نماد سایت مجله ایرانی

آیا لپ تاپ قابل ارتقا است؟

راهنمای جامع ارتقای رم لپ تاپ + آموزش تصویری

برای استفاده از نرم افزارهای matlab و photoshop نیازی به کارت گرافیک های QUADRO نیست و این کارت گرافیک ها اکثرا برای موارد رندرگیری و تدوین مورد استفاده قرار می گیرد. دقت داشته باشید که این مشخصات در پایین ترین حالت ممکن است و اگر بودجه بیشتری را برای خرید لپ تاپ در نظر بگیرید ، مطمئنا از سرعت بیشتری برخوردار می شوید. سلام لپ تاپ من مدل dell N5110 هست الان توی برنامه تری دی مکس که میروم هنگ میکنه آیا با عوض کردن cpu ,ramو …میتونم به راحتی از برنامه های معماری استفاده کنم.

اگر در هنگام کار دچار افت سرعت و یا هنگ کردن دستگاه می شوید ، احتمال می رود مشکل نرم افزاری باشد و با تعویض ویندوز مشکل شما حل شود. میتونم زیر لپتاپم رو ببرم تراشکاری بگم براش شیار درست کنن تا با کولپد دماش پایین تر بیاد؟ الان رو حالت ۸۰ وات مصرف cpu دماش میرسه به ۹۸ درجه و رو حالت ۴۵ وات حدود ۸۵ درجس.

لپ تاپی که برای این منظور انتخاب کرده‌ایم، ماه‌ها لقب پرفروش‌ترین لپ تاپ را در آمازون کسب کرده است و به‌همین دلیل به نظر ما انتخاب مناسبی برای بررسی در چنین مطلبی است. چرا که شما تنها با پرداخت ۳۵۰ دلار می‌توانید از یک لپ تاپ با پردازنده Core i3 نسل هفتمی، ۴ گیگابایت حافظه رم DDR4، یک هارد دیسک ۱ ترابایتی و یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی با کیفیت 1080p دریافت کنید.

خرید این لپ تاپ یک معامله تمام عیار است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه هستند. در ادامه قصد داریم نحوه‌ی ارتقا رم را در این لپ تاپ مورد بررسی قرار دهیم. بدین منظور می توانید از مراکز حرفه ای تعمیرات لپ تاپ لنوو بخواهید تا BIOS سیستم شما را به آخرین نسخه ی سازگار با لپ تاپ شما ارتقاء دهند. مهم‌ترین کاری که باید پیش از اقدام به ارتقا لپ تاپ انجام دهید گردآوری اطلاعات در ارتباط با سیستم سخت افزاری لپ تاپ است.

لپ تاپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای میزبانی از سیستم عامل های جدید و نرم افزار های جدید چه در زمینه کارهای رندرینگ و گرافیکی و چه انجام بازی های کامپیوتری و… کمپانی ایسوس یکی از بنام ترین تولید کنندگان لپ تاپ می باشد که کاربران زیادی دارد ، اگر شما هم از خریداران و مصرف کنندگان لپ تاپ ایسوس هستید با ما همراه باشید زیرا د این مطلب راه های ارتقا لپ تاپ ایسوس را معرفی خواهیم کنید.

بسته به نوع قطعه ای که برای ارتقا انتخاب می کنید هزینه و زمان ارتقا لپ تاپ ایسوس می تواند متغیر باشد. همچنین در این مطلب به بیان موانع موجود بر سر راه ارتقا لپ تاپ ایسوس خواهیم پرداخت. بخش مهمی از پردازش اطلاعات سیستم توسط گرافیک و سی پی یو انجام می شود. این دو بخش از دستگاه، نقش زیادی نیز در سرعت لپ تاپ و اجرای برنامه ها ایفا می کنند.

اس اس دی ها در سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار بسیار بهتر از هارد عمل می کنند. بهتر است اس اس دی که تهیه می کنید از نوع پرسرعتی باشد تا این تفاوت بیشتر شود. همچنین بعضی کاربران لپ تاپ، با بهره گیری از ابزار Cady، به جای درایو نوری، یک SSD دیگر هم اضافه می کنند.

در دیدگاه عموم مردم،لپ تاپ وسیله‌ای است که برخلاف کامپیوترهای رومیزی قابلیت ارتقا ندارد؛ این دیدگاه کاملاً اشتباه است! درست است که تعویض قطعات و ارتقا لپ تاپ مانند کامپیوتر نیست و شامل همه چیز نمی‌شود، اما می‌توانید فقط با تعویض یک یا دو قطعه کاربردی جان تازه‌ای به لپ تاپتان بدهید. ارتقا قطعات لپ تاپ ایده بسیاری خوبی برای افرادی است که در این آشفته بازار قیمت ها، نیاز به سیستم قوی تری برای انجام کارهای شخصی و کارهای خود دارند.

اگر پیش تر با یک کامپیوتر رومیزی کار کرده باشید، می دانید همه قطعات آن به آسانی قابل تعویض و ارتقا است، البته به شرطی که مادربرد شما تا حد قابل قبولی از قطعات قوی تر پشتیبانی کند. ولی شاید فضای کوچک و بسته لپ تاپ، این ذهنیت را برای شما به وجود بیاورد که این دستگاه ها قابل تغییر نیستند، اما اصلا این طور نیست.

چطور بفهمم می توانم قطعات لپتاپم را ارتقا بدهم؟

SSD های high-end مانند SX8200 Pro دارای سرعت نوشتن فوق‌العاده بالا تا 3000 مگابیت در ثانیه و حتی بیشتر نیز هستند. ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید. سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.

با این حال اگر این سوال برای شما هم مطرح است باید بگوییم که پاسخ آن را قرار است تا در مقاله امروز دلتوس به صورت فنی و با همراهی شما بررسی کرده و در نهایت با شما در میان بگزاریم پس، در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین در کل 32 گیگابایت حافظه رم در آن قرار گرفته و می‌توان حدس زد که در 4 ماژول 8 گیگابایتی تقسیم شده باشد. در واقع این اطلاعات نشان دهنده این موضوع است که برای دسترسی به رم بیشتر برای این سیستم باید برخی ماژول‌ها را جایگزین کنیم تا در نهایت امکان ارتقا رم لپ تاپ را داشته باشیم. برای این کار می‌توانید روی لپ تاپ های که از هارد معمولی استفاده می‌کنند از هارد SSD استفاده کنید و رم سیستم را افزایش دهید.

به این توجه داشته باشید که با افزایش رم شرد کارت گرافیک شما افزایش می‌یابد و در برنامه ها و بازی ها بهتر عمل می‌کند .SSD سرعت پردازش شما سریع تر می‌کند بطوری که بعد نصب آن تغییرات را به خوبی احساس خواهید کرد . اگه عمر لپ تاپ شما از 5 سال بیشتر است پیشنهاد ما هارد SSD است.

​ارتقا رم لپ تاپ دل Dell

در مورد سایر موضوعات، مثلا حداکثر توانایی و نوع قطعاتی که لپ‌تاپ شما از آن پشتیبانی می‌کند، می توانید در وب‌سایت سازنده و سایر وب‌سایت‌های تخصصی تحقیق و از کارایی قطعات جدید بر روی لپ‌تاپ خود اطمینان حاصل کنید. در ارتقا cpu باید به این موضوع توجه کرد که سی پی یو جدید باید با سی پی یو قدیمی همخوانی داشته باشد. اگرچه همانطور که در بالا گفته شد، پیش از خرید باید ارتفاع آن بررسی شود.

معمولا ارتفاع 7 میلی متر یا کمتر مناسب است؛ به همین منظور اول اندازه هارد نصب شده روی لپ تاپ را بررسی و سپس اقدام به خرید کنید. از آنجایی که شرکت کروشیال خود در زمینه تجهیزات کامپیوتری فعالیت دارد، این برنامه محصولات همین شرکت را برای ارتقا دادن لپ تاپ پیشنهاد می دهد، اما شما می توانید با ثبت مشخصات این قطعات را از برندهای دیگر نیز خریداری کنید.

سپس طبق تصویر زیر این برنامه به شما خواهد گفت که لپ تاپتان چه نوع رم و هارد درایو SDD را می تواند پشتیبانی کند. گاهی نیز این مشکلات از لپ تاپ های استفاده شده از مشتریان به دست سازنده شرکت می رسد. اگر من بخواهم کارت گرا فیک خودم را به ۴ ارتقا بدم چقدر باید هزینه کنم. 4 – گزینه ” View RAM Info ” را انتخاب نموده تا اطلاعات رم نصب شده روی سیستم شما نمایش داده شود.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات و سرویس های مربوط به ارتقا لپ تاپ اپل نیز در نمایندگی مک بوک به کاربران ارائه می شود. قدیمی بودن بایوس می تواند زمینه ساز بروز مشکلات عجیب و بعضا غیر قابل حلی در مک بوک شود. به همین دلیل توصیه می شود پس از گذشت مدتی از کار لپ تاپ، بایوس آن را ارتقا داده و به روز رسانی نمایید.

به خاطر داشته باشید ارتقا لپ تاپ hp در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی، نه تنها بهسازی عملکرد دستگاه شما را در پی نخواهد داشت بلکه با ورود تعمیرکاران ناشی به بخش های نامرتبط امکان بازیابی و اصلاح آن برای همیشه از بین خواهد رفت. شما می ‌توانید با انتخاب آگاهانه مرکزتعمیر لپ تاپ hp دستگاه معیوب خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، تعمیر نمایید.

این اتفاق تنها به وسیله ی ارائه انواع خدمات به کاربران میسر شده است که در این بین می توان به تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری محصولات لنوو اشاره کرد. از طرفی این مرکز با آموزش تعمیرات لنوو به مشتاقان این امر توانسته خود را به عنوان یک مرکز آموزشی معتبر در بین مراکز آموزش تعمیر تجهیزات الکترونیکی مطرح کند. در صورتی که مایل هستید با خدمات ما در واحدهای تعمیرات لنوو آشنا شوید، روی لینک مربوط به واحد مورد نظر خود کلیک نمایید.

بررسی روتر ایسوس Rog Gt

در همین راستا می‌توانید به مطالعه‌ مقاله‌ی «SSD چیست و چرا برای تجربه بازی‌ها اهمیت دارد؟‌» نیز بپردازید. لپ تاپ هایی که کمی قدیمی شده اند، معمولا تا 1 ترابایت هارد معمولی و 512 گیگابایت هارد SSD را پشتیبانی می کنند و در لپ تاپ های جدید این ظرفیت ها بسیار بیشتر شده است.

در صورتی که به سرعت بیشتری برای خواندن و نوشتن فایل ها و اجرای برنامه ها دارید، پیشنهاد ما ارتقا هارد لپ تاپ به ssd است. در صورتی که لپ تاپ شما دارای یک یا دو اسلات خالی RAM باشد، می توانید رم آن را با توجه به مدل لپ تاپ خود ارتقا داده و بدین طریق فشار وارده بر پردازنده را کاهش و سبب افزایش سرعت پردازش لپ تاپ شوید.

از کیت ارتقا برای کدام لپ تاپ‌ها می‌توان استفاده کرد؟

برای به‌روزرسانی لپ تاپ، ما یک در این آموزش یک رم ۸ گیگابایتی به حافظه‌ی ۴ گیگابایتی قبلی موجود اضافه کردیم. ظرفیت سه برابر شده است و با رفتن از حالت تک کاناله به دو کاناله، پهنای باند را افزایش می‌دهیم. با استفاده از سنجش بنچمارکی که انجام دادیم، مشخص شد که نتایج در زمینه اجرای تسک‌های استانداردی مانند مرور و ویرایش فایل‌های اسنادی مشابه بوده و پیشرفت چندان خاصی را مشاهده نکردیم.

پس ارتقا لپ تاپ ایسوس در بسیاری از مدل ها به واسطه نوع طراحی قابل انجام نیست. زمانی که شما یک رایانه‌ی رومیزی را خودتان اسمبل می‌کنید، یک کیس اختصاصی خواهید داشت که محتویات آن را متناسب با سلیقه، کاربرد و بودجه‌ی خود مشخص خواهید کرد. شما می‌توانید به کمک یک پیچ‌گوشتی و بازکردن چند پیچ ساده، به همه‌ی قطعات موجود در دل کیس خود دسترسی داشته باشید.

اجزایی که در کیس نصب می‌کنید، دائمی نخواهند بود و می‌توان در صورت لزوم هر یک را تغییر داد. حتی اگر شما یک رایانه‌ی رومیزی آماده را خریداری کنید، احتمالاً مادربورد آن با اسلات‌هایی خالی از رم و PCI Express همراه خواهند بود که شما می‌توانید رم و کارت‌های توسعه‌ی بیشتری را روی آن نصب کنید.

بسیاری از سازندگان ممکن است تلاش کنند تا به‌روزرسانی و تغییرات سخت‌افزاری در رایانه‌های رومیزی آماده‌ی خود را سخت کنند؛ با این‌حال ارتقا سخت‌افزار همین رایانه‌های رومیزی نیز از اغلب لپ‌تاپ‌های موجود آسان‌تر است.

سرعت هارد SSD تا 5 برابر بیشتر از هارد های سخت هست و با لرزش هم مشکلی ندارند یعنی می توانید در خودرو یا در حال حرکت از لپ تاپ خود استفاده کنید و در همین حال ترسی از خراب شدن هارد خود نداشته باشید. این هارد ها کم مصرف هستند و خیلی سبک هستند به حدی که اگر در دستان بگیرید وزنی حس نمی‌کنید.

در بعضی از لپ‌تاپ ‌ها RAM بر روی برد سیستم نصب شده و قابل تعویض نیستند و فقط هارد آنها قابل ارتقاء و تعویض است . اینکه مادربورد سی پی یو ی جدید را بپیرد امری است که باید تست شود ولی تجربه نشان داده که نمی توان خیلی تغییرات زیادی اعمال کرد و معمولا مادربورد نمی پذیرد.

معمولا تغییر سی پی یو نشدنی است، باید تست کرد و تا وقتی تست نشود نمی توان نظر قطعی داد. سلام لپ تاپ من sony vaio laptop VPCF23EFX هستش؛میخواستم بدونم مکان افزایش RAM,و CPU این نوع لب تاپ وجود داره.

برای به انجام رساندن بهتر این فرایند، تجربه و مهارت کارشناس، نقش بسیار مهمی دارد. از آنجایی که لپ تاپ ها برای موارد مصرف مختلف تولید می شوند ، مادربرد آنها نیز از ظرفیت های متفاوتی برای نصب و استفاده از رم برخوردار هستند . برای کسب اطلاعات در این زمینه کافیست مدل لپ تاپ خود را در سایت سازنده یا وبسایت های معتبر سخت افزاری جستجو کرده تا حداکثر میزان رم قابل ارتقا برای لپ تاپ خود را مشاهده نمایید .

اگر لپ تاپ شما از نسل جدید کامپیوترهای قابل حمل باشد ، قطعا تا 16 گیگابایت ارتقا رم را پشتیبانی می نماید . سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ‌های جدید جزو قطعاتی هستند که قابلیت ارتقا ندارند و یا به سختی ارتقا پیدا می‌کنند. به این دلیل که این قطعات به صورت یک چیپست روی مادربرد قرار گرفته‌اند.

هرچند لازم به ذکر است که دیتابیس‌های این چنینی همواره قابل اعتماد نخواهند بود. در نتیجه بهتر است پیش از هر اقدامی با یک متخصص مجرب سخت افزار مشورت نمایید. با این حال همچنان روش‌هایی برای افزایش بهره وری و ارتقای سخت افزاری لپ تاپ وجود دارد.

در حال حاضر برند سامسونگ از بهترین اس اس دی های موجود در بازار هست. اما در رابطه با لپ تاپ شما باید عرض کنم که پردازنده های لپ تاپ برای استفاده بازی مناسب نیستند و سری U بدلیل مصرف برق پایین آن نمی تواند قدرت لازم را برای اجرای بازی داشته باشد. الان یک CPU core i5 با ۴ گیگابایت رم روی سیستم نصب شده و پردازنده قابلیت جدا شدن از روی مادربورد رو داره.

نظرات ۰

سپس طبق تصویر زیر این برنامه به شما خواهد گفت که لپ تاپتان چه نوع رم و هارد درایو SDD را می‌تواند پشتیبانی کند. همچنین اگر لپ تاپ قابلیت ارتقا نداشته باشد، سایت به شما اعلام می کند. در پایان شما اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید، که در آینده بخواهید تغییراتی را در ساختار و سخت افزار آن بدهید باید به این نکته توجه داشته باشید و از امکان ارتقاء قطعات آن کاملا اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از راه های ارتقا لپ تاپ ، خرید کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ می باشد. بدلیل نبود قطعات مکانیکی و متحرک در حافظه اس اس دی ، سرعت نقل و انتقال اطلاعات در این محصول بسیار بالاتر از هارد دیسک معمولی می باشد. ارتقاء و بروزرسانی لپ تاپ ها شامل ارتقاء سخت افزاری و ارتقاء نرم افزاری آنها می باشد.

این سری از لپ تاپ ایسوس دارای مشخصات مختلفی هست و باید مشخصات دقیق لپ تاپ رو بفرمایید. از طریق لینک زیر برای پیدا کردن مشخصات و مدل قطعات لپ تاپ استفاده کنید. استفاده از اس اس دی هم در بالا بردن سرعت اجرای نرم افزارها تاثیر زیادی داره..

ارتقاء CPU لپ تاپ می‌‌تواند یکی از آپشن های پیش‌رو برای یوزر هایی باشد که لپ تاپ‌های مورد استفاده‌شان، به سبب طی عمر مفید خود، دچار کاهش کارایی و کندی شده‌اند. از سویی دیگر توجه داشته باشید مدل‌های رم با میزان تأخیر مختلف نیز در بازار موجود هستند. قاعدتاً هر چقدر اعداد مربوط به تأخیر رم، کوچکتر باشد، کارایی و سرعت آن رم بالاتر خواهد بود. البته این افزایش کارایی در استفاده‌های روزمره و عادی چندان به چشم نمی‌آید.

خروج از نسخه موبایل