نماد سایت مجله ایرانی

معرفی بهترین تولید کننده فرش مساجد، نمازخانه مدارس و دانشگاه

معرفی بهترین تولید کننده فرش مساجد، نمازخانه مدارس و دانشگاه: فرش مخصوص نمازخانه چیست؟ فرش سجاده ای یا فرش مسجد، بافته ای است با عرض کم که برای حسینیه ها، مساجد، نمازخانه ها و مکان های متبرکه استفاده می شود. معمولا به این فرش ها، سجاده فرش محرابی می گویند. دلیل این نام گذاری این است که طرح اینگونه فرش ها شبیه به محراب است.

در سال های اخیر از اینگونه سجاده فرش ها به دلیل زیبایی و مزایایی که دارد در کنار ایجاد فضای معنوی در مکان های مذهبی، بیشتر استفاده می شود. بسیاری از شرکت های فرش ماشینی به تولید فرش بریا منازل می پردازند، اما تولیدکننده فرش مساجد، نمازخانه مدارس و دانشگاه هم بسیار است که به طور تخصصی به بافت سجاده فرش می پردازند.

مزایای خرید فرش مخصوص نمازخانه

–  ایجاد نظم و زیبایی در صفوف نماز

– مشخص شدن جهت قبله و جای مهر

– سبک بودن و وزن کم

– امکان حمل و نقل و جابه جایی آسان

– تنوع طرح و نقش های مختلف

– رنگ بندی بسیار زیبا و متناسب با فضای معنوی اماکن متبرکه

– قابلیت تولید در ابعاد سفارشی و پوشاندن کامل کف فضا

– قابلین شست و شوی آسان

– مناسب برای نمازخانه های کوچک که امکان مفروش کردنشان با فرش 6 متری نیست

– امکان انتخاب جنس نخ های مختلف بسته به بودجه

– امکان ترمیم و رفوی یک قسمت فرش به آسانی

ابعاد فرش نمازخانه و مسجد

سجاده فرش ها به صورت استاندارد تولید می شوند. معمو لا سایز فرش سجاده ای 60 سانتی متر در 125 سانتی متر است. چون بیشتر این سجاده فرش ها به صورت رولی تولید می شوند، عرض هر یک از این رول ها 125 سانتی متر و طول دلخواه طبق درخواست خریدار است.

انواع طرح فرش نمازخانه

فرش سجاده ای با طرح های مختلف بافته می شود. عموما مسجدی ها می توانند از بین سه دسته طرح سجاده فرش انتخاب کنند:

فرش مسجد محرابی:

فرش محرابی، بافته ای است با طرح و نقش محراب. به صورتی که نماز گذار حس ایستادن در محراب را دارد. محراب با نقوش مختلف مثل گل و بوته یا طرح های اسلیمی منقوش شده است.

فرش قرمز تشریفاتی:

فرش تشریفات دارای طرح های ساده و خلوت است. طرح های ساده در یک سمت حاشیه فرش قرار گرفته اند. از فرش تشریفات بیشتر برای حسینیه ها یا اماکن متبرکه استفاده می شود و از فرش قرمز تشریفات هم در هتل ها، رستوران ها، سالن های اجلاس و کنفرانس.

سجاده فرش یکپارچه:

سجاده فرش یکپارچه یا فرش یکپارچه مسجدی شبیه به فرش تشریفات است اما جای مهر ندارد. طرح و نقشه فرش های یکپارچه و به صورتی است که رول بعدی تکمیل کننده رول بعدی است. بعد از پهن شدن تمام رول ها کنار هم، نقشی منظم شکل می گیرد. نقش های فرش یکپارچه متنوع است اما عموما شبیه به کاشی هستند. از فرش یکپارچه بیشتر برای امامزاده ها، حسینیه ها و نمازخانه ها استفاده می شود.

جنس الیاف و نخ سجاده فرش مسجد

نکته بعد که لازم است به آن توجه کنید، جنس نخ فرش نماز است. هرچه نوع نخ مصرفی مرغوب تر و با کیفیت تر باشد، دوام و استحکام فرش بیشتر شده و عمر آن طولانی تر می شود. به طور کلی الیاف دو دسته اند؛ الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی. برای تولید فرش ماشینی و سجاده فرش از الیاف مصنوعی استفاده می شود. برای بافت سجاده فرش از نخ های مختلف استفاده می شود. انتخاب نوع الیاف بسته به بودجه، نوع فضا، سلیقه و انتخاب هیئت امنا و متولیان مسجد دارد.

از پرکاربردترین الیاف مصرفی برای مسجد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نخ ویرجین – نخ پلی استر – نخ اکرولیک

نخ ویرجین پایه ای پلاستیکی دارد و دلیل استقبال از این نوع نخ، قیمت پایین آن است.

نخ پلی استر نیز در کنار رنگ پذیری بالا و بدون پرز و ایجاد حساسیت بودنش، در برابر گرما مقاومت چندانی ندارد. اما بهترین نوع الیاف مصرفی برای نمازخانه دانشگاه، مدرسه و فرش مسجد، نخ صد در صد اکرولیک هیت ست شده است. سجاده فرش های اکلرولیک عمر، دوام و استحکام بسیار بالایی دارند.

نکات خرید فرش نمازخانه از سجاده کارپت

قبل از هر چیز در مورد اصالت برند خوب تحقیق کنید. اگر سجاده فرش را از برندی معتبر تهیه کنید، می توانید به کیفیت و دوام آن مطمئن باشید. بعد از آن به چند نکته توجه داشته باشید:

شانه و تراکم فرش سجاده ای:

شانه و تراکم فرش تاثیر بسیار مهمی بر کیفیت فرش و دوام و استحکام آن دارد. شانه و تراکم بسیار پایین باعث می شود فرش مسجد در اثر پا خوردن آسیب ببینید. فرش نمازخانه 500 شانه، 700 شانه و 1000 شانه برای مسجد بسیار مناسب است.

همچنین بررسی تراکم فرش نیز مهم است. هرچه فرش متراکم تر باشد، محکمتر بوده و در جای خود ثابت می ماند و حرکت نمی کند. تراکم های 1000 – 2000 – 1200 و 2550 از تراکم های قابل قبول به شمار می آیند. همچنین لازم است بدانید شانه و تراکم بر قیمت فرش نماز تاثیر می گذارد. هرچه شانه و تراکم بالاتر برود، قیمت فرش سجاده ای هم بالا می رود.

خرید فرش مخصوص نمازخانه

کاشان به عنوان اولین قطب صنعت فرش ایران، بستری است برای تولید فرش ماشینی. سجاده فرش مسجد نیز طی سال های اخیر، جایگاهی ویژه بین تولیدکنندگان پیدا کرده است. بعضی از شرکت ها به طور اختصاصی تنها در زمینه بافت سجاده فرش فعالیت دارند.

برای معرفی بهترین تولید کننده فرش مساجد، نمازخانه مدارس و دانشگاه، پیشنهاد ما شرکت سجاده فرش محراب نقش کاشان است. شما می توانید هم به صورت حضوری و هم اینترنتی خرید فرش مسجد و فرش نمازخانه را سفارش دهید. یا با شماره مدیر فروش این شرکت آقای مهندس سلمانی : 09133617256 تماس حاصل فرمایید.

منبع: سجاده کارپت (https://sajadecarpet.com)

خروج از نسخه موبایل