اقتصادی

رونمایی از سامانه‌ای جدید، در جهت رفع دغدغه فعالان بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ در این شرکت و راه‌اندازی چندین سامانه در جهت رفاه بیشتر سهامداران، از ایجاد تغییر در سامانه‌ی پس از معاملاتِ بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد در این راستا، در تلاشیم تا سهامداران با دغدغه و ملاحظات کمتری به فعالیت خود در بازار سرمایه ادامه دهند و براین اساس بخشی از دغدغه‌ سهامداران برطرف خواهد شد.

به گزارش مجله ایرانی، محمد باغستانی ضمن اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه تمکن مالی (سامانه گواه) از جمله اقدامات صورت گرفته در شرکت سپرده گذاری در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: در حدود ۱۲ هزار پرونده تمکن مالی صادر شد. همچنین رونمایی از سامانه پذیره‌نویسی حق تقدم الکترونیک بود که بیش از ۵۷ ناشر، فرآیند پذیره‌نویسی حق تقدم خود را بصورت تماماً الکترونیکی به ثبت رساندند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: از سو یدگر می‌توان به رونمایی از سامانه میراث در آبان ماه نیز از دیگر اقدامات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بوده است که براساس آن، در چهار ماهه پایانی سال، بالغ بر ۳۶۰ هزار پرونده‌ ورثه‌ی فوتی به ورثه منتقل و سود آن نیز واریز شد.

وی خاظر نشان کرد: پس از مصوبه شورای عالی بورس، با پیگیری‌هایی که از ۳۶ شرکت ناشر صورت گرفت، توانستیم در ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲، سود بالغ بر ۴۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت را پرداخت کنیم.

باغستانی با بیان اینکه حدود هشت ناشر، سود سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ سهام عدالت خود را واریز نکرده‌اند، گفت: مابقی مبالغ پس از تامین وجه از سوی ناشران، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی تصریح کرد: در تلاش هستیم که در سال از جاری (۱۴۰۳) سامانه‌ی پس از معاملاتِ بازار سرمایه را تغییر داده و از سامانه‌ی جدید رونمایی کنیم تا فعالان بازار سرمایه بتوانند با دغدغه و ملاحظات کمتری به فعالیت خود در بازار سرماهی ادامه دهند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا