ورزش

آقای ایکس در خط حمله پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی؛ با جدایی نبیل باهویی و شهاب زاهدی که در نیم فصل نخست به صورت کلی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند حالا سرخ‌ها نیاز به جذب مهاجم جدید خواهند داشت و دوباره پروژه جذب مهاجم کلید خورده است.

در گزارش ایران ورزشی آمده است: شهاب زاهدی در نیم فصل نخست 6 گل در لیگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و نبیل باهویی زننده یکی از گل‌های تیمش در لیگ بود و عملکردش در جریان نیم فصل نخست قابل دفاع نیست. پرسپولیس می‌خواست با رد کردن نبیل باهویی جا را برای ثبت اورونوف در لیست خارجی خود باز کند و البته با جذب عیسی آل‌کثیر و ابوالفضل بالایی در کنار شهاب زاهدی کادر خط حمله‌اش را تکمیل کند اما زاهدی برای جدایی مصر بود و می‌خواست جدا شود.
باشگاه پرسپولیس نمی‌خواست بدون جذب مهاجم جدید به شهاب زاهدی اجازه جدایی بدهد اما اصرار زاهدی و غیبتش در تمرینات چند روز اخیر مسأله را پیچیده کرد و مشخص شد حفظ این بازیکن در شرایط کنونی بسیار دشوار شده و غیرممکن است، با این حساب حالا پرسپولیس دنبال جذب مهاجم برای جانشینی زاهدی خواهد بود و با وجود پایان فرصت نقل و انتقالات زمستانی یک هدف بزرگ و مهم خواهد داشت.
باشگاه پرسپولیس از دو روز قبل برای جذب محمدجواد محمدی از ذوب‌آهن اقدام کرد اما باشگاه اصفهانی مهاجم 5 گله‌اش را به سرخ‌ها نداد تا دوباره اسامی مختلفی به عنوان گزینه خارجی به این باشگاه معرفی شود. اتفاقی که از دیروز شدت گرفت و حالا هر روز یک نام جدید به مدیران پرسپولیس معرفی می‌شود.
باشگاه پرسپولیس پیش از این گزینه برزیلی مورد نظر اوسمار را رد کرده بود و حالا گزینه‌های مختلفی به مدیران این باشگاه معرفی شده که برخی از این گزینه‌ها رزومه قابل توجهی هم دارند اما به صورت کلی خرید مهاجم خارجی در نقل و انتقالات زمستانی ریسک بسیار بالایی دارد.
در باشگاه پرسپولیس که غیر از مورد استثنایی یورگن لوکادیا هیچ سابقه خوبی از خرید مهاجم خارجی وجود ندارد قبل از این و در دوره یحیی مهاجمانی مثل آنتونی استوکس، کریستین اوساگوانا و سال قبل پریرا برزیلی جذب شدند که هیچ‌کدام برای این تیم کارآیی نداشتند و با ایجاد ضرر و خسارت سنگین به باشگاه از این تیم جدا شدند.
معمولاً در فصل زمستان مهاجمانی برای خرید به باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس معرفی می‌شوند که یا یک فصل بدون تیم بوده‌اند یا بعد از ماه‌ها مصدومیت تازه شرایط بازی پیدا کرده‌اند و از نظر بدنی و فنی عقب هستند. در عین حال بعید است باشگاه پرسپولیس با توجه به مشکلات مالی همیشگی‌اش بتواند برای خرید مهاجم خارجی بودجه‌ای بیش از یک میلیون دلار داشته باشد که طبیعتاً در این مقطع از سال مهاجم فوق‌العاده‌ای که با این شرایط به فوتبال ایران بیاید پیدا نمی‌شود.
پرسپولیس سابقه بسیار عجیبی در جذب مهاجمان برزیلی ضعیف و ناکارآمد داشته و طی یست سال اخیر که پای بازیکنان خارجی به این باشگاه باز شده، غیر از یورگن لوکادیا مهاجم گلزن و کارگشایی جذب نکرده تا این ترس به جان هواداران بیفتد که باز هم یک دور باطل آغاز خواهد شد که نتیجه‌اش جز ضرر چیزی برای این باشگاه و تیمی که دنبال قهرمانی است نخواهد داشت.
آخرین نمونه این انتخاب‌ها نبیل باهویی بود؛ مهاجمی که در آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی بدون تأیید کادر فنی وقت و یحیی گل‌محمدی جذب شد تنها برای اینکه باشگاه به هواداران ثابت کند می‌تواند مهاجم خارجی جذب کند و لیست خالی نماند اما حالا مجبور شده‌اند برای بیرون کردن همان مهاجم با او و مدیربرنامه‌هایش جلسه بگذارند تا با پرداخت ملبغی راضی‌اش کنند تا بدون مشکل جدا شود.
پرسپولیس بعد از بازی با ذوب‌آهن سه بازی دیگر در لیگ و جام حذفی در سال جاری خواهد داشت و 9 بازی لیگ و نهایتاً 4 بازی در جام حذفی هم در سال آینده برگزار می‌کند تا فصل فوتبالی‌اش به پایان برسد که باید دید با توجه به پروسه جذب مهاجم خارجی، بازیکنی که به موقع جذب تیم شود و گرهی از مشکلات گلزنی پرسپولیس باز کند با وسواس ایجاد شده به خاطر انتخاب‌های غلط قبلی پیدا خواهد شد و به موقع دست اوسمار را می‌گیرد یا خیر؟

251 251

مشاهده مطالب بیشتر

کارگروه خبری ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های توانبخشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تمرینات ورزشی برای بهبود و بازسازی بدن پس از آسیب‌ها و صدمات می‌پردازم. هدفمندی خود را در بازگشت به وضعیت قبلی و تقویت بدن در فرآیند توانبخشی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای امید و قدرت در توانبخشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا