجود دارد.

1. از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید:

برای شروع، حذف عوامل حواس پرتی برای تمرکز مهم است. در حالی که اجتناب کامل از آنها تقریبا غیرممکن است، برای کاهش حضور آنها با چند نکته ساده شروع کنید:

• به یک فضای ساکت حرکت کنید

• اعلان ها را در تلفن خود خاموش کنید یا آن را روی حالت مزاحم نشوید قرار دهید:

• با همکاران یا همکلاسی های خود انتظارات خود را تعیین کنید – به آنها بگویید که سعی می کنید تمرکز کنید

• اگر در دفتر هستید درب را ببندید.

2. محدودیت هایی را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید:

اگر دائماً متوجه می‌شوید که هر 10 دقیقه یک بار گوشی خود را برمی‌دارید تا در رسانه‌های اجتماعی پیمایش کنید، ممکن است بخواهید به تنظیم محدودیت‌های زمانی در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی خود فکر کنید. برای کاربران آیفون، می‌توانید محدودیت‌های برنامه را در تنظیمات گوشی خود در قسمت «زمان صفحه» تنظیم کنید. همچنین برنامه های محبوبی وجود دارند که برای تلفن، تبلت و رایانه شما کار می کنند و به تعیین محدودیت در رسانه های اجتماعی کمک می کنند. رایج ترین آنها Freedom، AppBlock، FocusMe و Focus (1) هستند.

3. به بدن خود سوخت دهید:

حفظ تمرکز و تمرکز در طول روز کلید بهره وری است و یکی از مهم ترین عوامل موثر در آن مواد غذایی است که بدن خود را با آن تامین می کنیم. مغز از 2 درصد وزن یک بزرگسال تشکیل شده است، اما از 20 درصد انرژی تولید شده توسط بدن استفاده می کند. اگر مغز خود را با مواد مغذی مناسب تغذیه نکنید، علائم مختلفی از جمله مشکلات حافظه، خستگی و مشکلات تمرکز را احساس خواهید کرد (4).

غذاهایی که مغز و تمرکز شما را بهینه می کنند عبارتند از:

• چربی های سالم مانند سالمون، آجیل و آووکادو

• انواع توت ها مانند بلوبری و شاه توت

• آب آب آب!

• سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کلم بروکلی

4. خواب کافی داشته باشید:

خواب، یادگیری و حافظه همه دست به دست هم می دهند. تحقیقات نشان می دهد که خواب به دو روش واضح به یادگیری و حافظه کمک می کند. اولا، یک فرد کم خواب نمی تواند توجه را به طور مطلوب متمرکز کند و بنابراین نمی تواند به طور موثر یاد بگیرد. دوم اینکه خواب خود نقشی در حافظه دارد که برای یادگیری اطلاعات جدید ضروری است .

CDC توصیه می کند که بزرگسالان 16 تا 60 ساله حداقل 7 ساعت در شبانه روز بخوابند. آنها عادات زیر را ارائه می دهند که می تواند به شما در بهبود سلامت خواب کمک کند:

• زمان خواب ثابتی را تنظیم کنید. هر شب در ساعت معینی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید، از جمله آخر هفته ها

• مطمئن شوید که اتاق خواب شما ساکت، تاریک، آرامش بخش و در دمایی راحت است

• وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، کامپیوتر و تلفن های هوشمند را از اتاق خواب خارج کنید

• از خوردن وعده های غذایی زیاد، کافئین و الکل قبل از خواب خودداری کنید

• یکم ورزش کن. فعالیت بدنی در طول روز می تواند به شما کمک کند که شب راحت تر به خواب بروید. چه در باشگاه باشید و چه در خارج از خانه ورزش می‌کنید، اسنپ فیتنس از حمایتی برخوردار است که می‌خواهید بدنتان را در حرکت نگه دارید! برای شروع یک باشگاه نزدیک خود پیدا کنید!

5. فهرستی از کارها تهیه کنید:

زندگی پرمشغله است و انباشته شدن کارها آسان است، و گاهی اوقات دانستن از کجا شروع کردن را سخت می کند.

خبر خوب؟ مطالعات نشان می دهد که عمل ساده نوشتن وظایف روزانه می تواند بهره وری را افزایش دهد. بعد از اینکه لیست خود را نوشتید، مهمترین کارها را در بالا قرار دهید و موارد زیر را از اولویت رتبه بندی کنید. و بله – کاملاً اشکالی ندارد که چیزی را به لیست کارهای خود اضافه کنید تا بتوانید آن را خط بزنید!

6. حرکت کنید!

سعی کنید بلند شوید و بدن خود را حرکت دهید. حتی اگر در یک پیاده روی 10 دقیقه ای بین جلسات یا کارهای روزانه مخفیانه باشد. تمام حرکات معتبر است! حرکت دادن بدن به کاهش استرس کمک می کند و شما را سرحال نگه می دارد تا بتوانید برای خواسته های روز انگیزه خود را حفظ کنید.

بنابراین دفعه بعد که متوجه شدید تمام اولویت‌هایتان غرق شده‌اید یا به سادگی احساس می‌کنید انگیزه ندارید، می‌توانید این نکات و ترفندها را تمرین کنید تا به شما کمک کند در مسیر خود باقی بمانید و روزتان را خراب کنید! آموزش طراحی سایت

خروج از نسخه موبایل