اقتصادی

سقوط آزاد طلا رقم خورد/ بدترین عملکرد طلا در ۷ ماه گذشته

به گزارش رویترز، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و بیشترین کاهش ماهانه از ماه فوریه تاکنون را ثبت کرد.

قیمت طلا به علت چشم‌انداز بالا ماندن نرخ بهره برای مدت بیشتر در آستانه انتشار نرخ تورم این کشور، در نزدیکی کمترین رقم ۶ ماه گذشته در نوسان بود.

هر اونس طلا با ۱۶ دلار و ۲۴ سنت کاهش ۱۸۴۸.۶۳ دلار فروخته شد. طلا طی ماه سپتامبر نزدیک به ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و دومین ماه متوالی کاهشی را ثبت کرد.

ارزش دلار در بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۱۶ سال گذشته بود که فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کردند.

سرعت رشد اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه دوم نسبتا ثابت بود و به نظر می‌رسد فعالیت (اقتصادی) در این سه‌ماهه سوم شتاب گرفته است.

توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند روز پنجشنبه گفت، مشخص نیست در ماه‌های آینده آیا تغییرات سیاست پولی بیشتری نیاز باشد یا نه.

هرچه نرخ بهره بالاتر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است افزایش می‌یابد، زیرا طلا با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و دارایی بدون بهره است.

۲۲۳۲۲۵

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا