اجتماع

سرکرده شبکه بزرگ قمار اینترنتی فرار کرد، همدستانش به دردسر افتادند

اعضای یک شبکه بزرگ قمار اینترنتی در حالی محاکمه شدند که مدعی هستند سرشبکه قمار همراه همسرش و پول‌ها به ترکیه گریختند.

سرکرده شبکه بزرگ قمار اینترنتی فرار کرد، همدستانش به دردسر افتادند

اعتمادآنلاین |چهار عضو یک شبکه بزرگ قمار اینترنتی و سایت بازی انفجار که نقش سیاهی‌لشکر را برای سرکرده‌های این باند داشتند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به زندان محکوم شدند. متهمان مدعی شدند سرشبکه قمار همراه همسرش و پول‌ها به ترکیه گریختند و آنها به دردسر افتادند.

به گزارش «جام‌جم»، چندی قبل ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند سرشبکه‌های سایت‌های شرط‌بندی با اجیرکردن افرادی در ایران سه هدف را با کمک سه گروه از همدستان‌شان دنبال می‌کنند‌. گروهی تبلیغات این سایت‌ها را در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام برای جذب مخاطب انجام می‌دادند.

گروه دوم پول‌های به‌دست ‌آمده از راه قمار را پولشویی کرده و گروه آخر با نفوذ به شرکت‌های ارائه درگاه بانکی برای انتقال پول در سایت، درگاه‌های رسمی می‌گرفتند. با تحقیقات در این رابطه اعضای این شبکه‌فعال در ایران توسط مأموران امنیتی شناسایی شد‌ند. این شبکه زیرمجموعه یکی از شاخ‌های مجازی فعالیت می‌کرد که با دستگیری این متهمان و اعترافات آنها، این شاخ مجازی هم تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت.

پس از برخورد گسترده با این شبکه‌های قمار، بازار سایت‌های شرط‌بندی کساد شد. سه زن و دو مرد که برای این سایت تبلیغ و پولشویی می‌کردند در عملیات ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. متهمان در حالی در شعبه هشتم پای میز محاکمه قرار گرفتند که در آخرین دفاع، خود را بی‌گناه دانسته و مدعی شدند سرشبکه قمار که همراه همسرش در ترکیه زندگی می‌کند و برخی مدیران بالادستی خود یا بانک‌مرکزی مقصران ماجرا هستند.

یکی از متهمان در دفاعیات خود گفت: «در مورد تبلیغ سایت قمار من فقط نقش واسطه را داشتم‌. فردی تبلیغ را برای من ارسال کرد و من آن را برای کانال و صفحات اینستاگرام فرستادم‌. کسی که تبلیغ را فرستاده و کسی که منتشر کرده الان آزادند و من واسطه را دستگیر کردند. پول‌ها به حساب سرشبکه و همسرش واریز شده و آنها با پول‌ها به ترکیه گریختند و ما را گرفتار کردند.»

متهم دیگر هم مدعی شد: «اتهام من پولشویی است درحالی‌که من پول‌ها را کثیف می‌کردم. آن زمان خانه‌ای لاکچری داشتم اما مثل کارتن‌خواب‌ها در آن زندگی می‌کردم. هرچه پول به‌دست ‌می‌آوردم کوکائین گرمی سه‌میلیون تومان می‌کشیدم.»

سه متهم زن هم براساس کیفرخواست نقش ایجاد درگاه بانکی برای شبکه قمار را به‌عهده داشتند که در دادگاه منکر این اتهام شدند.

پس از آخرین دفاع متهمان، قضات وارد شور شده و یکی از متهمان زن را تبرئه کرده و چهار متهم دیگر را به حبس محکوم کردند.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا