دانش و سلامت

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند تا طرحی را برای معرفی یک دوز از واکسن Kwid 19 به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر، مانند بسیاری از کشورهای غربی، در نظر بگیرد. با این حال، تمرکز مقامات کشور عمدتاً بر تکمیل تزریق دو دوز این واکسن به 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) است.

طبق داده‌های رسمی، ۸۱ درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند و ۴۳ درصد هر دو را دریافت کرده‌اند. اما هنوز واکسیناسیون برای افراد زیر 18 سال در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون این است که با تکمیل برنامه تزریق دو دوز، مصونیت COVID-19 را برای بزرگسالان در این کشور فراهم کند.

به گفته مقامات هندی، با توجه به اینکه اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند، تزریق دو دوز واکسن کرونا کافی است.

با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که این تصمیمات هنوز نهایی نشده است و مذاکرات بین مسئولان برای تصمیم گیری نهایی در جریان است.

براساس آمارهای رسمی، هند بالاترین میزان بروز و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در ماه های آوریل و مه در جهان گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، نزدیک به 70 درصد از جمعیت هند تا جولای 2021 است. آنها به کووید 19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 465000 مورد مرگ و میر ناشی از عوارض ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا