نماد سایت مجله ایرانی

چگونه در بازی مرد عنکبوتی لباس بگیریم؟

بازی Spider-Man: Miles Moralesو لباس شخصیت محبوب آن

در مجموع، بازی  شامل 19 لباس متفاوت برای شخصیت اصلی بازی است. در این نوشتار، شما با یک لیست، تصاویر و ، همچنین، توضیحات مناسب هرکدام در رابطه با چگونگی پیدا کردن آیتم و قابلیت‌هایی که آزاد می‌شوند، رو‌به‌رو می‌شوید. در ادامه با راهنمای پیدا کردن لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morales همراه ما باشید.

برای خرید لباس مرد عنکبوتی میتوانید از خرید آنلاین فروشگاه میلی جون استفاده کنید.

خوشبختانه، پس از انجام چند مرحله از بخش داستانی بازی Spider-Man: Miles Morales، می‌توان برخی از این لباس‌ها را برای شخصیت اصلی ساخت. همچنین، لباس‌های بیشتری نیز پس از ارتقای سطح مرد عنکبوتی در دسترس قرار می‌گیرند. اما برخی از لباس‌ها، فقط با به‌دست آوردن آیتم‌هایی خاص یا آزاد کردن بخش‌های مخفی به‌دست می‌آیند.

بسیاری از این لباس‌ها، باعث آزاد شدن Suit Modها می‌شوند که باعث فعال شدن قابلیت‌هایی مستقل از لباسی که پوشیده‌اید، می‌شوند. پس از آزاد شدن هرکدام از این‌ها، می‌توان حالت the Suit per Visor را فعال کرد که می‌تواند با هر لباسی که تاکنون آزاد کرده‌اید، هماهنگ شود. به دلیل اینکه قابلیت‌هایی که لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morals آزاد می‌کنند، کاملاً جدا و مستقل از درخت مهارت بازی هستند، باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشت و ما نیز در راهنمای پیدا کردن لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morales همین کار را کرده‌ایم.

Token و انواع آن در بازی

برای ساخت لباس‌های بازی، شما به ترکیبی از Token‌های مختلف نیاز دارید که واحدهای مهمی از مواد مورد نیاز برای ساخت آیتم‌ها و ارتقای آیتم‌ها هستند. این واحدها نیز از طریق انجام فعالیت‌ها و رسیدن به اهداف مختلف در شهر به‌دست می‌آیند. در بازی Spider-Man: Miles Morals به‌طور کلی دو نوع Token وجود دارد:

Activity Tokens: برای به‌دست آوردن این واحد، باید از انجام خلاف در شهر جلوگیری کنید، کپسول‌های زمانی را بیابید، مراحل فرعی را انجام بدهید و از فعالیت‌های جانبی و اتفاقی در سرتاسر شهر غافل نشوید. همچنین، در بسیاری از مراحل و فعالیت‌ها، چالش‌های فرعی وجود دارد که با انجام آن‌ها، چند واحد به صورت جایزه دریافت می‌کنید.

Technology Tokens: برای به‌دست آوردن این واحد، باید کش‌‌های (Cache) مخفی زیرزمینی را در سرتاسر شهر و همچنین پایگاه‌های دشمن پیدا کنید.

قبل از این که سراغ لیست لباس های بازی Spider-Man: Miles Morales برویم، پیشنهاد می‌کنیم که سری به بزنید. نکات مهمی وجود دارند که ما هم آرزو داشتیم کاش قبل از اجرای بازی از آن‌ها خبر داشتیم تا بتوانیم تجربه بهتری داشته باشیم. به همین دلیل یک راهنمای مقدماتی برای شما نوشتیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن سفر خود را در این بازی آغاز کنید.

لباس‌های موجود در بازی Spider-Man: Miles Morales کدامند؟

در ادامه، لیستی کامل از لباس‌های موجود در بازی Spider-Man: Miles Morales را به همراه راهنمای دریافت و اطلاعات بیشتر دریافت می‌کنید.

آیتم Sportswear Suit

Sportswear Suit

مرد عنکبوتی در این بازی کارش را با این لباس شروع می‌کند؛ بنابراین، این لباس به‌صورت پیش‌فرض از ابتدا در دسترس بازیکنان قرار دارد. یک لباس کاملاً اقتصادی که شامل یک هودی قرمزرنگ و یک ژاکت آبی، به‌همراه دست‌کش‌های نصف‌ و نیمه و شلوار ورزشی می‌شود. با توجه به این‌که این لباس به‌صورت پیش‌فرض در دسترس شما قرار داد، قابلیت خاصی برای این آیتم تعیین نشده است.

لباس Great Responsibility

Great Responsibility Suit

یک هدیه عنکبوتی از طرف پیتر پارکر به مایلز مورالز در بازی Spider-Man: Miles Morales. لباسی که به‌سختی انداره مایلز می‌شود، یادآور لباس قدیمی و طرح‌های اولیه مرد عنکبوتی است پیش از اینکه لباس حرفه‌ای خودش را با طرح‌های سفید بسازد. نام این لباس اشاره‌ای است به یکی از جملات معروف پیتر پارکر یعنی: «با قدرت زیاد، مسئولیت زیاد هم به‌وجود می‌آید.»

 خرید ست ایفای نقش مرد عنکبوتی با قیمت ویژه، کیفیت بالا و طراحی زیبا.

Homemade Suit

همان‌طور که از نام‌اش پیداست، این لباس یکی از ساده‌ترین‌ها در طراحی برای مرد عنکبوتی است و مورد بعدی در راهنمای پیدا کردن لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morales ماست. لباسی جمع و جورتر از Sportswear Suit که شامل یک ماسک مشکی کامل، با یک عینک ساده و یک لوگوی عجله‌ای طراحی شده روی آن. قابلیت این لباس به شما این امکان را می‌دهد که دمیج یا آسیب بیشتری در پرتاب وسایل به دشمن ایجاد کنید و بر قدرت ضربات مرد عنکبوتی اضافه کنید؛ به‌خصوص در ابتدای بازی که مشخصاً شکست دشمنان کمی دشوارتر است.

T.R.A.C.K. Suit

آیتم T.R.A.C.K Suit که با نام تخصصی Time Response Activated Circuit Kinetic Suit نیز شناخته می‌شود، یک طراحی لباس یگانه و خاص توسط هنرمند و طراح کامیک بوکی، آقای خاویر گارون (Javier Garrón) است. این لباس تقریباً یک قرینه برای لباسی کلاسیک به همین شکل است که بخش عمده‌اش حالا به‌جای مشکی، از رنگ سفید تشکیل شده است.
قابلیت ویژه این لباس آسیب حاصل از حملات دوربرد دشمن را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد که تا زمان یادگیری فنون کامل بازی Spider-Man: Miles Morales و جاخالی دادن از تفنگ‌ها، یک وسیله دفاع عالی درمقابل سلاح‌های دشمنان است.

Animated Suit

این لباس هم مثل لباس انیمیشنی که در بازی قبلی دیدیم، به مایلز مورالز حالتی به‌اصطلاح سل‌شید و خاص می‌دهد که براساس طراحی‌های قبلی از این شخصیت در کامیک بوک‌ها و برنامه‌های مختلف ایجاد شده. البته این لباس نباید با لباس مخصوص Spider-verse suit اشتباه گرفته شود. قابلیت ویژه این لباس، یعنی تارهای قوی‌تر، به شما مهلت بیشتری برای رودررویی با گروه‌های مبارزان و دشمنان می‌دهد که در مبارزات شلوغ به‌شدت حائز اهمیت می‌شود.

آیتم Brooklyn Visions Academy Suit

Brooklyn Visions Academy Suit

این آیتم راهنمای پیدا کردن لباس‌های بازی Spider-Man: Miles Morales یک لباس نیست و بلکه یک طراحی جدید روی لباس کلاسیک و اولیه مایلز مورالز در بازی Spider-Man: Miles Morales است؛ با اضافه شدن یک کوله‌پشتی و ژاکت مدرسه.

 به یاد روزهایی طراحی شده‌اند که جرم و جنایت حتی زمانی که کلاس درس‌تان دیر شده هم تمام نمی‌شوند. قابلیت این لباس، به شما این اجازه را می‌دهد که با انجام چند تردستی در هوا (Trick) که قابلیت آن در طول بازی توسط بازیکن آزاد می‌شود، آیتم Venom بیشتری کسب کنید. این قابلیت اگرچه در میدان نبرد به‌صورت آنی مفید نیست، اما برای پرکردن توانایی‌های از دست رفته مایلز میان مبارزات و مراحل متفاوت به‌شدت مفید ظاهر می‌شود.

Crimson Cowl Suit

یک لباس کاملاً قرمز با یک کلاه که از ابرقهرمانی با همین نام الهام گرفته شده. قابلیت این لباس به شما اجازه می‌دهد تا حملاتی از فاصله دور برپایه تازهای مرد عنکبوتی به دشمن وارد کنید، بدون اینکه باقی افراد دشمن از حضورتان مطلع شوند. در این صورت، دیگر نیازی به نزدیک شدن به آن‌ها ندارید.

S.T.R.I.K.E. Suit

لباس مذکور، به معنی حضور مایلز به‌عنوان مأمور نیروهای S.T.R.I.K.E است. نیروهای مخصوص انگلستان که نسخه مشابه نیروهای S.H.I.E.L.D در آمریکای شمالی است. یک لباس محافظت شده با دست‌کش‌هایی به مراتب قوی‌تر. قابلیت این لباس به شما این امکان را می‌دهد که در شرایط حساس وقتی میزان سلامتی مایلز در حال سقوط است، قدرت تولید آیتم‌های حیاتی Venom را افزایش بدهد تا با افزایش سرعت تولید Venom از معرکه نجات پیدا کنید.

The End Suit

این لباس شامل یک شلوار طرح نظامی ساده و یک ژاکت جلوباز تشکیل شده که طرحی بافتنی و باکیفیت دارد. استفاده از قابلیت این لباس باعث می‌شود تا در شرایط مخفی‌کاری، استقامت و توانایی‌های خود را حتی وقتی حرکت نمی‌کنید نگه دارید؛ مخصوصاً وقتی حوصله به خرج دهید و برای پیش آمدن شرایط خوب صبر کنید تا فرصت حمله مخفیانه فراهم شود. یادتان باشد که بازی Spider-Man: Miles Morales تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد.

Miles Morales 2099 Suit

لباس مذکور بر اساس کامیک معروف Spider-Man 2099 طراحی شده است. لباسی که از یک طراحی آینده‌نگرانه برای لباس‌های اسپایدرمن روی آن خبر می‌دهد که با یک کلاه مختصر و چشمانی آبی و سفید روشن همراه شده است. قابلیت ویژه این لباس یک وسیله دفاعی عالی برای مقابله با گروه‌های Roxxon است که نارنجک‌های مخصوصی برای محدود کردن قابلیت‌های Venom مرد عنکبوتی دارند. این قابلیت اثرات این نارنجک‌ها را کاهش می‌دهد و قابلیت درمان سریع شما را آزاد نگه می‌دارد.

آیتم Into the Spider-Verse Suit

Into the Spider-Verse Suit

لباسی طراحی شده که مایلز را در انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-verse نشان می‌داد اکنون در بازی بازی Spider-Man: Miles Morales نیز فراهم است. با طراحی‌های اضافه و دقیق طرح سل‌شید و رنگ‌آمیزی اسپری‌گونه و بهبود یافته. قابلیت ویژه این لباس بیشتر بصری است و به مایلز این اجازه را می‌دهد تا حرکاتی شبیه به حرکات موجود در انیمیشن داشته باشد. این قابلیت به نسبت، فریم ریت شخصیت بازی را پایین می‌آورد تا شبیه به انیمیشن مذکور باشد. حمله به دشمنان نیز با افکت‌های صوتی موجود در انیمیشن هماهنگی دارند.

لباس Classic Suit

Classic Suit

یکی از زیباترین لباس‌های مایلز در بازی بازی Spider-Man: Miles Morales و آیتم نمادینی که به یاد می‌ماند. لباسی که او را از پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی محافط هارلم جدا می‌کند. قابلیت ویژه این لباس بیشتر برای مبارزه با دزدان و خلاف‌کاران زیرزمینی به کار می‌آید؛ زمانی که با گرفتن سلاح‌های دشمنان یا پرتاب کردن آن‌ها یک موج الکتریکی سهمگین برعلیه دشمنان ایجاد می‌شود.

آیتم Uptown Pride Suit

Uptown Pride Suit

با انجام تمامی فعالیت‌های ریز و جانبی که در منطقه منهتن به شما داده شده، مردم منطقه برای قدردانی از شما یک دست لباس کلاسیک و زیبا با طرح‌های طلایی به جای قرمز هدیه می‌دهند.

آیتم Winter Suit

Winter Suit

یک طرح دیگر برگرفته از لباس کلاسیک مایلز مورالز. این لباس شامل هدایا و آیتم‌های کوچک و بزرگی می‌شود که مایلز از دوستانش هدیه گرفته است که شامل یک کلاه، یک محافظ گوش، دستکش و جوراب‌های مخصوص است که در یک طراحی خاص با یکدیگر ترکیب شده‌اند. همچنین مایلز یک شال‌گردن روی این لباس می‌گذارد که درهنگام تاربازی در سراسر نقشه بازی Spider-Man: Miles Morales، مدام همراه شماست!

آیتم Miles Morales 2020 Suit

Miles Morales 2020 Suit

با انجام تمامی چالش‌های hologram که توسط پیتر پارکر به شما داده می‌شود، مایلز می‌تواند یک لباس آینده‌نگرانه را آزاد کند که طرحی امروزی دارد و شامل یک کلاه مخصوص با صفحه نمایش LED و هدفون‌های نو می‌شود که همه درون لباس تعبیه شده‌اند.

لباس Programmable Matter Suit

Programmable Matter Suit

پس از یافتن تمامی آزمایشگاه‌های Roxxon و مخفی‌گاه‌های زیرزمینی در سرتاسر نقشه بازی Spider-Man: Miles Morales، شما با یک مرحله فرعی کوتاه روبه‌رو می‎شوید که لباس مایلز را به آیتم shifting matter suit تبدیل می‌کند؛ با استفاده از همان تکنولوژی که قبل‌تر شخصیت Tinkerer استفاده می‌کرد. همچنین استفاده از این لباس، حرکات مخصوصی برای حمله و از پای درآوردن دشمنان اضافه می‌کند که شباهت این لباس را به لباس Iron Spider Outfit بیشتر می‌کند.

آیتم Purple Reign Suit

Purple Reign Suit

پس از یافتن تمامی نمونه‌های صوتی آرون دیویس (Aaron Davis) در سرتاسر منهاتان، مرحله نام‌برده را انجام دهید تا یک طرح الهام گرفته شده از شخصیت Prowler را به لباس مرد عنکبوتی با همان طرح‌های سبز و بنفش و ریزه‌کاری‌های روی انگشتان اضافه کنید.

آیتم Bodega Cat Suit

Bodega Cat Suit

پس از به پایان رساندن بخش داستانی بازی بازی Spider-Man: Miles Morales، مطمئن شوید که مرحله فرعی که در آن، با مرد عنکبوتی گربه‌ای روبه‎رو می‎شوید را انجام داده‌اید. سپس از شما خواسته می‌شود تا برگردید و به‌همراه این گربه و این لباس گشت‌زنی کنید. به عبارتی دیگر این لباس یک طراحی اضافی روی لباس Homemade Suit مرد عنکبوتی است تا مرد عنکبوتی گربه‌ای بتواند به راحتی با آن حرکت کند. همچنین ممکن است او در جریان مبارزات به کمک شما بیاید.

آیتم Spider-Training Suit

Spider-Training Suit

این لباس تنها در صورتی قابل ساخت است که حالت نیوگیم پلاس بازی را آغاز کرده باشید. بنابراین باید ابتدا یک بار بازی را تمام کرده و سپس می‌توانید به این لباس ساده با استفاده از تی‌شرت پیتر پارکت که به مایلز هدیه می‎دهد دسترسی پیدا کنید.

در این مطلب، ما تمامی 19 لباس موجود در بازی Spider-Man: Miles Morales را برای شما به‌همراه توضیحات چگونگی به‌دست آوردن هرکدام لیست کردیم. در ادامه برای دنبال کردن ، همراه ما باشید. اگر هم اسپایدرمن مایلز مورالز را تازه شروع کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به سری بزنید.

مردان و زنان عنکبوتی

اسپایدرمیمون دنیای شماره ( 8101 )

اولین حضور در عالم کمیک: شماره 1 از کمیک AMAZING SPIDER-MAN FAMILY

این اسپایدرمن در دنیای میمون ها زندگی میکرد و به همین دلیل «اسپایدر میمون» (SPIDER-MONKEY) نام دارد! او در مقایسه با اسپایدرمن اصلی بی تجربه و مغرور تر بود و دغدغه های زیادی نداشت! او مشکلی هم با کشتن شخصیت های خبیث نداشت و شعارش این بود: “اگر شخصیت های خبیث نمیخواهند اصلاح شوند پس باید بمیرند”! به طور مثال او با دستان خودش «دكتر اكتاویویس» را کشت! توانایی و قدرت های فوق بشری او شبیه اسپایدرمن دنیای اصلی بود. او در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

گوئن استیسی دنیای شماره 65 (ملقب به «گوئن عنکبوتی»)

اولین حضور در عالم کمیک: شماره 2 از کمیک “لبه دنیای عنکبوتی” (نوامبر 2014)

در دنیایی دیگر به نام دنیای شماره 65 مارول، «گوئن استیسی» به نیروهای عنکبوتی دست میابد و در عوض پیتر پاركر کشته میشود (در واقع کشته شدن پیتر همچون کشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن یک قهرمان شود) !!! این داستان در شماره 2 کمیک “لبه دنیای عنکبوتی” روایت شد تا پیش درآمدی باشد بر داستان مهیج “دنیای عنکبوتی” ولی شاید خود مارول هم فکرش را نمی‌کرد که این داستان تا این حد موفق باشد.

اما نویسنده آن یعنی «جیسون لاتور» (JASON LATOUR) آنچنان دنیای جالبی را با حضور شخصیت جذاب به نام گوئن عنکبوتی خلق کرد که همگان متعجب شدند. ضمن اینکه دنیایی که او برای گوئن عنکبوتی خلق کرد هم پتانسیل شگرفی داشت و به همین دلیل مارول تصمیم گرفت سری مجزایی برای این شخصیت خلق کند. گوئن عنکبوتی هم اکنون یکی از محبوب ترین و معروف ترین شخصیت های عنکبوتی مارول است و پس از حضور در انیمیشن تحسین شده “سفر به دنیای عنکبوتی” بر محبوبیتش افزوده شد و زمزمه هایی مبنی بر ساخت یک انیمیشن سینمایی اختصاصی از رویش به گوش میرسد.

اسپایدرمن دنیای MC2

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 32 از کمیک SPIDER-GIRL (می 2001)

گفتیم که دنیای شماره 982 مارول که به دنیای MC2 معروف است در واقع دنیایی است که «می دی پارکر» ملقب به دختر عنکبوتی در آن خلق شد. در این دنیا جسیکا درو به عنوان زن عنکبوتی اریجینال از حرفه ابرقهرمانی بازنشسته شده و ازدواج کرده بود. او صاحب فرزندی شده بود به نام «جرالد درو» که «جری» صدایش میزدند ولی متأسفانه جری به بیماری نادر خونی دچار بود که پزشکان از درمانش عاجز بودند (قدرت های جسیکا به فرزندش آسیب زده بودند). بنابراین جسیکا مجبور شد آن آزمایشی که باعث شده بود از مسمومیت تشعشعاتی خودش رها بشود رو برای پسرش هم تکرار کرد و در نتیجه او نیز مثل خودش به قدرت های عنکبوتی دست یافت.

اما جری همچنان بیمار بود و این مساله باعث شد جسیکا و همسرش از هم جدا شوند و جسیکا، جری را به تنهایی بزرگ و برایش از خاطرات قدیمی خودش و همچنین از مرد عنکبوتی بگوید. در نتیجه جری برای خودش لباس اسپایدرمنی درست کرد و در حالی که بی تجربه بود و باعث مرگ یکی از شرورها شد، به «دارک دویل» برخورد و قبول کرد که توسط او آموزش ببیند. اما مشخص شد استفاده از قدرت های عنکبوتی، بیماری جری را بدتر میکند. لذا مادرش به همراه پیتر پارکر او را متقاعد کردند که اسپایدرمن بودن را کنار بگذارد و به «رید ریچاردز» مراجعه کند تا سلامتی اش را به دست آورد. در هر حال لباسش به رنگ قرمز و سیاه بود و دیزاین بالاتنه مثلثی شکل داشت. لوگوی عنکبوتی اش هم بزرگ بود.

مرد عنکبوتی دنیای شماره 311 (سال 1602)

اولین حضور در عالم کمیک: “شماره 1 از کمیک “MARVEL 1602” (نوامبر 2003)

این مرد عنکبوتی مربوط به سال 1602 میلادی میشود و «پیتر پارکوآ» (PETER PARQUAGH) نام دارد. پیتر بچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عموی اسکاتلندی اش زندگی میکرد. او سپس به عنوان دستیار مامور ویژه دربار یعنی «سِر نیکولاس فیوری» مشغول به کار شد. او در طول داستان بارها در معرض گزیده شدن توسط عنکبوت های جورواجور قرار گرفت تا اینکه بالاخره توسط یکی از آنها گزیده شد و به نیروهای عنکبوتی دست یافت. او سپس با کشتی به قاره تازه کشف شده آمریکا رفت و در آنجا عاشق دختری به نام «ویرجینیا دِیر» (که از نظر ظاهری شباهت های فراوانی به «گوئن استیسی» داشت) شد. تا اینکه مردی به نام «نورمن آزبون» به هویت مخفی او پی برد و ویرجینیا را به قتل رساند. سپس نارمن دستگیر و برای محاکمه به انگلستان فرستاده شد.

پیتر هم همراه او رفت تا مانع از فرار احتمالی اش گردد اما در مسیر، کشتی آنها مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و در نتیجه یک حادثه صورت نورمن آزبون از شکل و ریخت افتاد و او شبیه به یک “گابلین” شد. در هر حال، پس از رسیدن پیتر به انگلستان، او ماموریت میابد تا یک تخم دایناسور را به فردی به نام «بارون اکتاویس» برساند او به زودی در میابد که اکتاویس به دنبال انجام آزمایش‌های خطرناکی است که در نهایت او را به یک اختاپوس تبدیل میکند! پیتر در پایان با شکست دادن بارون اختاپوس، لیزارد و گابلین به خانواده اش میپیوندد.

پیتر بنجامین پارکر یا به اختصار پیتر پارکر در طول مدت حضورش در کمیک استریپ با ۹ کاراکتر رابطه عاشقانه داشته‌است. بتی برانت نخستین دختری بود که پیتر از او خوشش آمد او منشی جیمز جونا جیمسون بود؛ ولی ارتباط چندانی بین آن‌ها دیده نشد.

در زمان دانشگاه او عاشق بود. او سرانجام بدست به قتل رسید. سومین شخص مورد علاقه پیتر پارکر بود و بعد ها با او ازدواج کرد ولی در داستان یک روز بیشتر(One More Day)در سال ۲۰۰۵ این ازدواج بهم خورد البته در سری پنجم کمیک‌های مرد عنکبوتی این دو شخصیت دوباره در کنار هم قرار گرفتند. را نمی‌توان علاقه مند به پیتر دانست او بیشتر دوست دختر اسپایدرمن بود او عقیده دارد که پیتر پارکر خسته‌کننده است و عاشق اسپایدرمن است به هرحال اکنون رابطه میان آن‌ها وجود ندارد. ، ، از دیگر معشوقه‌های دیگر پیتر در طول مدت حضورش در کمیک هستند. همچنین یک قهرمان دیگر به نام « هم معشوقه اسپایدرمن است.

بعضی از شخصیت‌های داستان‌های مرد عنکبوتی

دشمنان:

۱- (Chameleon) نخستین حضور در داستان‌های اسپایدرمن: شماره ۱ مجله The Amazing Spider-Man (مارس ۱۹۶۳) خالقین: «» و «» نام واقعی: «دیمیتری اسمردیاکف»

نخستین ابر خبیثی بود که اسپایدرمن با او رو به رو شد. او یک جاسوس روسی است که استعداد خاصی در تغییر قیافه دارد. او در ضمن برادر ناتنی «کریون شکارچی» یکی دیگر از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن است و پس از مرگ (موقتی) او سعی کرد از اسپایدرمن انتقام بگیرد. در هر حال آفتاب‌پرست می‌تواند خود را به چهره هر فرد دیگری درآورد و به همین دلیل بارها برای اسپایدرمن یا اطرافیان او پاپوش دوخته‌است!

۲- نخستین حضور در داستان‌های اسپایدرمن: شماره ۲ مجله The Amazing Spider-Man (می ۱۹۶۳) خالقین: «استن لی» و «استیو دیتکو» نام واقعی: «ادریان تومز»

«» (یا «والچر») پیرمردی بود که در رشته تخصص داشت اما پس از خیانت شریک تجاری‌اش به جنایت روی آورد. او یک دستگاه ضد جاذبه و بال‌های کرکس اختراع کرد تا بتواند مثل یک پرنده پرواز کند و به اهداف شوم خود برسد. او اغلب اوقات به دنبال یافتن راهی است تا دوباره جوان شود. (البته خلافکاران دیگری نظیر «بلکی دراگو» نیز در نقش کرکس ظاهر شده و با اسپایدرمن دشمنی کرده‌اند).

۳- (Doctor octopus) نخستین حضور در داستان‌های اسپایدرمن: شماره ۳ مجله The Amazing Spider-Man (ژوئیه ۱۹۶۳) خالقین: «استن لی» و «استیو دیتکو» نام واقعی: «اتو اکتاویس»

«دکتر اختاپوس» یک دانشمند برجسته بود که از چهار در آزمایش‌های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازوها را به بدن او متصل کرد. او یکی از اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنان اسپایدرمن و مقصر مرگ «جورج استیسی» پدر «گوئن استیسی» (عشق سابق و متوفی پیتر پارکر) محسوب می‌شود.

دکتر اختاپوس به شدت از اسپایدرمن تنفر دارد و حاضر است برای نابودی او دست به هر کاری بزند. در ضمن او چندین بار و با مشارکت دیگر دشمنان خطرناک اسپایدرمن، گروه موسوم به «شش خبیث» (Sinister Six) را تشکیل داده‌است. بزرگترین اقدام علیه مرد عنکبوتی زمانی که در حال مرگ ذهن و جسم خود را با پیتر عوض کرد و به جای او به عنوان مرد عنکبوتی برتر(Superior Spider-Man) فعالیّت کرد امّا در نهایت پیتر توانست ذهن و جسم خود را پس بگیرد. از لحاظ ، ، برترین دشمن است.

۴- (Sandman) نخستین حضور در داستان‌های اسپایدرمن: شماره ۴ مجله The Amazing Spider-Man (سپتامبر ۱۹۶۳) خالقین: «استن لی» و «استیو دیتکو» نام واقعی: «ویلیام بیکر/فلینت مارکو»

خروج از نسخه موبایل