دانش و سلامت

تصمیم به تعطیل کردن پایتخت نتیجه می دهد اگر …

آفتابنیوز:

علی اصلانی در مصاحبه با مجله ایرانی ، در مورد ارزیابی احتمال تعطیلی کلانشهرها برای قطع زنجیره ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن اظهار داشت: تصمیم به تعطیلی دو جنبه مثبت و منفی دارد که جنبه مثبت آن بیشتر است است. اگر دو هفته تعطیلی دیده شود و همه در خانه بمانند ، مسافرت نكنند ، رد نشوند و احزاب گسترده جمع شوند و دولت نظارت كند ، مطمئناً نتیجه گیری خواهد کرد ، اما اگر نتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم ، در ماههای آینده با فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد.

وی گفت: امسال سرما زودرس آغاز شده و با فرا رسیدن دسامبر و سپس زمستان پیش بینی می شود اوضاع بدتر شود. در حال حاضر ، کادر پزشکی بیمارستان بسیار خسته هستند ، و علی رغم اینکه پیشنهاد افزودن 3000 پرستار و پرسنل جدید را داده اند ، و اقدام بسیار خوبی در این شرایط بود ، اما من معتقدم که م workثر نیست. بیمارستان ها پر از بیماران کرونا ویروس است و چندین هفته است که تعداد کشته شدگان به زیر 450 نفر نمی رسد ، بنابراین تا زمانی که مردم رعایت کنند ، فرهنگ سازی شود و دولت نظارت کند ، تصمیم به تعطیلی مثر خواهد بود .

اصلانی گفت: متأسفانه می بینیم و می شنویم که مراسم نامزدی و عروسی علی رغم تاج عروسی برگزار می شود و هنوز مهمانی ها و دوره ها برگزار می شود ، در حالی که حدود 35٪ از انتقال بیماری از طریق مراسم انجام می شود اتفاق می افتد از. “

رئیس شورای اسلامی کار البرز در ادامه در مورد تأثیرات اقتصادی بند در فعالیت های تجاری گفت: خوشبختانه نگرانی در مورد شرکت های بزرگ خصوصی و کارخانه ها کمتر است. این شرکت ها در اولین روزهای شیوع کرونا تعطیل نشدند و سالن های غذاخوری را تعطیل کردند یا مسافت های اجتماعی را در خدمات حمل و نقل کارگران بازرسی کردند و ماسک ، محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده کارگران خود را با وجود هزینه های زیاد برای کارفرمایان و پروتکل ها ارائه دادند. اقداماتی مانند موارد زیر انجام شده است. سرویس بهداشتی سخت اجازه انتقال ویروس را نمی دهد.

اصلانی گفت: در زمینه کارمندان دولت نگرانی کمتری وجود دارد زیرا آنها بیشتر از راه دور با تأمین زیرساخت ها کار می کنند و در شهر کمتر حضور دارند ، اما بیشترین نگرانی ما در بخش تجارت و بازار است ، جایی که مردم و افراد عفونت ویروس می تواند به دلیل تشنج رخ دهد. ” داده می شود

وی ادامه داد: این گروه از مشاغل آماده تعطیل کردن مشاغل نیستند زیرا به شدت توسط کرونا آسیب دیدند و بیشتر آنها بیمه بیکاری نداشتند یا اگر کاملاً وضعیت آنها را پوشش می داد اتفاق نیفتاده است. ” بیشتر کلاس ها مستاجر هستند و چک و وام دارند. مغازه ای که ماهیانه 10 میلیون تومان اجاره می دهد طبیعی است که در برابر بسته شدن و کاهش کرکره مغازه مقاومت کند.

وی گفت: از طرف دیگر فصل فروش آنها در ماه های نوامبر و دسامبر است ، در غیر این صورت افراد خرید عیدی خود را بعد از بهمن به تعویق می اندازند ، بنابراین آماده گرفتن تاج هستند اما تجارت آنها متوقف نخواهد شد. بعضی از بخشها از تصمیم ستاد تاج شکایت می کنند ، که ساعت 18:00 را به عنوان زمان پایان تعیین کرده است ، و می گویند ، آیا تاج تا صبح نیست؟

سرانجام ، رئیس شورای اسلامی کار البروس گفت: اگر تصمیمی برای بسته شدن گرفته شود ، باید مسیرها و گشت و گذار جمع آوری شود و دولت باید نظارت جدی تری را اعمال کند. بهتر بود ما هزینه ای را که صرف بیماری عروق کرونا ویروس قلب می کردیم برای محافظت در برابر بیماری عروق کرونا ویروس قلب خرج می کردیم.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا