اقتصادی

مهارت آموزی مهم‌ترین راه ایجاد اشتغال است

مجله ایرانی/لرستان معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش‌های فنی و مهارت‌آموزی، مهمترین راه ایجاد اشتغال است و سازمان فنی و حرفه‌ای رسالت تأثیرگذاری در این حوزه دارد.

محمود کریمی‌ بیرانوند امروز (۲۳ آذر ماه) در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی باید متناسب با بازار کار و در راستای اشتغال متقاضیان ارائه شود، اظهار کرد: نیازسنجی مراکز آموزشی در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر با توجه به نیاز بازارهای کار می‌تواند هم یک سرمایه گذاری روی نیروی انسانی دارای مهارت باشد و هم نیاز واحدهای اقتصادی به کارجوی ماهر را رفع کند و اشتغال را در کشور رونق دهد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به مردم، تلاش برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه مراکز مردمی برای این آموزش‌ها و کمک به آموزش اشتغال خانگی و چرخه کامل آموزش‌ها که منجر به تولید جامع در تولید و خدمات می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمام تلاش وزارتخانه و شخص وزیر برای کمک به ارتقای سطح آموزش‌ها، به‌روز کردن تجهیزات و حمایت از افرادی که آموزش‌های مهارتی را در این مراکز دیده‌اند با پرداخت تسهیلات و دیگر امکانات است.

او سپس در جمع دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای حضور یافت و با گفت‌وگو با آنها با مسائل، مشکلات و نظرهای‌شان آشنا شد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا